Webinar  •  Webinar Rozwój kompetencji

SZKOLENIE ONLINE: Powrót do miejsca pracy - jak po COVID-19 zapewnić bezpieczeństwo w firmie?

Język :
polski

Cena : 300 PLN +VAT

Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest wcześniejsze uiszczenie opłaty

Passé

L'événement est terminé.

Szkolenie obejmuje cztery bloki tematyczne: zarządzenie zespołem, regulacje prawne, uwarunkowania przestrzenne i czynności sanitarne.

Pandemia zmieniła nasz sposób życia i sposób, w jaki pracujemy. Dwa miesiące pracy zdalnej pokazały jak bardzo uległy zmianie nasze dotychczasowe przyzwyczajenia. Od 12 marca miliony osób przeniosło swoje biuro do domu. Ten egzamin firmy i działu IT zdały celująco. W najbliższym czasie czeka nas powrót do miejsc pracy - biur. Nawet jeśli tych samych, de facto – zupełnie innych.

W kontekście tego bezprecedensowego doświadczenia powrót do siedzib firm, często zorganizowanych w open-space oznacza wiele nowych wyzwań: ponowne przemyślenie rozmieszczenia biurek, adaptację mebli, organizację pracy przy jednoczesnym uwzględnieniu wytycznych organów centralnych oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia swoich pracowników. Odpowiemy na pytania:

- Jaką funkcję będą pełniły klatki schodowe, korytarze czy pokoje socjalne?

- Jak oznaczyć ilość miejsc w windach, aby było bezpiecznie?  

- Jak zadbać o pracowników, aby zadać o ich lęki, sytuację zmiany, dbając jednocześnie o motywację? Co mówią przepisy i jak odnaleźć się w ich gąszczu?

- W jaki sposób firmy pomagające utrzymać czystość wspierają biznes w tym wyzwaniu?

- Na ile wymuszą na nas politykę „czystego biurka”?

 

Agenda:

14:00 – 14:40 Wyzwania w zarządzaniu zmianą – stres w zespole i poczucie zagrożenia || Artur Hunt

14:40 – 15:10 Omówienie przepisów Kodeksu pracy w zakresie BHP w kontekście epidemii COVID-19 || MDDP Olkiewicz i Wspólnicy

15:10 – 15:50 Dostępne rozwiązania praktyczne || BNP Paribas Real Estate

15:50 – 16:30 Bezpieczna droga pracownika w „nowej rzeczywistości” biurowej – aspekty sanitarno-techniczne || Sodexo Polska

 

 

Szczegółowy opis szkolenia

 

  1. Wyzwania w zarządzaniu zmianą – stres w zespole i poczucie zagrożenia

Pierwsza część spotkania poświęcona będzie analizie głównych czynników stresogennych wpływających na nasze zachowania oraz naszych współpracowników. Przedłużający się stres może wywołać zarówno u nas jak i u osób, z którymi współpracujemy, falę negatywnych emocji i poczucie, że jesteśmy wręcz przytłoczeni wyzwaniami jakie codziennie przed nami są stawiane. Jak odnaleźć się w nowej sytuacji? Jak działać aby inni czuli się bezpieczniej?

Podczas seminarium porozmawiamy o takich aspektach jak:

  • Czym jest stres i w jakich uczuciach / zachowaniach się przejawia
  • Typowe reakcje na stres – moje i moich współpracowników
  • 6 filarów w budowaniu elastyczności/odporności na stres
  • Komunikacja z osobami będącymi pod wpływem negatywnych emocji.  Co pomaga, a czego nie robić.
  • Zarządzanie sytuacją kryzysową – jak do tego skutecznie podejść?
    • Aspekt psychologiczny zarządzania zmianą
    • Co zadziała na poziomie: zadań, zarządzania zespołem, moim osobistym

 

Prowadzący:

Dorota Grudzień - Molenda, Managing Partner, Artur Hunt

 

 2. Omówienie przepisów Kodeksu pracy w zakresie BHP w kontekście epidemii COVID-19

W drugiej części spotkania omówione zostaną szczegółowo przepisy Kodeksu Pracy i wytyczne dla pracodawców i pracowników związane ze stanem epidemii i powrotem do biur

  • Omówienie zasad organizacji miejsca pracy zgodnie z Rozporządzeniem z 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
  • Wytyczne PIP/GIS i ich charakter prawny
  • Jak się dostosować do nowej normalności – na co zwrócić uwagę tworząc procedury „powrotu do biura”.

 

Prowadzenie:

Wiktoria Cieslikowska, Senior Associate w MDDP Olkiewicz i Wspólnicy

 

  3. Dostępne rozwiązania praktyczne

W tej części szkolenia skupimy się na zaprezentowaniu praktycznych rozwiązań, które są niezbędne dla zapewnienia bezpiecznego powrotu do biura

  • Jak przystosować biuro do nowej rzeczywistości i zapewnić bezpieczeństwo pracownikom? – optymalizacja powierzchni biurowej, nowe technologie i rozwiązania – kamery termowizyjne, kolektomaty, tytanowa powłoka dezintegrująca wirusy i bakterie
  • Kodeks dobrych praktyk dla pracowników na czas Covid-19 – procedury przy wejściu do biura, nowa organizacja pracy, procedury zapobiegawcze, zasady korzystania z powierzchni wspólnych, clean desk policy, przyjmowanie gości w biurach

 

Prowadzenie:

Małgorzata Fibakiewicz, Managing Director, Head of Office Class Sector & Strategic Projects, BNP Paribas Real Estate Poland

 

 4. Bezpieczna droga pracownika w „nowej rzeczywistości” biurowej – aspekty sanitarno-techniczne

Eksperci Sodexo Polska postarają się odpowiedzieć na Państwa pytania i wątpliwości w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego w biurach.

 

  • Jak wygląda „bezpieczna droga” pracownika w „nowej rzeczywistości” biurowej?
  • Jakie kwestie techniczne należy przede wszystkim rozważyć w biurze przygotowanym na powrót pracowników?
  • Skuteczna dezynfekcja, kamery termowizyjne, elektroniczna recepcja i wirtualna rzeczywistość – jakie usługi idealnie wpisują się w post-covidową rzeczywistość?
  • Jakie usługi żywieniowe sprostają wyzwaniom "nowej rzeczywistości" i jakie trendy są na horyzoncie?

 

Prowadzenie:

Marta Diop, Segment Director Corporate w Sodexo Polska

Norbert Ślusarczyk, Segment Director Hard FM Poland w Sodexo Polska

 

Partnerzy merytoryczni

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!