Analizy i badania

Aż 3 na 5 międzynarodowych przedsiębiorstw nie zabezpiecza danych płacowych swoich pracowników

<p style="text-align: justify;"><strong style="font-size: 16px;">61% badanych potwierdza, że nadal przekazuje poufne dane pracowników pocztą elektroniczną. </strong><strong style="font-size: 16px;">1 na 4 nie modyfikuje również swoich procedur bezpieczeństwa komunikacji transgranicznej</strong></p>

>

W ankiecie Global Payroll Management Survey (dotycz?cej zarz?dzania globaln? obsług? płacow?), której wyniki opublikowano 4 października 2016 r., przebadano 165 międzynarodowych przedsiębiorstw w celu ustalenia, w jaki sposób s? one przygotowane do zarz?dzania globaln? obsług? płacow? i jakie procedury s? stosowane, aby ułatwić przepływ poufnych danych ponad granicami.  

Ankieta, przeprowadzona na zlecenie TMF Group – światowego dostawcy usług biznesowych prowadz?cego działalność w ponad 80 krajach – i opracowana przez Bloomberg BNA, była skierowana do odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji członków kadry kierowniczej wyższego szczebla z przedsiębiorstw zróżnicowanych pod względem wielkości – od działaj?cych na zaledwie dwóch rynkach po obecne na ponad sześciu.  

Zabezpieczenie danych  

Prawie połowa respondentów (49%) przyznała, że do przesyłania wiadomości zwi?zanych z danymi płacowymi nadal wykorzystuje pocztę elektroniczn?, a więc kanał komunikacji niezbyt pewny pod względem zabezpieczeń. Liczba ta wzrasta do prawie dwóch trzecich (61%) w przypadku przedsiębiorstw działaj?cych w sześciu lub więcej krajach.  

Ponadto, mimo postępów we wdrażaniu bezpieczniejszych sposobów przesyłania danych, prawie jedna czwarta respondentów (23%) odpowiedziała, że nie modyfikuje swoich procedur komunikacji transgranicznej na potrzeby bezpieczeństwa.  

Zachowanie równowagi między potrzebami globalnymi a lokalnymi  

Pytania dotyczyły również kwestii utrzymania globalnej spójności sprawozdawczości w zakresie obsługi płacowej i zarz?dzania t? obsług? przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa i zgodności z lokalnymi wymogami.  

Respondentów poproszono o ocenę stopnia trudności kilku kluczowych czynności zwi?zanych z obsług? płacow? przy użyciu skali od „łatwe” do „trudne”. Jako największe wyzwanie (nieco trudne / bardzo trudne) oceniono pięć obszarów:

  1. Współpraca z wieloma dostawcami usług płacowych w różnych lokalizacjach.
  2. Zapewnienie, by czynności zwi?zane z obsług? płacow? były zgodne z lokalnymi przepisami i ustawami.
  3. Przygotowywanie sprawozdań zarz?dczych w oparciu o odmienne, nieporównywalne dane płacowe z różnych krajów.
  4. Nadawanie uprawnień do realizacji zadań w ramach obsługi płacowej i jej kontrola.
  5. Stosowanie się do wielu różnych procedur zatwierdzania listy płac.  

Komentuj?c wyniki ankiety, Darell Beal, Dyrektor Portfela Usług Płacowych w TMF Group, powiedział: „Z badania jasno wynika, że im większa liczba krajów, w którym przedsiębiorstwo prowadzi działalność, tym trudniej koordynować obsługę płacow? i utrzymać spójne, globalne podejście. Najbardziej zaskakuj?ce jest to, jak wiele dużych korporacji nadal przekazuje dane płacowe w niezabezpieczonych e-mailach, narażaj?c się w ten sposób na ryzyko.”  

Kontynuuj?c, Darell Beal stwierdził: „Zachowanie równowagi między prowadzeniem scentralizowanej, globalnej sprawozdawczości a spełnianiem wymogów lokalnych może okazać się trudnym wyzwaniem dla firmy.

Do tego dochodz? także komplikacje wynikaj?ce ze współpracy z wieloma dostawcami usług płacowych, z konieczności? posługiwania się wieloma językami oraz różnymi walutami. W tej sytuacji łatwo zrozumieć, dlaczego ponad połowa (56%) ankietowanych przedsiębiorstw zamierza wprowadzić takie technologiczne rozwi?zania, które w przyszłości umożliwi? bezpieczne przekazywanie pracownikom odcinków wypłat lub informacji dotycz?cych płac.”  

Niezależnie od obowi?zuj?cych w Polsce restrykcji prawnych dotycz?cych przetwarzania danych osobowych wiele firm zwraca szczególn? uwagę na kwestię bezpieczeństwa informacji. Jak mówi Mikołaj Pluciński, Country Director w TMF Poland: „Podpisuj?c umowę na świadczenie usług płacowych klienci oczekuj? zagwarantowania międzynarodowych standardów zarz?dzania bezpieczeństwem danych, takich jak np. certyfikat ISO, z drugiej strony poszukuj? także skutecznych rozwi?zań technologicznych, które usprawni? sprawozdawczość, przepływ danych, będ?c jednocześnie w zgodzie z przepisami prawnymi w zakresie ochrony danych”.  

Pełny raport można pobrać ze strony: http://www.tmf-group-global.com.

***

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z:

Kate Martin, Dyrektor ds. Komunikacji Zewnętrznej, TMF Group – kate.martin(@)tmf-group.com
Radosław Musiał, PR&Marketing Manager, TMF Poland – radoslaw.musial(@)tmf-group.com, tel.: +48 784 379  062  

DODATKOWE INFORMACJE:  

Global Payroll Management Survey 2016

 

  • W ankiecie Global Payroll Management Survey (dotycz?cej zarz?dzania globaln? obsług? płacow?), której wyniki zostały opublikowane przez Bloomberg BNA w październiku 2016 r., przebadano 165 międzynarodowych przedsiębiorstw w celu ustalenia, w jaki sposób s? one przygotowane do zarz?dzania globaln? obsług? płacow? i jakie procedury s? stosowane, aby ułatwić transgraniczny przepływ poufnych danych.
  • Ankieta, przeprowadzona na zlecenie TMF Group, była skierowana do odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji członków kadry kierowniczej wyższego szczebla z przedsiębiorstw zróżnicowanych pod względem wielkości – od działaj?cych na dwóch rynkach po obecne na ponad sześciu.  

O TMF Group

  • TMF Group jest globalnym dostawc? usług biznesowych dla firm działaj?cych lokalnie jak i na całym świecie. Dzięki sieci biur w ponad 80 krajach, TMF Group może zaoferować wiedzę i  doświadczenie zdobyte na lokalnych rynkach, by pomóc przedsiębiorstwom w rozwoju i prowadzeniu działalności tak na ich rynkach rodzimych, jak i poza nimi.
  • TMF Group świadczy usługi na rzecz przedsiębiorstw różnej wielkości ze wszystkich branż – pocz?wszy od start-upów, aż po duże, międzynarodowe korporacje – współpracuj?c z 60% przedsiębiorstw znajduj?cych się na liście Forbes 100 i wchodz?cych w  skład indeksu FTSE 100.
  • Globalne usługi biznesowe TMF Group zostały wyróżnione w trzech odrębnych raportach EverestGroupw uznaniu jej szerokiego zakresu możliwości i innowacyjnych rozwi?zań technologicznych. Podstaw? tego sukcesu jest model globalnego zarz?dzania zapewniaj?cy klientom TMF Group większ? przejrzystość prowadzonych operacji i lepsz? kontrolę nad nimi.
  • Największy gracz na globalnym rynku usług płacowych i największy dostawca w Ameryce Łacińskiej (wg raportu „Multi-Country Payroll Peak Matrix Assessment 2015”)
  • Największy gracz na globalnym rynku outsourcingu usług finansowych i księgowych (wg raportu „Finance and Accounting Outsourcing PEAK Matrix Assessment 2016”)
  • Najszerszy zasięg geograficzny i Duże możliwości obsługi w różnych językach (wg raportu „Multi-Country Payroll Platform Assessment 2016”)
Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!