Aktualności firm stowarzyszonych

Grupa Renault umocniła pozycję na najważniejszych rynkach i utrzymała udział w światowym rynku samochodowym

Pomimo ogólnego spadku na rynku o 4,8% Grupa Renault utrzymała udział w rynku na poziomie 4,25%. Grupa sprzedała 3,8 mln samochodów, o 3,4% mniej niż w ubiegłym roku. Sprzedaż Grupy wzrosła w ostatnim kwartale 2019 roku dzięki sukcesowi nowego Clio w Europie oraz modeli Arkana w Rosji i Triber w Indiach. Grupa umocniła pozycję na najważniejszych rynkach ― w Europie odnotowała wzrost o 1,3%, w Rosji jest zdecydowanym liderem z udziałem 29% w rynku, w Brazylii Renault przesunęło się o dwa miejsca i jest obecnie czwartą marką w tym kraju, a w Indiach jest jedyną marką, która zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych. Rok 2020 będzie kolejnym etapem ofensywy elektrycznej, z debiutem Twingo Z.E. i wprowadzeniem nowej oferty modeli hybrydowych oraz hybryd typu plug-in pod nazwą E-TECH. Atrakcyjność nowych produktów dla klientów pozwoli Grupie utrzymać politykę cenową wdrożoną w 2019 roku.

Nasza sprzedaż wzrosła w ostatnim kwartale 2019 roku dzięki sukcesowi nowych modeli na głównych rynkach zbytu Grupy, takich jak Europa i Rosja oraz w Indiach, gdzie Renault odnotowało silny wzrost. W 2020 roku odczujemy korzystny efekt pierwszego pełnego roku sprzedaży naszych bestsellerów – nowego Clio i nowego Captura oraz przyspieszenia naszej ofensywy elektrycznych i hybrydowych modeli z nowym ZOE, Twingo Z.E. i wprowadzeniem technologii E-TECH. Będziemy kontynuowali politykę cenową wdrożoną w 2019 roku, by poprawić nasze pozycjonowanie cenowe. Jakość i atrakcyjność naszych nowych produktów będzie przy tym dużym wsparciem oświadczył Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego oraz dyrektor handlowy i dyrektor regionów Grupy Renault.

W 2019 roku Grupa Renault sprzedała na świecie 3 753 723 samochody, o 3,4% mniej (o 130 550 samochodów, co oznacza że udało się częściowo skompensować spadek o 183 000 samochodów w związku z sytuacją na rynku irańskim, argentyńskim i tureckim) pomimo spadku na światowym rynku o 4,8%. 

Sprzedaż samochodów elektrycznych Grupy Renault na świecie wzrosła o 23,5% do poziomu 62 447 samochodów. Nowe ZOE, wprowadzone pod koniec 2019 roku, będzie w 2020 roku flagowym modelem w gamie samochodów elektrycznych. W segmencie elektrycznych samochodów dostawczych niekwestionowanym liderem jest Kangoo Z.E. Model odnotował wzrost sprzedaży
o 19,2% (10 349 sztuk). W Chinach Grupa wprowadziła w listopadzie 2019 roku Renault City K-ZE i w ciągu dwóch miesięcy sprzedała 2 658 sztuk nowego modelu.

W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż Grupy wzrosła o 0,7%, ustanawiając nowy rekord. Jest to zasługa doskonałych wyników marki Renault w Europie. Zwiększyła sprzedaż 3,6%, przy ogólnym wzroście na rynku o 2,8%.

Renault Pro+ sprzedało w ubiegłym roku rekordową liczbę samochodów dostawczych, w tym z napędem elektrycznym.

W Europie sprzedaż wzrosła o 1,3%, przy średnim wzroście rynkowym 1,2%.

Clio jest liderem w segmencie B. 45% sprzedanych nowych Renault Clio stanowią wersje najlepiej wyposażone. Z myślą o zapewnieniu klientom jak najszerszej oferty Clio 4 jest nadal w sprzedaży.

Captur jest liderem w segmencie SUV-ów tej kategorii. Sprzedaż ZOE odnotowała wzrost o 19,1% (47 027 samochodów).

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (564 854 samochody, +10,4%). Wzrost marki jest związany głównie z doskonałymi wynikami Dustera i Sandero.

W Rosji Grupa Renault jest liderem, z udziałem 29% w rynku, co oznacza wzrost o 1,4 punktu. Sprzedaż wzrosła o 2,3%, pomimo spadku na rynku o 2,6%.

ŁADA zwiększyła sprzedaż o 0,6% do 362 356 samochodów i umocniła pozycję lidera z udziałem 20,7%. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji. W grudniu 2019 roku w ofercie Grupy pojawił się kultowy model Niva.

Sprzedaż samochodów marki Renault zwiększyła się o 5,8%, do 144 989 samochodów, pod wpływem sukcesu modelu Arkana, który pojawił się na rynku w drugiej połowie 2019 roku.

W Brazylii sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 11,3% (239 174 samochody). Udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 9%, tj. +0,3 punktu. Jest to efekt dobrych wyników modelu Kwid. Brazylijski rynek utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu na poziomie 7,4%.

W Indiach strategia rozwoju Grupy przynosi owoce. Renault jest jedyną marką, która w 2019 roku zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych. Sprzedaż marki wzrosła o 7,9%, pomimo spadku na rynku o 11,3%. Jest to efekt udanego debiutu rynkowego modelu Triber i sukcesu nowego Kwida. Udział marki w rynku wyniósł 2,5%, co oznacza wzrost o 0,45 punktu w porównaniu do 2018 roku. 

Wprowadzony w sierpniu 2019 roku Triber, kompaktowy samochód o niespotykanych możliwościach konfiguracji, który umożliwia przewóz do siedmiu osób, już teraz sprzedał się w 24 142 sztuk. Połowę sprzedanych samochodów stanowią wersje najlepiej wyposażone. Triber należy do segmentu, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50% rynku indyjskiego.

Poza głównymi rynkami zbytu Grupa jest liderem w Afryce, Turcji, Kolumbii i Rumunii.

Rok 2020 będzie dla Grupy kolejnym etapem ofensywy elektrycznej, z debiutem Twingo Z.E. i wprowadzeniem nowej oferty modeli hybrydowych oraz hybryd typu plug-in pod nazwą E-TECH.

 

Łączna sprzedaż Grupy Renault (samochody osobowe i dostawcze)
w poszczególnych regionach

               
               
 

 

Łącznie na koniec grudnia*

     
 

 

2019

2018

Różnica w %

     
 

Francja

698 723

689 788

1,3%

     
 

Europa** (bez  Francji)

1 247 098

1 230 963

1,3%

     
 

Razem Francja + Europa

1 945 821

1 920 751

1,3%

     
 

Afryka, Bliski Wschód i Indie - Pacyfik

453 223

561 860

-19,3%

     
 

Afryka, Bliski Wschód i Indie - Pacyfik (z wyłączeniem Iranu)

453 223

460 513

-1,6%

     
 

Euroazja

750 571

747 729

0,4%

     
 

Ameryka Środkowa i Południowa

424 537

437 081

-2,9%

     
 

Chiny

179 571

216 852

-17,2%

     
 

Razem bez Francji i Europy

1 807 902

1 963 522

-7,9%

     
 

Na całym świecie

3 753 723

3 884 273

-3,4%

     
 

Na całym świecie (z wyłączeniem Iranu)

3 753 723

3 782 926

-0,8%

     
               
 

* Sprzedaż

     
 

** Europa = Unia Europejska (bez Francji i Rumunii) + Islandia, Norwegia, Szwajcaria, Serbia i kraje bałkańskie

 

 

        15 największych rynków zbytu Grupy Renault na koniec grudnia 2019 r.

FY 2019

 

Sprzedaż *

(sztuk)

Udział w rynku
SO+SD

(%)

1

FRANCJA

698,723

25.9

2

ROSJA**

508,647

29.0

3

NIEMCY

247,155

6.3

4

BRAZYLIA

239,174

9.0

5

WŁOCHY

220,403

10.5

6

HISZPANIA

183,264

12.4

7

CHINY***

179,494

0.7

8

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

109,952

4.1

9

BELGIA+LUKSEMBURG

90,989

13.1

10

INDIE

88,869

2.5

11

KOREA POŁUDNIOWA

86,859

5.0

12

TURCJA

85,055

17.8

13

RUMUNIA

72,165

37.6

14

MAROKO

70,281

42.4

15

POLSKA

69,090

11.1

 

* Sprzedaż 2019 (bez Twizy)

** W tym sprzedaż AwtoWAZ

*** W tym sprzedaż Jinbei&Huasong  

KONTAKT PRASOWY:

Rie Yamane
rie.yamane(@)renault.com
Attaché prasowa
+33 1 76 84 00 99
+33 6 03 16 35 20

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!