Reklamacje i gwarancje w relacjach B2C i B2B
Cena : 260 PLN pracownicy firm stowarzyszonych, 520 PLN pozostałe osoby.
Non ouvertZapisy na to wydarzenie nie są otwarte
>
Coraz większa świadomość swoich praw wśród klientów powoduje, że poziom ich obsługi stale wzrasta. Mimo wysokiej jakości produktów i usług, firmy musz? liczyć się
z możliwości? złożenia reklamacji przez klienta. Przedsiębiorcy zdaj? sobie sprawę, że na coraz bardziej nasyconym rynku walka o nowego klienta wymaga wysokich nakładów, a przede wszystkim odpowiedniej i profesjonalnej jego obsługi. Jeśli reklamacja nie zostanie sprawnie rozwi?zana spowoduje rosn?ce niezadowolenie klienta, a także rezygnację z usług danej firmy.
Chociaż reklamacje może zgłosić każdy klient, występuj? pewne odmienności między reklamacjami składanymi w relacjach B2C i B2B. Klient – konsument jest mniej awanturuj?cy się * bardziej chroniony i w razie sporu staje w pozycji uprzywilejowanej wobec sprzedawcy. Do tego w dochodzeniu swoich roszczeń może liczyć na pomoc wielu podmiotów (np. Rzecznik Praw Konsumentów, Prezes UOKiK).
Natomiast w relacjach B2B istnieje większa możliwość kształtowania wzajemnych relacji. Przykładowo w ramach procedur reklamacyjnych B2B można ograniczyć, rozszerzyć lub wył?czyć rękojmię za sprzedany produkt. Nieznajomość szczególnych rozwi?zań może narazić sprzedawców na znaczne straty. Możliwość poszerzenia swojej wiedzy z tej tematyki proponujemy podczas szkolenia pod tytułem „Reklamacje i gwarancje w relacjach B2C i B2B”.
Program:
- Różnice między rękojmi? i gwarancj?
- B2B i B2C – specyfika i różnice obu relacji
- Na co szczególnie uważać przy reklamacji?
- Kiedy odpowiada sprzedawca a kiedy producent?
- Podstawowezasady przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.
* -przekreślenie celowe
Grupa, której w szczególności dedykujemy to spotkanie :
Managerowie Działów Prawnych, Prawnicy wewnętrzni, Managerowie Działów Marketingu i Promocji, Specjaliści ds. marketingu i e-marketingu. Pracownicy działów obsługi klienta.
Osoba prowadz?ca :
Przemysław Rybicki, radca prawny
Specjalizuje się w prawie konkurencji oraz prawie konsumenckim. Doradza przedsiębiorcom w prowadzeniu spraw z zakresu polskiego i europejskiego prawa ochrony konkurencji i konsumentów, w tym spraw dotycz?cych kontroli koncentracji przedsiębiorców, porozumień ograniczaj?cych konkurencję oraz nadużyć pozycji dominuj?cej.
Reprezentuje klientów zarówno w postępowaniach przed organami administracji (np. Prezesem UOKiK), jak i s?dami. Doradzał klientom z branż FMCG, chemicznej, energii, usług finansowych, księgarskiej i multimediów, telekomunikacyjnej, handlu detalicznego i hurtowego oraz sprzedaży internetowej.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Centrum Prawa Angielskiego i Europejskiego organizowanego przez Uniwersytet Warszawski we współpracy z Uniwersytetem w Cambridge. Studiował także na wydziale prawa Cardiff University w Walii.
Partner merytoryczny:
Mapa dojazdu
Reklamacje i gwarancje w relacjach B2C i B2B
Zapisy na to wydarzenie nie są otwarte