Aktualności firm stowarzyszonych

Accorhotels wzbogaca się o luksusowe marki dzięki transakcji przejęcia Fairmont, Raffles I Swissôtel

<p style="text-align: justify;">Po uzyskaniu zgody akcjonariuszy wyrażonej na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dniu 12 lipca 2016 r., Grupa AccorHotels oficjalnie ogłasza nabycie FRHI Hotels &amp; Resorts (FRHI) oraz należące do niej trzy prestiżowe marki hoteli kategorii luksusowej: Fairmont, Raffles i Swissôtel. Transakcja nabycia trzech marek z dnia na dzień pozycjonuje AccorHotels jako lidera rynku hoteli kategorii luksusowej, zwiększa długoterminowy potencjał rozwoju i zyskowności Grupy oraz w sposób istotny przyczynia się do wzrostu znaczenia naszej Grupy na rynku Ameryki Północnej - najbardziej wpływowym rynku konsumenckim na świecie.</p>

>

„Dzisiejszy dzień jest dużym wydarzeniem dla naszej Grupy. Nabycie tych trzech uznanych marek hoteli kategorii luksusowej jest wydarzeniem o historycznym znaczeniu dla AccorHotels. Otwiera ono przed nami niezwykłe perspektywy wzrostu i powoduje, że ranga naszej międzynarodowej sieci rośnie w sposób niespotykany, umożliwiaj?c budowanie wartości w perspektywie długoterminowej” –mówi Sébastien Bazin, Prezes i Dyrektor Generalny AccorHotels.

Do międzynarodowej sieci AccorHotels doł?cza portfel marek ciesz?cych się światowym uznaniem, obejmuj?cy historyczne hotele o globalnej renomie położone na strategicznych rynkach na całym świecie, w tym: The Savoy w Londynie, hotel Raffles w Singapurze, hotel Fairmont w San Francisco, The Plaza w Nowym Jorku, hotel Fairmont Le Château Frontenac w Quebec City oraz Le Royal Monceau Raffles w Paryżu.

Dzięki poł?czeniu udokumentowanego doświadczenia FRHI oraz wiedzy i doświadczenia operacyjnego i marketingowego w segmencie hoteli kategorii luksusowej z szybko rozwijaj?c? się globaln? platform? AccorHotels, obszern? baz? członków programu lojalnościowego i wiod?cymi możliwościami cyfrowymi w branży, Grupa zyskuje wyj?tkow? pozycję umożliwiaj?c? jej uzyskiwanie wysokich zwrotów z inwestycji oraz największy potencjał wzrostu we wszystkich segmentach rynku.

„Z zaangażowaniem d?żymy do zapewnienia gościom doskonałej obsługi, kieruj?c się jednocześnie ambicj? zapewnienia wyj?tkowego zwrotu z inwestycji naszym akcjonariuszom i właścicielom hoteli” dodał Sébastien Bazin. „Dzięki wykorzystaniu synergii operacyjnych pomiędzy FRHI i AccorHotels jesteśmy w doskonałej pozycji by móc przyspieszyć rozwój naszych luksusowych marek i zapewnić gościom jeszcze wspanialszy wybór hoteli oraz lokalizacji”.

Chris Cahill mianowany na stanowisko Dyrektora Wykonawczego segmentu hoteli kategorii luksusowej

W zwi?zku z transakcj?, w ramach szerszej strategii wzmacniania segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej należ?cych do AccorHotels, Chris Cahill został mianowany przez spółkę Dyrektorem Wykonawczym (Chief Executive Officer) segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej. Na swoim nowym stanowisku Chris J. Cahill, który wejdzie również w skład Komitetu Wykonawczego AccorHotels (AccorHotels Executive Committee), będzie kierował procesem integracji FRHI oraz będzie odpowiedzialny za strategię i globaln? działalność segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej AccorHotels na całym świecie. Nowa struktura będzie obejmować marki Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel.

Chris J. Cahill ma doświadczenie w branży hotelarskiej - był odpowiedzialny za szereg pomyślnie przeprowadzonych procesów integracji, ma wiedzę w zakresie zarz?dzania wieloma markami, i wnosi do sieci wiedzę i doświadczenie operacyjne, sprzedażowe i marketingowe w segmencie hoteli luksusowych. Przepracowawszy ponad 30 lat w branży hotelarskiej, w tym 19 lat w Fairmont Raffles Hotels International oraz u jego poprzedników, Chris J. Cahill ma doskonałe przygotowanie do pokierowania nadchodz?cym procesem integracji marek Raffles, Fairmont i Swissôtel z portfelem marek AccorHotels oraz do wspomagania marek kategorii wyższej i luksusowej AccorHotels w ich dalszym lukratywnym rozwoju. Ostatnio pełnił funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za globaln? dzialalność (Executive Vice President Global Operations) w spółce Las Vegas Sands Corp.

Szczegóły transakcji

Po uzyskaniu zgody akcjonariuszy na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dniu 12 lipca 2016 r., transakcja z Qatar Investment Authority (QIA) i Kingdom Holding Company (KHC) z Arabii Saudyjskiej zaowocowała wpływem finansowym w wysokości 840 mln USD (768 mln EUR) oraz emisj? 46,7 mln akcji AccorHotels w zamian za wniesione akcje FRHI. Dzięki tej transakcji, udział QIA i KHC w kapitale zakładowym AccorHotels wynosi odpowiednio 10,4% i 5,8%. Ali Bouzarif i Aziz Aluthman Fakhroo mianowani przez QIA oraz Sarmad Zok mianowany przez KHC doł?cz? do Rady Dyrektorów AccorHotels.

AccorHotels planuje uzyskać przychody w wysokości ok. 65 mln EUR oraz osi?gn?ć oszczędności kosztowe dzięki poł?czeniu marek, maksymalizacji zysków hotelowych, zwiększonej efektywności marketingu, sprzedaży i kanałów dystrybucji oraz optymalizacji kosztów zaplecza. Znaczne ulepszenia zostan? poczynione w zakresie danych dot. klientów dzięki integracji bazy danych klientów FRHI obejmuj?cej trzy miliony członków programu lojalnościowego, z czego 75 procent w Ameryce Północnej.

Zdecydowana większość ze 154 hoteli i ośrodków wypoczynkowych Fairmont, Raffles i Swissôtel (z których 40 znajduje się w budowie) oferuj?cych 56,000 pokoi w 34 państwach na pięciu kontynentach jest prowadzona na podstawie długoterminowych umów o zarz?dzanie zwieranych na średni okres niemal 30 lat; sześć hoteli znajduje się w dzierżawie, a jeden hotel stanowi własność spółki. Marki Fairmont, Raffles i Swissôtel zatrudniaj? ponad 45,000 pracowników na całym świecie.

***

ABOUT ACCORHOTELS

AccorHotels is a world-leading travel & lifestyle group and digital innovator offering unique experiences in more than 4,000 hotels, resorts and residences, as well as in over 2,500 of the finest private homes around the globe. Benefiting from dual expertise as an investor and operator through its HotelServices and HotelInvest divisions, AccorHotels operates in 95 countries. Its portfolio comprises internationally acclaimed luxury brands including Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman, and Swissôtel; as well as the popular midscale and boutique brands of Novotel, Mercure, Mama Shelter and Adagio; the indemand economy brands including ibis, ibis Styles, ibis budget and the regional brands Grand Mercure, The Sebel and hotelF1.

With an unmatched collection of brands and rich history spanning close to five decades, AccorHotels, along with its global team of more than 240,000 dedicated women and men, has a purposeful and heartfelt mission: to make every guest Feel Welcome. Guests enjoy access to one of the world’s most rewarding hotel loyalty programs - Le Club AccorHotels.

AccorHotels is active in its local communities and committed to sustainable development and solidarity through PLANET 21, a comprehensive program that brings together employees, guests and partners to drive sustainable growth.

Accor SA is publicly listed with shares trading on the Euronext Paris exchange (ISIN code: FR0000120404) and the OTC marketplace (Code: ACRFY) in the United States.

For more information and reservations visit accorhotels.group or accorhotels.com. Or become a fan and follow us on Twitter and Facebook.

Biuro Prasowe AccorHotels:

Anne-France Malrieu
Image 7  
Phone: +33 (0)1 53 70 74 66    
afmalrieu@image7.fr  

Carina Alfonso Martin
Vice President Media Relations Worldwide
Phone: +33 (0)1 45 38 84 84
carina.alfonsomartin@accor.com

Relacje inwestorskie:

Sébastien Valentin
Senior Vice President, Investor Relations and Financial Communication
Phone: +33 (0)1 45 38 86 25
sebastien.valentin@accor.com

Marie Niel
Investor Relations
Phone: +33 (0)1 45 38 86 94
marie.niel@accor.com

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!