Aktualności firm stowarzyszonych

Auchan partnerem Kampanii „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”

Miło nam poinformować, że firma Auchan Retail Polska została partnerem Kampanii „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych” zainicjowanej przez czołowe instytucje zajmujące się zdrowiem, żywieniem oraz ochroną konsumentów: Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz  Federację Konsumentów.

Celem Kampanii jest wspieranie konsumentów w podejmowaniu świadomych decyzji żywieniowych opartych na wiedzy o wartości żywieniowej poszczególnych produktów i ich znaczeniu w prawidłowej diecie. Konsekwencją tak podejmowanych decyzji ma być poprawa jakości odżywiania i zmniejszenie ryzyka chorób dietozależnych. 

Nutri-Score to uproszczony system oceny i komunikowania wartości odżywczej produktów spożywczych. Jest wskaźnikiem oceniającym produkt w pięciostopniowej skali od A (produkty najzdrowsze) do E (produkty najmniej zalecane). Symbolom literowym towarzyszą oznaczenia kolorystyczne – zielony kolor to produkty najlepsze, czerwony kolor to produkty, po które powinniśmy sięgać najrzadziej. Na ocenę danego produktu pozytywnie wpływa m.in. zawartość owoców, warzyw, błonnika i białka. Negatywnie oceniane są zaś te z wysoką zawartością cukru, kwasów tłuszczowych nasyconych oraz soli.

Auchan Retail Polska aktywnie wdraża kompleksowe działania mające na celu wsparcie zdrowego odżywiania i poprawy życia mieszkańców. Zaliczają się do nich działania podejmowane między innymi w trosce o środowisko naturalne, wsparcie dla lokalnych społeczności, dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo klientów, a także troska o ich siłę nabywczą. W ramach realizacji strategii #Auchan 2022 i promowania dobrej żywności - sieć Auchan wprowadziła system Nutri-Score w ubiegłym roku. Obecnie 70% produktów marki własnej Auchan jest oznaczonych etykietą Nutri-score, a wszystkie zostaną oznaczone do połowy przyszłego roku.

Kampania „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych” będzie prowadzona przez grupę Inicjatorów a także przez dołączających do niej Partnerów w różnych kanałach komunikacji z użyciem hasła #prostewybory. Ważną częścią działań komunikacyjnych Kampanii jest strona www.nutriscore.pl. Inicjatywa ma charakter otwarty, mogą się w nią włączać kolejne instytucje i przedsiębiorstwa.

Do pobrania

Download Infografika_Nutri-Score_dla_swiadomych_wyborow_zywieniowych__1_.pdf  (PDF • 168 KB)
Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!