Komitety

Komitet Retail: praktyczne implikacje wdrożenia dyrektywy Omnibus.

14 września odbyło się pierwsze z serii trzech spotkań Komitetu Retail ze specjalistami z Kancelarii Affre i Wspólnicy sp.k. nt. wdrożenia dyrektywy Omnibus, która weszła w życie 28 maja br. Od tego czasu przedsiębiorcy muszą być gotowi na zmiany dotyczące m.in.:

  1. zamieszczania opinii o produktach,
  2. pokazywania cen promocyjnych,
  3. ‘dual quality’, czyli podwójnej jakości produktów oraz
  4. zasad dotyczących personalizowania cen.

Spotkania prowadziła Dagmara Cieniawska z Kancelarii Affre i Wspólnicy.

Podczas pierwszego spotkania rozmawialiśmy o:

  • ogólnemu omówieniu powodów uchwalenia przepisów dyrektywy Omnibus oraz implementacji ich do polskich przepisów,
  • nowym zasadom zamieszczania opinii o produktach.

21 września odbyło się drugie z serii trzech spotkań Komitetu Retail.

Na drugim spotkaniu skupiliśmy się na:

  • trzech głównych zasadach pokazywania cen promocyjnych,
  • wspomnimy o nieobligatoryjnej czwartej zasadzie, którą zaproponowała Komisja Europejska,
  • wyjątkach od stosowania nowych przepisów dotyczących pokazywania cen promocyjnych.

28 września odbyło się trzecie i ostatnie spotkanie

Na trzecim spotkaniu przybliżyliśmy:

  • nowe przepisy dotyczące podwójnej jakości produktów wraz z przykładami,
  • kiedy mamy do czynienia z personalizowaniem cen i jaki komunikat powinien zostać przedstawiony kupującym, gdy sprzedawca personalizuje ceny.
Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!