Aktualności firm stowarzyszonych

Air France będzie testował aplikację ICC AOK Pass, która pozwoli na elektroniczną weryfikację wykonanego testu w kierunku COVID-19, a tym samym pomoże usprawnić podróż

Warszawa, 19.02.2021 r. - Od początku kryzysu spowodowanego przez pandemię COVID-19 przepisy dotyczące podróży ewoluują i wielokrotnie się zmieniają. Przedstawienie negatywnego wyniku testu na COVID-19 jest obecnie obowiązkowe w przypadku większości podróży międzynarodowych, a przeprowadzana na lotniskach weryfikacja tych testów, często przedstawianych w formie papierowej, zajmuje dużo czasu.

Aby usprawnić podróż i skrócić czas procedur na lotnisku, Air France planuje uruchomienie pilotażowego programu, testującego aplikację pod nazwą ICC AOKpass, która została stworzona przy współpracy z MedAire / International SOS.

ICC AOKpass to aplikacja mobilna dostępna na smartfony, która umożliwia pasażerom bezpieczne przechowywanie wyników testów na COVID-19 wykonanych w jednym z laboratoriów partnerskich.* Pasażerowie posługujący się aplikacją będą mogli  przedstawić służbom kontrolnym na lotnisku wynik swojego testu w formie elektronicznej (w aplikacji), zamiast papierowego zaświadczenia. ICC AOKpass zapewnia bezpieczną weryfikację, zgodnie z przepisami kraju docelowego, poprzez sieć zabezpieczoną technologią blockchain.

11 marca b.r. Air France rozpocznie 4-tygodniowy okres testów, we współpracy z Paris Aéroport. Testem będą objęte loty na dwóch trasach: Paryż (CDG ) - Fort-de-France (Martynika) oraz Paryż (CDG) – Gwadelupa (Pointe-à-Pitre) Pasażerowie nie będą mieli obowiązku posiadania aplikacji na wspomnianych trasach, a testowanie będzie realizowane na zasadzie dobrowolności. Przewoźnik chce sprawdzić działanie aplikacji w rzeczywistych warunkach oraz poznać opinie klientów na temat tego rozwiązania. Air France podzieli się spostrzeżeniami zebranymi w fazie testowej z innymi liniami lotniczym z sojuszu Skyteam, które obecnie też testują różne rozwiązania do cyfryzacji dokumentów medycznych.

Ponadto Air France dokłada wszelkich starań, aby należycie i na bieżąco informować swoich klientów w zakresie aktualnych wymogów formalnych do odbycia podróży lotniczej. W tym celu linia udostępnia specjalną stronę internetową pod adresem airfrance.traveldoc.aero, gdzie można sprawdzić regulacje wjazdowe, kraju, do którego się udajemy oraz kraju tranzytowego (w przypadku podróży z przesiadką).

Od początku kryzysu Air France stosuje szereg zabezpieczeń i środków ochrony zdrowia podróżnych, a także oferuje swoim klientom całkowitą elastyczność w zakresie zmian biletów, z możliwością odroczenia lub anulowania każdej podróży zaplanowanej przed 31 grudnia 2021 r. Klienci mogą korzystać z tej opcji bezpłatnie i bez podawania przyczyny anulacji / zmiany planów podróży. Informacje na ten temat, które można znaleźć na stronie Air France pod hasłem „Air France Protect” są regularnie aktualizowane w miarę rozwoju sytuacji. Niedawno linia uzyskała 4 gwiazdki w organizowanym przez Skytrax rankingu przewoźników, w którym oceniano stosowane przez linię środki ochrony przed Covid-19.

 „Poprawa i uproszczenie obsługi klienta jest stałym priorytetem Air France. Planowane testy aplikacji AOKpass są dowodem naszych starań w tym zakresie. Jesteśmy przekonani, że zmiany, jakich wszyscy obecnie doświadczamy, wpłyną na sposób, w jaki podróżujemy w dłuższej perspektywie. Dlatego jesteśmy w pełni zaangażowani i wspieramy wszystkie innowacyjne projekty, które mogą pomóc nam sprostać nowym wyzwaniom." – powiedziała Catherine Villar, Starszy Wiceprezes ds. Obsługi Klienta w Air France.

„Mamy przyjemność współpracować i wspierać Air France w testowaniu ICC AOKpass i z niecierpliwością czekamy na pomyślne wdrożenie rozwiązania, aby osiągnąć nasz wspólny cel, jakim jest ponowne bezpieczne otwarcie nieba.” – powiedział Sébastien Bedu – Product Manager w MedAire / International SOS

Air France i KLM są za ujednoliceniem i cyfryzacją dokumentów medycznych pasażerów względem COVID-19, pod warunkiem, że będzie to zgodne z prawem, a dane - w pełni bezpieczne. Cyfryzacja może w szczególności pomóc w usprawnieniu podróży klienta przez lotnisko i zapobieganiu oszustwom.

* Aplikacja AOK Pass współpracuje obecnie z wieloma laboratoriami, w tym Cerballiance i Biogroup we Francji.

***

O aplikacji CC AOKpass

ICC AOKpass powstała dzięki współpracy Międzynarodowej Izby Handlowej (ICC) i światowych liderów z branży opieki medycznej i firm certyfikacyjnych, International SOS i Grupy SGS. Dzięki rozległej międzynarodowej sieci ponad 80 tysięcy akredytowanych klinik i placówek służby zdrowia, ICC AOKpass ma na celu stać się godną zaufania, globalną infrastrukturą cyfrową do międzynarodowej weryfikacji dokumentacji medycznej. ICC AOKpass nie zbiera żadnych informacji medycznych od swoich użytkowników, ale podlega standardom medycznym, rządowym i branżowym, aby zapewnić użytkownikom bezproblemową.

O MedAire

MedAire (International SOS) międzynarodowa organizacja humanitarna jest partnerem branży lotniczej od 1985 roku. MedAire dostarcza w pełni zintegrowane rozwiązania w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa podróży dla ponad 150 wiodących linii lotniczych na świecie i ponad 4000 prywatnych samolotów, w tym 75% firm z listy Fortune 100. Zintegrowane rozwiązania obejmują porady i pomoc w czasie rzeczywistym, szkolenia, wyposażenie i profesjonalne usługi dla załogi i pasażerów zarówno w kabinie, jak i poza nią. MedAire's MedLink i Global Response Center obsługują tysiące zgłoszeń rocznie, pomagając załodze i pasażerom w przypadku zdarzeń medycznych i w sytuacjach naruszających bezpieczeństwo podróży w powietrzu, jak i na ziemi, udostępniając całodobowo lekarzy ratunkowych, pielęgniarki i specjalistów ds. bezpieczeństwa lotniczego.

Więcej informacji dostępnych na: www.medaire.com oraz: www.linkedin.com/company/medaire

kontakt dla mediów: Suzanne Withers – Group Head of PR, International SOS

T +44 (0)20 8762 8494 / M +44 (0)7825 425 500

Email: suzanne.withers@internationalsos.com

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!