KONFERENCJA MARKETINGOWA
Cena : 550 PLN + VAT / osobę - firmy stowarzyszone w CCIFP, 750 PLN + VAT - osoby prywatne i firmy niestowarzyszone
Non ouvertZapisy na to wydarzenie nie są otwarte
Nie musisz być prawnikiem, żeby naprawdę znać się na marketingu – czyli o tym do czego marketingowiec ma prawo
>
Celem naszej tegorocznej konferencji marketingowej jest przedstawienie w "pigułkowej" formule kilku zagadnień prawnych i podatkowych, które zawsze spędzaj? sen z powiek managerom marketingu.
Na konferencję "Nie musisz być prawnikiem, żeby naprawdę znać się na marketingu – czyli o tym do czego marketingowiec ma prawo" zapraszamy osoby z działów marketingu, PR, komunikacji, które chciałyby dowiedzieć się, na co powinny zwracać uwagę przy planowaniu i realizacji działań marketingowych oraz prawników z działów prawnych w firmach, którzy chcieliby odświeżyć sobie pewne informacje lub skonfrontować je z innymi uczestnikami spotkania podczas wymiany doświadczeń.
Program spotkania :
9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników, networking przy kawie, rozpoczęcie konferencji i przywitanie gości
09.30 – 11.00 HOGAN LOVELLS
Temat : Własność intelektualna : wykorzystanie cudzych znaków towarowych
Prawo do znaku towarowego przyznaje wył?czność na korzystanie z tego znaku w działalności gospodarczej. W obrocie może jednak pojawić się konieczność wykorzystania cudzego oznaczenia. Przykładowo, wymaga tego sprzedaż detaliczna cudzych produktów, ich import równoległy, reklama usług odnosz?cych się do markowych produktów czy reklama porównawcza. W pewnym zakresie, prawo pozwala na takie działania. Wymienione wyj?tki od monopolu uprawnionego poddano jednak rygorystycznym ograniczeniom. Warto je poznać, aby nie ryzykować sporu z uprawnionym lub uchronić się przed zbyt szerok? eksploatacj? własnych oznaczeń przez inne firmy.
Temat : Ochrona danych osobowych w marketingu: marketing telefoniczny, kwestie spamu
Ubiegłoroczna nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, wprowadzaj?ca wymóg uzyskiwania zgody na korzystanie z telekomunikacyjnych urz?dzeń końcowych (w tym telefonów) w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego, może zrewolucjonizować rynek sprzedaży bezpośredniej. Co dokładnie wynika z nowych przepisów? Kogo dotyczy nowelizacja? Jakie mog? być konsekwencje naruszenia nowych przepisów? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas szkolenia.
Prelegenci : Ewa Kacperek i Piotr Zawadzki
11.00 – 11.15 przerwa kawowa
11.15 – 12.45 DELOITTE
Temat : Prawa autorskie - jak skutecznie je nabyć i o czym pamiętać planuj?c działania promocyjne
- prawa autorskie do utworów stworzonych przez pracowników
- licencje – ich zakresy, ograniczenia i wypowiadalność
- prawo cytatu i inne podstawy do korzystania z rozpowszechnionych utworów
- rozszerzenie działań promocyjnych a istniej?ce umowy
Prelegenci : Katarzyna Kęska i Łukasz Sławatyniec
12.45 – 13.30 wspólnylunch
13.30 – 15.00 ACCACE
Temat : Kwestie podatkowe działań marketingowych
- programy lojalnościowe i sprzedaż premiowa w podatku CIT i VAT
- konkursy i loterie promocyjne – struktura agencji marketingowej w VAT. Zwolnienia w PIT
- sprzedaż za symboliczn? złotówkę
- próbki – kontrowersje wokół definicji w VAT
Prelegent : Maciej Górski – Manager działu podatkowego.
15.00 – 15.15 przerwa kawowa
15.15 – 16.45 AFFRE I WSPÓLNICY :
Temat : Reklama w kontekście zapisów o czynach nieuczciwej konkurencji
- pojęcie reklamy
- rodzaje reklamy jako czyny nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z konkretnymi przykładami z praktyki:
- reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiaj?ca godności człowieka,
- reklama wprowadzaj?ca klienta w bł?d i mog?ca przez to wpłyn?ć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi,
- reklama odwołuj?ca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przes?dów lub łatwowierności dzieci,
- wypowiedź, która, zachęcaj?c do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji (tzw. kryptoreklama),
- reklama, która stanowi istotn? ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uci?żliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji (tzw. reklama uci?żliwa).
- reklama porównawcza
Prelegenci : Joanna Affre i Marek Rumak
Lista prelegentów >>> Prelegenci
Partnerzy merytoryczni :
Dokumentacja
Prelegenci.pdf (PDF • 822 KB) Prelegenci1.pdf (PDF • 824 KB) Prelegenci2.pdf (PDF • 824 KB) Prelegenci3.pdf (PDF • 1 MB) Prelegenci4.pdf (PDF • 262 KB)Mapa dojazdu
KONFERENCJA MARKETINGOWA
Zapisy na to wydarzenie nie są otwarte