Aktualności firm stowarzyszonych
Carrefour Polska rezygnuje z toreb plastikowych
Carrefour Polska rozpoczął 12 maja kampanię społeczną „Z miłości do środowiska”. Partnerem akcji jest Ministerstwo Środowiska. W dniu 5 czerwca Carrefour Polska całkowicie wycofa ze swoich sklepów bezpłatne, jednorazowe torby plastikowe, rozdawane przy kasach. Carrefour - jako pierwsza sieć handlowa w Polsce - zaproponuje klientom torby w stu procentach biodegradowalne.
>
Ogólnopolska kampania społeczna potrwa do końca roku. Celem kampanii jest edukacja ekologiczna nie tylko klientów sieci Carrefour, ale także całego społeczeństwa. Poprzez tę kampanię Carrefour - eliminuj?c ze swoich sklepów bezpłatne torby plastikowe – chce wpływać na kształtowanie postaw proekologicznych polskiego społeczeństwa. Kampania „Z miłości do środowiska” jest jedn? z wielu akcji podejmowanych przez firmę Carrefour na temat edukacji ekologicznej.
Celem akcji jest również poinformowanie klientów, iż od 5 czerwca zostan? wycofane bezpłatne torby plastikowe, wydawane przy kasach. Carrefour zaproponuje swoim klientom ofertę toreb wielokrotnego użytku oraz torbę w stu procentach biodegradowaln?.
Wycofanie jednorazowych, bezpłatnych toreb plastikowych ze sklepów to jeden z elementów wpisuj?cych się w strategię firmy Carrefour Polska. Jednym z filarów polityki zrównoważonego rozwoju jest właśnie ochrona środowiska. Poprzez kampanię społeczn? nie tylko chcemy nakłonić naszych klientów do rezygnacji z jednorazowych, bezpłatnych toreb plastikowych, ale również kształtować odpowiednie postawy, uwrażliwić społeczeństwo na problem ekologii, mówi Gilles Roudy, Prezes Carrefour Polska.
Carrefour, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, wprowadza do swoich sklepów torby w stu procentach biodegradowalne, wykonane z surowców odnawialnych – skrobi. Ulegaj? rozkładowi na wodę, dwutlenek węgla oraz resztki organiczne, czyli kompost. S? to torby, które uzyskały certyfikat DIN CERTCO, potwierdzaj?cy, że s? to opakowania ulegaj?ce biodegradacji i nadaj? się do kompostowania. S? to torby odpłatne, ich cena wynosi 60 groszy; zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby mogły służyć jako worek na śmieci.
Carrefour zaproponuje klientom torbę na wymianę, tzw. „Torbę na zawsze”. Jest to duża, solidnie wykonana torba z dwoma wzorami nadruku. Klient, ponosz?c jednorazowy koszt zakupu 4,50 zł będzie mógł bezpłatnie wymienić na now? torbę, jeśli używana przez niego ulegnie zniszczeniu.
Carrefour przygotował także specjaln? ofertę toreb powstał? we współpracy z polskimi artystami, ł?cz?c tym samym ekologię ze sztuk?. S? to torby bawełniane, niebielone, a projekty graficzne zostały specjalnie przygotowane na potrzeby Carrefour. Jest to projekt pod nazw? „Torba czy sztuka”, projekty graficzne toreb zostały wykonane przez znakomitych artystów grafików: Andrzeja P?gowskiego, Waldemara Świerzego i Edwarda Lutczyna.
Oferta handlowa:
1. Torby biodegradowalne – cena 0,60 zł
2. Torby wielokrotnego użytku
Torby z polietylenu – cena 0,80 zł
Torby z tkaniny syntetycznej – cena około 4 zł
Torby z polipropylenu plecionego – cena 4,50 zł
Torby bawełniane – cena około 10 zł
Torby na kółkach – cena około 14 zł
WIĘCEJ INFORMACJI W ZAŁĄCZNIKU
Informacje o Carrefour Polska
Firma Carrefour jest obecna w Polsce już od 10 lat. Pierwszy sklep został otwarty w Łodzi w 1997 r. Obecnie Carrefour Polska posiada 346 sklepów w tym 77 hipermarketów i 269 supermarketów oraz 39 stacji benzynowych. Zatrudnia 27 tys. pracowników. Carrefour Polska należy w 100-procentach do francuskiej grupy Carrefour, która jest numerem 1 dużej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie. Grupa Carrefour zatrudnia 455 tys. pracowników
i ma ponad 14 tys. sklepów w 30 krajach na całym świecie.
Dodatkowe informacje
Maria Cieślikowska, Carrefour Polska, tel. 22 517 23 21, maria_cieslikowska@carrefour.com
Sylwia Sasal, Ciszewski PR, tel. 22 488 41 68, ssasal@publicrelations.pl