Komitety
Komitet Retail: praktyczne implikacje wdrożenia dyrektywy Omnibus.
14 września odbyło się pierwsze z serii trzech spotkań Komitetu Retail ze specjalistami z Kancelarii Affre i Wspólnicy sp.k. nt. wdrożenia dyrektywy Omnibus, która weszła w życie 28 maja br. Od tego czasu przedsiębiorcy muszą być gotowi na zmiany dotyczące m.in.:
- zamieszczania opinii o produktach,
- pokazywania cen promocyjnych,
- ‘dual quality’, czyli podwójnej jakości produktów oraz
- zasad dotyczących personalizowania cen.
Spotkania prowadziła Dagmara Cieniawska z Kancelarii Affre i Wspólnicy.
Podczas pierwszego spotkania rozmawialiśmy o:
- ogólnemu omówieniu powodów uchwalenia przepisów dyrektywy Omnibus oraz implementacji ich do polskich przepisów,
- nowym zasadom zamieszczania opinii o produktach.
21 września odbyło się drugie z serii trzech spotkań Komitetu Retail.
Na drugim spotkaniu skupiliśmy się na:
- trzech głównych zasadach pokazywania cen promocyjnych,
- wspomnimy o nieobligatoryjnej czwartej zasadzie, którą zaproponowała Komisja Europejska,
- wyjątkach od stosowania nowych przepisów dotyczących pokazywania cen promocyjnych.
28 września odbyło się trzecie i ostatnie spotkanie
Na trzecim spotkaniu przybliżyliśmy:
- nowe przepisy dotyczące podwójnej jakości produktów wraz z przykładami,
- kiedy mamy do czynienia z personalizowaniem cen i jaki komunikat powinien zostać przedstawiony kupującym, gdy sprzedawca personalizuje ceny.