Podsumowanie wydarzeń  •  Izba

Jak pandemia zmieniła cyfrowe kompetencje i przyzwyczajenia konsumentów?

Podczas ostaniego spotkania z cyklu CEO meeting, eksperci z firmy McKinsey & Company przedstawili wyniki najnowszego raportu o trendach konsumenckich.

Z raportu wynika, że:

  • W pierwszych miesiącach obowiązywania obostrzeń związanych z pandemią w 2020 roku, gospodarka cyfrowa w Polsce rosła 2,5 krotnie szybciej, a pandemia stała się punktem zwrotnym dla cyfrowych transformacji, mocno zwiększając znaczenie rozwiązań cyfrowych i szybkości cyfryzacji.
  • Jednak po początkowo gwałtownych wzrostach popytu na usługi online spowodowanych pandemią COVID-19, konsumenci coraz częściej deklarują chęć powrotu do fizycznej formy interakcji.  Sektory, w których najwięcej nowych użytkowników zostało niejako zmuszonych do rozpoczęcia korzystania z usług online, są też najbardziej narażane na utratę części z tych nowych użytkowników wraz ze znoszeniem restrykcji.
  • Nasze badania z 2021 r. pokazują, że odsetek osób korzystających przynajmniej z jednej usługi cyfrowej spadł o jedną piątą w porównaniu z poprzednią edycją badania w 2020 roku. Oznacza to, że konsumenci z mniejszą częstotliwością korzystają z kanałów cyfrowych, co widać szczególnie wśród klientów sklepów spożywczych online.
  • Sprzedawcy detaliczni produktów spożywczych byli zmuszeni niezwykle szybko dostosować się do nowej sytuacji, w której konsumenci oczekiwali nie tylko dostaw zamówionych online artykułów do domu, ale także dostępności szerszego asortymentu, łatwego dostępu i tańszych opcji
  • Żeby zatrzymać cyfrowych użytkowników w wirtualnym świecie, firmy powinny zapewnić im kompleksową i multikanałową obsługę klienta, dbając o wygodę korzystania z usług zarówno na komputerach, jak i w telefonach. Przykładem może być sektor bankowości, który jest liderem cyfrowym z najwyższymi wskaźnikami satysfakcji cyfrowych klientów. 
     

Więcej informacji >>>

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!