Zaawansowane techniki sprzedaży.
>
Celem szkolenia jest wypracowanie metod systematycznego rozwijania współpracy z docelowymi grupami Klientów. Zdobycie umiejętności optymalnego wykorzystania zasobów (czasu i środków) do maksymalizacji obrotów i zysków ze sprzedaży
Tematyka:
- Sprzedaż z punktu widzenia Klienta – budowanie wartości w sprzedaży
- Idealna rozmowa handlowa; wartość dodana sprzedawcy
- Sprzedaż konsultatywna a techniki sprzedaży
- Rozmowa po-sprzedażna z Klientem
- Koordynowanie pracy działu handlowego
- Jak Klienci postrzegaj? handlowców
- Analiza konkurencji; moje mocne strony na tym tle
- Rozmowa z Klientem na temat konkurencji
- Struktura sprzedaży dla grup Klientów
- Co warto wiedzieć o Kliencie
- Skargi i zażalenia Klientów
- Analiza SWOT
- Prezentacja przed „większym audytorium” – Zespołem Podejmuj?cym Decyzje
- Stosowanie upustów a zyski ze sprzedaży
Program:
Dzień pierwszy:
Otwarcie
- Przedstawienie trenera oraz przybliżenie celów i tematów szkolenia
- Krótkie przedstawienie uczestników
- W jakich sytuacjach techniki sprzedaży to zbyt mało
Kompleksowe podejście do Klienta
- Klasyczne elementy marketingu mix
- Dodatkowe obszary budowania przewagi konkurencyjnej
- Przewyższanie oczekiwań
- Stałe doskonalenie
Powrót do typologii zachowań
- Przypomnienie typów zachowania i reakcji
- Doświadczenia uczestników
- Najlepsze praktyki
Scenka
– Rozmowa po-sprzedażna
- O.P.I.E.K.A
- Jak i kiedy podtrzymywać kontakty handlowe
- Kryteria i nagranie scenki
- Odtworzenie i wskazówki
Sprzedaż konsultatywna a techniki sprzedaży
- Omówienie sytuacji na rynku
- Kompleksowe podejście do sprzedaży
- Rozwijanie długofalowej współpracy
Wartość dodana VAT
- Dlaczego warto znać swoj? wartość dodan?
- Mocne punkty w każdym elemencie marketing mix (8 P)
- Najważniejsze argumenty – Dlaczego ode mnie ?
Praca zespołowa w dziale sprzedaży
- Dział sprzedaży
- Lista kontrolna i wnioski
Handlowcy w liczbach, Ankieta
- Ankieta dla uczestników
- Wyniki ankiety DOORu
- Porównanie i wnioski
Analiza konkurencji
- Co warto wiedzieć
- Co wiem na temat moich konkurentów
Analiza Klienta
- Co wiecie o swoich Klientach
- Analiza potencjalnego Klienta
- Praca z baz? danych
Systematyka docelowych grup Klientów
- Zasada Pareto
- Idea klasyfikowania
- Analiza rentowności pracy z poszczególnymi grupami Klientów
- Opinie uczestników i wnioski
Dzień drugi:
Zamiast rozgrzewki: Scenka TV show
- Słuchanie i podtrzymanie rozmowy
- Przygotowanie i nagranie scenki
- Wskazówki i wnioski
- Zdobywanie informacji o Kliencie – uzupełnienie bazy danych
Reagowanie na emocje
- Kiedy Klienci reaguj? nerwowo
- Dlaczego warto nauczyć się radzenia z negatywnymi emocjami
- Kroki reagowania na emocje
Scenka reakcja na skargi i zażalenia
- Scenariusze do scenek
- Jak okazuj? emocje Klienci DZS
- Nagranie, odtworzenie i wskazówki dla uczestników
Osobisty SWOT - analiza
- Pozytywne podejście czyli SO
- WT – plan działania
Zespół podejmuj?cy decyzje (ZPD)
- Idea grup docelowych
- Osoby wpływowe w organizacji
- Obszar szczególnego zainteresowania osób wpływowych
Korzyści dla ZPD
- Sformułowania w języku korzyści
- „Góra lodowa” w organizacji
- Korzyści dla przedstawicieli ZPD
Scenka: Prezentacja dla ZPD
- Przygotowanie scenariuszy prezentacji dopasowanych do specyfiki pracy uczestników
- Nagranie i odtworzenie
- Omówienie i przekazanie indywidualnych wskazówek zgodnie z przyjętymi kryteriami
Cena a upusty
- Czy obniżać ceny ?
- Jak rabaty cenowe przekładaj? się na wypracowywane zyski
- Analiza rentowności sprzedaży
Rozmowa o konkurencji
- Nie chować „głowy w piasek”
- Jak wypowiadać się o konkurencji ?
- Ćwiczenia i podsumowanie
Indywidualne plany działania
- Określenie działań zgodnie z zasad? SMART
Zakończenie
- Co było najważniejsze, co zastosujesz
- Oceny i ewidencje
DOOR Training International jest międzynarodowym instytutem szkoleniowym, który powstał w Holandii w 1981 roku. W sieci DOOR Training & Seminars pracuje ponad 600 trenerów i konsultantów w 66 krajach na świecie.
DOOR Poland jest obecna na polskim rynku od 1992 roku. W ci?gu ponad 10 lat obecności w Polsce ze szkoleń zamkniętych DOOR skorzystało ponad 250 firm ze wszystkich branż. Z 22 trenerami pracuj?cymi w firmie na stałe, DOOR jest pod względem liczby trenerów, największym instytutem szkoleniowym w Polsce.
DOOR z powodzeniem wdraża projekty szkoleniowo - konsultingowe w zakresie: standardów sprzedaży, organizacji i zarz?dzania oraz modeli kompetencji.
Tomasz Oracz jest trenerem i menedżerem projektów szkoleniowych. Prowadził projekty szkoleniowe z zakresu sprzedaży, marketingu, negocjacji oraz finansów. Od 1998 roku jest współpracownikiem Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego. Zdobył certyfikaty do prowadzenia szkoleń DOOR Training International w kraju i zagranic?
Prosimy o przesłanie zgłoszenia najpóźniej na 14 dni przed szkoleniem, na adres e-mail: joanna.jaroch(@)ccifp.pl lub fax: +48 (22) 696 75 90.
Warunki uczestnictwa: Wymagane potwierdzenie dokonania płatności przed pierwszymi zajęciami
1. Koszt uczestnictwa wynosi 1 100 PLN (firmy stowarzyszone w CCIFP) oraz 1 500 PLN (firmy niestowarzyszone). Możliwe formy płatności: gotówka, karta bankowa, przelew bankowy na konto: Francuska Izba Przemysłowo – Handlowa w Polsce, BISE SA III o/W–Wa n ? 32 1370 1037 0000 1706 4017 2002.
Potwierdzenie uczestnictwa i przesłanie zgłoszenia traktujemy jako zobowi?zanie do zapłaty
2. W przypadku anulowania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia wpłata na poczet uczestnictwa niepodlega zwrotowi. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obci?żenie pełnymi kosztami uczestnictwa. Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Prosimy o przesłanie informacji faxem (22) 69675 90, lub drog? elektroniczn?: Joanna.jaroch(@)ccifp.pl. W każdym momencie można wyznaczyć na swoje miejsce innego uczestnika.
3. W przypadku niewystarczaj?cej ilości uczestników na 2 tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia CCIFP zastrzega sobie prawo do odwołania lub przełożenia spotkania. W przypadku odwołania szkolenia zwracamy uczestnikom koszty.
Mapa dojazdu
Zaawansowane techniki sprzedaży.
L'événement est terminé.