Zobacz także • Członkowie
Credit Agricole przystąpił do BAF
Credit Agricole dołączył do Business Accessibility Forum (BAF), które zrzesza organizacje zorientowane na zwiększanie dostępności towarów i usług dla wszystkich użytkowników.
Misją BAF jest stworzenie miejsca, które wspiera polski biznes w dostępności cyfrowej. Celem jest lepsze wdrażanie zasad Konwencji ONZ, mówiących, że dostępność jest prawem człowieka do swobodnego i wolnego od barier dostępu. BAF, jako przedstawiciel polskiego biznesu, bierze udział w rozmowach z ekspertami, organizacjami pozarządowymi i instytucjami nadzoru w ramach Grupy ds. wdrażania Europejskiego Aktu o Dostępności przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Celem tych działań jest wspólne wypracowanie wytycznych do nowej ustawy – Polskiego Aktu o Dostępności – tak, aby odpowiadała ona na potrzeby wszystkich stron: użytkowników, firm i państwa.
Dyrektywa EAA jest pierwszą tak szeroką regulacją o dostępności w prawie unijnym. Obejmuje ona producentów i dostawców usług, które są podstawowe, żeby swobodnie mogły żyć na co dzień osoby z niepełnosprawnościami, m.in. urządzeń elektronicznych, handlu online czy bankowości detalicznej. Przepisy mają obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku.
Credit Agricole od dawna stawia sobie za cel, żeby jego klienci mogli bankować bez barier. Projektuje i udoskonala aplikację CA24 Mobile, CA24 eBank z myślą o dostępności cyfrowej i wygodzie użytkowników.
- Chcemy budować środowisko przyjazne wszystkim klientkom i klientom, z uwzględnieniem ich różnych potrzeb i ewolucji cyfrowej. Każda osoba powinna mieć taki sam dostęp do naszych produktów i usług, na każdym etapie kontaktu i w najwygodniejszy dla siebie sposób. – mówi Katarzyna Tomczyk-Czykier, dyrektor Pionu Innowacji i Cyfryzacji Bankowości Detalicznej.
- Cieszymy się, że do grona naszych partnerów dołącza tak świadoma organizacja. Wspólnie będziemy budować kulturę dostępności w biznesie, dzielić się wiedzą i dobrymi praktykami – mówi dr. Karolina Mendecka, dyrektorka Business Accessibility Forum.
Bankowość bez barier to nie tylko zdalne usługi. Credit Agricole, na przykład, od lat dąży do zwiększenia dostępności językowej. Upraszcza dokumenty i język, aby był zrozumiały dla wszystkich klientów. Ułatwia bezpośrednią rozmowę w polskim języku migowym z doradcą w placówce i na infolinii, współpracując z Tłumaczem Migam. Bank dba o dostępność architektoniczną placówek oraz bankomatów i wpłatomatów.