Aktualności firm stowarzyszonych

Czekoladowe inspiracje w hotelach Mercure!

<p style="text-align: justify;">Czekolada, bez względu, jaką postać smakołyku przybiera, uwielbiana jest przez dzieci i dorosłych na całym świecie. Jej szerokie zastosowanie znajdziemy zarówno w kuchni, jako dodatek do wykwintnych dań, czy składnik odmładzających zabiegów kosmetycznych. Swoją inspirację, odnalazły również hotele Mercure, które w ramach kampanii Sweet Secret by Mercure zapraszają do odkrycia czekolady na nowo, oferując ręcznie robione praliny o nietuzinkowych smakach.</p>

>

Niezwykłe walory czekolady, już w IV w p.n.e. doceniali Majowie, którzy przyrz?dzali z ziaren kakaowca napój będ?cy ważnym punktem podczas odprawiania rytuałów i uroczystości zaręczyn. Natomiast dla Azteków czekolada miała duż? wartość handlow?, tak jak dla Europejczyków złoto i stanowiła także przysmak zarezerwowany dla wyższych klas społecznych oraz dla zasłużonych wojowników.

Sk?d wzięła się jej nazwa? Dane wskazuj?, że rdzenni mieszkańcy Meksyku – Olmekowie mówili na ni? – „kakaua” od kakao, z którego przygotowuje się ten smakołyk, zaś Aztekowie – „cacahuatl”. Do naszych czasów przetrwało jednak brzmienie nadane przez Majów – „chocola”, oznaczaj?ce dosłownie „pić czekoladę”. Nazwa ta przypłynęła z Europejczykami, którzy przywozili różne przyprawy oraz dobra z podróży do Nowego Świata. Pierwsz? znan? nam czekoladę w formie tabliczki wyprodukował Filip Suchard w 1819 roku w Szwajcarii. Także inny Szwajcar - Daniel Perer w 1875 roku wyprodukował czekoladę mleczn?. Aby nie wszystko było dziełem Szwajcarów włoski cukiernik Paulo Caffareli dodał do czekolady orzechy laskowe, a pół wieku później Belgowie wymyślili bombonierę – tekturowe opakowanie dla nadziewanych czekoladek.

Dla duszy i ciała

Do tej pory czekolada niezmiennie cieszy się uznaniem na całym świecie nie tylko ze względu na swoje wyj?tkowe walory smakowe. Poprawia ona nastrój, dodaje energii, a dzięki wysokim wartościom odżywczym, jest bardzo zdrowym łakociem. Czekolada wspomaga funkcjonowanie naszego organizmu w chwilach stresu ze względu na zawartość magnezu, potasu i fosforu. Masa kakaowa zawiera ponad 300 rożnych substancji chemicznych, z których na szczególn? uwagę zasługuj? składniki mineralne m. in.: żelazo, cynk, selen, wapń oraz witaminy z grupy B i E. Po zjedzeniu czekolady wzmaga się produkcja serotoniny, ważnego, neuroprzekaźnika, odpowiedzialnej za nasz dobry nastrój. Dlatego też nazywana jest hormonem szczęścia potęguj?cym odczuwanie przyjemności.

Ten smakołyk ma także zbawienny wpływ dla naszego wygl?du. Zawarty w niej cynk poprawia jakość skóry, a magnez działa tonizuj?co. Żelazo, niezbędne w produkcji czerwonych krwinek, zapewnia skórze dobre dotlenienie, fosfor wspomaga witalność, potas reguluje gospodarkę wodn?, a wapń wzmacnia odporność, łagodzi podrażnienia i koi skórę. Czekolada wykorzystywana jest również w kosmetyce. Masaż z jej wykorzystaniem poprawia wygl?d skóry, która staje się nawilżona, miękka, nabiera blasku. Zapobiega starzeniu się skóry dzięki dużej zawartości flawonoidów działaj?cych antyrodnikowo. Wiedziały o tym indiańskie kobiety, które dla zachowania pięknej cery nacierały twarz oliw? z kakaowca.

Słodki Sekret hoteli Mercure

Najpopularniejszymi na świecie typami czekolady s?: gorzka, mleczna oraz biała. Ta ostatnia z dodatkiem trawy cytrynowej oraz kompozycj? tajemniczych przypraw została wybrana do przygotowania wyj?tkowej praliny Mercure, o której smaku można przekonać się podczas pełnej słodyczy kampanii Sweet Secret by Mercure. Z tej okazji w hotelowych restauracjach i barach międzynarodowej sieci, pojawi się inspirowane tym smakołykiem menu zawieraj?ce aromatyczn? kawę Gourmand z trzema wykwintnymi pralinami, a także czekoladowe ciastko z lodami.

„Czekolada pod różnymi postaciami obecna jest w menu naszych hoteli cały rok. W naszej kulturze i tradycjach kulinarnych dość sporym zaskoczeniem jest to, że wykorzystywana jest również, jako doskonale komponuj?cy się składnik do dań mięsnych, szczególnie dziczyzny, drobiu oraz owoców morza z rybami wł?cznie. Takie dania naszym gościom proponujemy jesieni? i zim?. Obecnie w ramach kampanii Sweet Secret by Mercure smak czekolady odkrywamy na nowo za spraw? ręcznie robionych pralin. W tym roku wyj?tkowa czekoladka Mercure zaskakuje swoim orzeźwiaj?cym smakiem, który uzyskano dzięki poł?czeniu trawy cytrynowej, białej czekolady i tajemniczych przypraw” – powiedział Paweł Anders, Dyrektor projektu WINESTONE w Orbis S.A.

Goście, którzy zdecyduj? się na rezerwację dwóch noclegów ze śniadaniem i dostępem do Internetu w dniach od 1 kwietnia do 31 maja br. otrzymaj? do 30% zniżki na pobyt. Dodatkowo w pokoju będzie na nich czekać słodka niespodzianka - bombonierka z ręcznie wykonanymi pralinami. Frywolna pomarańcza z nutk? pieprzu, czy klasyczna trufla to tylko niektóre z propozycji oprócz specjalnej czekoladki Mercure. W ramach promocji, klienci rezerwuj?cy nocleg w hotelach Mercure otrzymuj? potrojone punkty w programie lojalnościowym Le Club Accorhotels.

***

Mercure, oryginalne doświadczenie gwarantowane przez siln? markę. Mercure oferuje osobom podróżuj?cym zarówno służbowo jak i rekreacyjnie atrakcyjn? alternatywę w porównaniu do innych sieci hotelowych i hoteli indywidualnych. Mercure jest jedyn? mark? hoteli klasy średniej, która ł?czy siłę międzynarodowej sieci ponad 700 hoteli z gwarancj? standardów, jakości oraz doświadczeniem różnorodności hoteli Mercure, z których każdy jest inny, zakorzeniony w lokalnej społeczności i zarz?dzany przez entuzjastycznych hotelarzy. Hotele Mercure położone w centrum miast, nad morzem lub w górach, witaj? gości w 51 krajach na całym świecie.

Bardziej szczegółowe informacje na temat hoteli sieci Mercure znajduj? się na stronie www.mercure.com.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarz?dza 61 obiektami w 30 miastach w Polsce i 3 hotelami na Litwie. Oferuje ponad 11 500 pokoi. Hotele działaj? pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantuj? jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Accor, wiod?cy na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, jest obecny w 92 krajach, w których dysponuje ponad 3 600 hotelami z 460 tys. pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych Accor – Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget, hotelF1 gwarantuje zróżnicowan? ofertę usług i produktów od luksusowych po ekonomiczne. Accor zatrudnia ponad 160 tys. pracowników na całym świecie, oferuje swoim klientom i partnerom blisko 45 lat wiedzy i doświadczenia.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!