Aktualności firm stowarzyszonych • Członkowie
BNP Paribas Real Estate Poland - AAG Retail Q4 2022
Końcówka 2022 roku dla nieruchomości handlowych w Polsce stała pod znakiem wzrostu inflacji i idących za nim różnych konsekwencji, wzrostów cen energii oraz skutków wojny w Ukrainie. Analiza zachowań zakupowych pokazała, że Polacy nie odwrócili się od e-handlu, moda na zakupy w parkach handlowych trwa, a marki dyskontowe coraz mocniej rozpychają się na rynku. Rok 2023 zapisze się m.in. modernizacjami starszych obiektów i rosnącą popularnością inwestycji mixed-use.
Na koniec 2022 roku w Polsce było około 15,7 mln m kw. powierzchni handlowej, w tym 410 tys. m kw., które zostały oddane na rynek w ostatnich 12 miesiącach. W tym czasie największym debiutującym obiektem zostało centrum Karuzela w Kołobrzegu (30 tys. m kw.).
Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem At A Glance na temat rynku handlowego w Polsce.