Wydarzenia

L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie na Forum IMPACT’25 w Poznaniu

Spotkajmy się w Poznań Congress Center i strefie FRENCH INNOVATION HUB oraz na debacie 15 maja o godz. 13:15, na scenie 5 - Europa innowacji.

L’Oréal to globalny lider beauty-tech i jeden z największych inwestorów branży kosmetycznej w Polsce. W fabryce pod Warszawą produkuje rocznie blisko 450 mln kosmetyków trafiających do konsumentów na całym świecie.

--

Tworzymy piękno, które porusza świat

--

L’Oréal to globalny lider branży beauty, oferujący unikalne portfolio 37 różnorodnych marek  w ponad 150 krajach świata. W 2024 roku Grupa L’Oréal osiągnęła sprzedaż na poziomie 43,48 miliarda euro, co oznacza wzrost o 5,1% rok do roku i potwierdza silną pozycję firmy na globalnym rynku kosmetycznym. Na świecie L’Oréal posiada 21 centrów badawczo-rozwojowych, w tym 3 globalne centra w Europie oraz 6 regionalnych – w USA, Japonii, Chinach, Indiach, Brazylii i RPA.

L’Oréal jest jednym z czołowych inwestorów w branży kosmetycznej w Polsce. Firma stale rozwija swoją działalność, łącząc zaplecze produkcyjne, dystrybucyjne oraz innowacyjne. Od 1997 roku L’Oréal inwestuje w swoje operacje w kraju, przeznaczając ponad 1,2 mld zł na rozbudowę zdolności produkcyjnych oraz wspieranie innowacji i inicjatyw w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Fabryka L’Oréal Warsaw Plant w Kaniach to największy zakład L’Oréal na świecie pod kątem liczby produkowanych kosmetyków, który dostarcza blisko 450 mln kosmetyków rocznie – zarówno na rynek krajowy, jak i 31 rynków zagranicznych. Tym samym, co drugi Europejczyk korzysta z jednego produktu kosmetycznego pochodzącego z podwarszawskiego zakładu: żeli pod prysznic, szamponów, mleczek do ciała, toników, wód micelarnych oraz farb do włosów.

Firma korzysta z rozbudowanej sieci dostawców na rynku lokalnym, co dodatkowo wspiera rozwój polskich przedsiębiorstw. L’Oréal zatrudnia w Polsce 1378 osób, a jedno miejsce pracy w firmie generuje dodatkowych 12 w całej gospodarce. Tym samym, L'Oréal wspiera ponad 17 311 stanowisk w całym łańcuchu wartości. Firma kładzie duży nacisk na rozwój kompetencji pracowników, oferując regularne szkolenia, programy stażowe i mentoringowe. L’Oréal aktywnie promuje równouprawnienie i różnorodność w strukturze zatrudnienia – aż 65% kobiet zajmuje stanowiska menedżerskie.

 

L’Oréal od początku istnienia opiera swoją działalność na nauce. To właśnie skuteczność, bezpieczeństwo i najwyższa jakość produktów budują zaufanie konsumentów i stoją za sukcesem firmy już od ponad 110 lat. Dziś w zespołach R&D pracuje ponad 4 000 badaczy i badaczek reprezentujących 66 narodowości, co umożliwia firmie skuteczne realizowanie misji ‘Piękno dla każdego’. Tylko w 2024 roku firma przeznaczyła ponad 1,3 miliarda euro na badania i rozwój, co stanowiło ok. 3% globalnych przychodów Grupy. Również tylko w ubiegłym roku L’Oréal zarejestrował 694 nowych patentów, potwierdzając swoją pozycję lidera w dziedzinie innowacji kosmetycznych. Firma wdraża przełomowe technologie w dziedzinie personalizacji, beauty-tech i zrównoważonego rozwoju.

Jednym z kluczowych obszarów innowacji L’Oréal jest rozwój kategorii beauty-tech. Celem tych rozwiązań jest przede wszystkim lepsze dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb konsumentów – dzięki precyzyjnej diagnostyce, personalizacji czy inklyzwności w kontekście zwiększania dostępności usług i kosmetyków dla wszystkich.

  1. W obszarze diagnostyki L’Oréal rozwija narzędzia oparte na sztucznej inteligencji i analizie danych, które umożliwiają dokładne rozpoznanie potrzeb skóry. Przykładem tego podejścia jest Cell BioPrint – urządzenie umożliwiające szybką i nieinwazyjną analizę skóry oraz rekomendację odpowiednich składników aktywnych, a także SpotScan marki La Roche-Posay, który na podstawie zdjęcia skóry i obszernej bazy danych pomaga dobrać produkty pielęgnacyjne.
  2. W zakresie personalizacji L’Oréal wprowadza rozwiązania, które pozwalają konsumentom tworzyć produkty dopasowane do własnych preferencji. Jednym z nich jest Rouge Sur Mesure marki Yves Saint Laurent – domowe urządzenie, które umożliwia komponowanie unikalnych odcieni szminki. To tylko jedno z wielu narzędzi wspierających indywidualne podejście do pielęgnacji i makijażu.
  3. Inkluzywność jest kolejnym kluczowym aspektem strategii beauty-tech. L’Oréal projektuje technologie, które odpowiadają na potrzeby osób z ograniczoną sprawnością. Przykładem jest HAPTA marki Lancôme – inteligentny aplikator makijażu, który dzięki systemowi stabilizacji i wymiennym nasadkom umożliwia precyzyjne stosowanie kosmetyków osobom z ograniczoną mobilnością dłoni.

 

Innowacje związane ze zrównoważonym rozwojem to kolejny istotny element strategii L’Oréal. Przykładem takiego działania w Polsce jest wprowadzanie opakowań wielokrotnego użytku (refilli), których produkcja pozwala ograniczyć zużycie plastiku nawet do 82%. Refillowe produkty dostępne są już w ofercie wielu marek L’Oréal, m.in. Giorgio Armani, Lancôme, YSL, PRADA, Kiehl’s, Vichy, La Roche-Posay, Kérastase i L’Oréal Professionnel – a jeszcze w tym roku wszystkie dywizje L’Oréal w Polsce będą miały dostępne produkty w opakowaniach uzupełniających.

Polska odgrywa coraz ważniejszą rolę w globalnym ekosystemie innowacji L’Oréal – zarówno w obszarze technologii, jak i zrównoważonego rozwoju. Fabryka w Kaniach pod Warszawą, uznawana za jeden z najbardziej zaawansowanych zakładów Grupy, wdraża innowacyjne rozwiązania wspierające efektywność procesów i ochronę środowiska.

 Innowacje w Polsce to również rozwój rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji i technologii cyfrowej. L’Oréal w Polsce inwestuje także w ograniczanie śladu węglowego kampaniach digitalowych. Współpraca ze startupem Impact+ pozwala mierzyć i redukować emisje CO₂ w ramach działań reklamowych online, dzięki optymalizacji danych, czasu emisji i doboru platform. Dzięki temu już dziś udało się ograniczyć emisje o 30%, realizując globalne zobowiązania L’Oréal for the Future w obszarze cyfrowej odpowiedzialności.

 

Działania w zakresie zrównoważonego rozwoju:

  • L’Oréal for the Future to globalna strategia zrównoważonego rozwoju firmy, zakładająca realizację ambitnych celów środowiskowych i społecznych do 2030 roku. Program koncentruje się na redukcji emisji CO₂, odpowiedzialnym gospodarowaniu wodą oraz przejściu na model cyrkularny w zakresie opakowań. W Polsce założenia te są wdrażane m.in. w zakładzie produkcyjnym L’Oréal Warsaw Plant, gdzie już ponad 80% odpadów przemysłowych podlega recyklingowi lub ponownemu wykorzystaniu. To część szerszego planu na prowadzenie działalności w sposób bardziej odpowiedzialny i przyjazny dla środowiska.

 

Wybrane inicjatywy społeczne i edukacyjne:

  • L’Oréal aktywnie wspiera rozwój innowacji oraz promuje równość płci w nauce, współpracując z polskimi środowiskami akademickimi i naukowymi. Przykładem tego zaangażowania jest program L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, w ramach której od 2001 roku przyznano stypendia 129 polskim naukowczyniom. Program nagradza badaczki o wyjątkowym dorobku i potencjale, wspierając ich rozwój zawodowy w obszarach takich jak: chemia, biotechnologia czy inżynieria. W 2024 roku sześć wybitnych naukowczyń, m.in. z dziedzin geomorfologii i inżynierii biomateriałów, otrzymało stypendia w wysokości od 25 000 do 40 000 zł. Rok 2025 jest symbolicznym momentem – jubileuszem 25-lecia programu w Polsce.
  • „Miłość to nie przemoc” – program realizowany przez markę Yves Saint Laurent Beauty we współpracy z organizacjami non-profit, mający na celu przeciwdziałanie przemocy w związkach. W Polsce partnerem jest fundacja SEXEDPL, z którą marka prowadzi kampanię cyfrową, docierającą do 4 milionów osób. Kluczowym działaniem jest wsparcie Antyprzemocowej Linii Telefonicznej, pomagając blisko 5 000 osobom w 2024 roku. Inicjatywa wskazuje na 9 symptomów przemocy niefizycznej (m.in. manipulację i upokorzenie), a na stronie milosctonieprzemoc.pl udostępniono materiały edukacyjne i szkolenia, promując równość w relacjach. Do 2030 roku marka planuje objąć edukacją 2 miliony osób na całym świecie.
  • „Write Your Future – Bądź autorką swojej przyszłości” - program marki Lancôme, którego celem jest wzmacnianie pozycji kobiet poprzez edukację. Kampania koncentruje się na kształtowaniu poczucia własnej wartości oraz wizji szczęścia i piękna. W ramach pierwszej edycji w Polsce we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy, w 2024 roku wsparcie otrzymało 60 kobiet z mniej uprzywilejowanych środowisk. Program wspiera także Iga Świątek –  ambasadorka marki Lancôme.
  • „Stand Up – Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych” - program L’Oréal Paris realizowany w Polsce wraz z fundacją Feminoteka, mający na celu zmniejszenie skali molestowania w przestrzeni publicznej, dzięki szkoleniom dotyczącym reakcji świadków (tzw. bystander intervention). Dotychczas w Polsce przeszkolono 46 740 osób, co przekłada się na wzrost świadomości i zdolności do skutecznej interwencji w sytuacjach zagrożenia.
Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!