Aktualności firm stowarzyszonych  •  Analizy i badania

Jak przyspieszyć wzrost? – Polska premiera szóstej edycji raportu Future Focus o najbliższej przyszłości marketingu

Ostatnie 15 miesięcy przyniosło więcej zmian, niż ktokolwiek mógł się spodziewać. Nikt nie pozostał im obojętny – również marketing. Agencja iProspect, wchodząca w skład dentsu Polska, podjęła wyzwanie analizy nowych okoliczności i szans stojących przed marketerami w tej trudnej i dynamicznej rzeczywistości, przygotowując publikację Future Focus: Brands Accelerated 2021. Tegoroczna, szósta już edycja raportu skupiona jest wokół przyspieszania wzrostu marek na styku kultury, treści, danych i technologii.  

Przechwytywanie.PNG

Raport powstał przy współpracy ponad 200 marketerów z 29 rynków i analizuje trendy, szanse oraz zagrożenia marketingowe w trzech kluczowych obecnie obszarach:

1. Wszechobecny handel

Jeden na czterech marketerów uważa rozszerzenie swoich możliwości handlowych za jedno z najtrudniejszych wyzwań w 2021 r.

Jak używać mediów, aby skutecznie sprzedawać? Czy e-commerce zapewnia gorsze doświadczenie klienta, niż sklep stacjonarny? Jak dom staje się nowym frontem handlu? Future Focus podejmuje wyzwanie odpowiedzi na te i inne pytania o skutecznej sprzedaży w najbliższej przyszłości, w której żaden marketer nie będzie mógł pozostać obojętny na wyzwania stawiane przez e-commerce. 57% procent z nich przyznało w badaniu, że w następstwie pandemii będą musieli dokonać długoterminowych inwestycji w swoje możliwości w obszarze e-commerce.

2. Walka o uwagę

Dzięki połączeniu wartości emocjonalnej i wierności obszarowi działalności marki, marketerzy mogą zamienić uwagę w niezapomniane doświadczenia, które krok po kroku budują ich marki.

Walka o zainteresowanie konsumenta jeszcze nigdy nie była aż tak zaciekła. Bezcenna okazuje się więc wiedza, jak wyróżnić się na tle konkurencji oraz budować skuteczną uwagę, która przekłada się na zakup i świadomość. Kluczem mogą być emocje, które (właściwie wykorzystane), stają się budulcem silnych i zapadających w pamięć doświadczeń w marketingu. W badaniu iProspect aż jedna trzecia marketerów (34%) zauważa, że brak emocjonalnej więzi jest wyzwaniem w zakresie zwiększania długofalowego zaufania konsumentów do marki.

3. Nowe oczekiwania dotyczące prywatności danych

Obecnie trwa wyścig mający na celu (ponowne) zdobycie kontroli nad relacjami z klientami poprzez lepsze wykorzystanie danych.

Świadoma marka nie może dziś obejść się bez wiedzy, jak mądrze korzystać z danych i zapewnić ich bezpieczeństwo. Dba również o inkluzywność i różnorodność nie tylko w swoich przekazach marketingowych, ale również w tworzących je zespołach.
Future Focus, analizując te zagadnienia, wskazuje między innymi na różnice w postrzeganiu danych przez marketerów i klientów: przykładem może być fakt, że tylko 9% badanych marketerów uważa, że pomoc marce w poprawieniu produktów i usług może być motywacją do udostępnienia swoich danych, podczas gdy wśród użytkowników tym twierdzeniem zgadza się aż 44% ankietowanych.

[Pobierz raport Future Focus: Brands Accelerated 2021]

Najważniejsze wnioski z raportu skomentowali na naszym blogu:

Anna Nowak, Creative Technology Expert - "Nowe technologie"

Mania Kostrzewska, Client Partner - "Diversity and Inclusion"

Rafał Klara, Media Strategy Director - "Walka o uwagę konsumentów"

iProspect to globalna agencja skoncentrowana na przekształcaniu intencji konsumentów w realne działania. Eksperci iProspect specjalizują się w działaniach performance’owych oraz optymalizacji doświadczeń i możliwości różnorodnych platform digitalowych. Za swoje realizacje iProspect wielokrotnie wyróżniany był prestiżowymi nagrodami świata marketingu.

Grupa dentsu Polska należy do dentsu international, globalnej sieci komunikacji marketingowej, odpowiadającej swoją ofertą na potrzeby ery cyfrowej. W skład dentsu Polska wchodzą marki: Carat, Isobar, iProspect, Red8 Group, Amplifi, Amnet, DDS, dentsu i dentsu X, The Story Lab oraz Propeller Film.  Grupa dentsu działa w 110 krajach na całym świecie, zatrudniając ponad 45 000 ekspertów. W Polsce działa w obecnym kształcie od 2005 roku i zatrudnia około 700 osób obsługujących ponad 200 klientów.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!