Jak skutecznie rekrutować w dobie rynku pracownika?
Cena : 550 PLN + VAT / osobę - firmy stowarzyszone w CCIFP, 750 PLN + VAT - osoby prywatne i firmy niestowarzyszone
Non ouvertZapisy na to wydarzenie nie są otwarte
>
Celem szkolenia jest poznanie wszystkich etapów procesu skutecznej rekrutacji, analiza niezbędnych kroków w celu odpowiedniego przygotowania, prowadzenia i monitorowania rekrutacji, rozwinięcie praktycznych umiejętności przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej oraz ukazanie dodatkowych korzyści i zagrożeń pojawiaj?cych się podczas procesu rekrutacji.
Korzyści dla uczestników:
- Zrozumienie bezpośrednich i pośrednich celów rekrutacji oraz możliwych do uzyskania korzyści dla siebie i organizacji.
- Nabycie lub udoskonalenie umiejętności przeprowadzania skutecznych rekrutacji z długoterminowym skutkiem.
- Przyswojenie wiedzy o nowoczesnych narzędziach pozyskiwania kandydatów i ocenie ich umiejętności.
- Praktyczna umiejętność osi?gania maksymalnych korzyści z rozmowy kwalifikacyjnej, poparta ćwiczeniami praktycznymi.
- Umiejętność tworzenia pozytywnej atmosfery win-win w kontaktach z kandydatami.
- Możliwość natychmiastowego wykorzystania przyswojonej wiedzy w pracy.
Metody stosowane podczas szkolenia:
- Przekazanie niezbędnej wiedzy teoretycznej.
- Przykłady dobrych praktyk.
- Ćwiczenia w grupach
- Wymiana doświadczeń, pytania – odpowiedzi.
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie? Dedykujemy je managerom operacyjnym średniego i wyższego szczebla, rekrutuj?cym swoich współpracowników, Osobom z działu HR, nie posiadaj?cym dużego doświadczenia w rekrutowaniu oraz Wszystkim, którzy chc? zrozumieć znaczenie rekrutacji dla skuteczności działania organizacji.
Program:
1. Cele procesu rekrutacji.
- Trendy we współczesnym HR i aktualne metody stosowane w pozyskiwaniu pracowników.
- Co to jest rynek pracownika?
- Czy uzupełnienie wakatu to jedyny cel rekrutacji? Jaki jest jej poż?dany ostateczny efekt?
- Jakie korzyści możemy osi?gn?ć z udanego przeprowadzenia rekrutacji?
- Pułapki i ryzyko zwi?zane z błędnie przeprowadzonym procesem.
2. Jak powinien wygl?dać optymalny proces rekrutacyjny?
- Omówienie poszczególnych etapów procesu rekrutacyjnego i ich znaczenia dla końcowego rezultatu.
- Omówienie narzędzi prowadz?cych do skutecznego przeprowadzenia każdego z etapów.
- Najczęściej popełniane zaniechania i błędy, sposoby ich uniknięcia.
- Kiedy mogę rekrutować sam, kiedy zatrudnić headhuntera?
3. Przygotowanie rekrutacji.
- Dlaczego rekrutację trzeba przygotować?
- Elementy dobrego przygotowania: opis stanowiska, ramy czasowe, kogo wł?czać, sposób realizacji.
- Jak prawidłowo sporz?dzić profil stanowiska (obszary kompetencyjne i mierniki skuteczności).
- Narzędzia i dokumenty.
4. Skuteczne sposoby pozyskiwania kandydatów i preselekcji.
- Źródła pozyskiwania ciekawych kandydatów (ogłoszenie, media społecznościowe, kontakty zawodowe…). Zalety i wady każdego ze sposobów.
- Konieczne ramy czasowe.
6. Efektywna rozmowa rekrutacyjna.
- Jak przygotować się do efektywnej rozmowy rekrutacyjnej?
- Sposoby przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych (telefon, Skype, bezpośrednia rozmowa).
- Cele rozmowy i mierzenie ich skuteczności
- Przebieg rozmowy, wybór pytań, odpowiedzi na zadane pytania.
- Czy kandydat jest szczery? – Metoda Pytań Weryfikacyjnych.
- Jak zakończyć rozmowę, co po niej?
7. Sposoby oceny kandydatów.
- Assessment centre – jak organizować i kogo angażować.
- Co badać i w jaki sposób (umiejętności twarde i miękkie)
- Testy osobowościowe
8. Zakończenie rekrutacji
- Kiedy możemy powiedzieć, że rekrutacja jest zakończona?
- Rekrutacja jako zmiana w organizacji – jak na ni? reagować.
Osoba prowadz?ca :
Jacek Jabłoński jest absolwentem Wyższej Szkoły Biznesu (Ecole Supérieure de Commerce) w Dijon we Francji. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie menadżerskie. Rozpocz?ł sw? karierę zawodow? w L’Oréalu – jednej z wiod?cych firm w branży kosmetycznej. W 1995 roku doł?czył do jej polskiej filii, gdzie pełnił funkcje Regionalnego Kierownika Sprzedaży oraz Dyrektora Handlowego. W roku 2003 obj?ł funkcję Dyrektora Generalnego marki Vichy w Rumunii, któr? wprowadzał na lokalny rynek. Po 4 latach przeprowadził się do Pragi, gdzie przez najbliższe 2 lata pełnił funkcję Dyrektora Generalnego działu Kosmetyki Aktywnej L’Oréal na rynku czeskim i słowackim. Od 2013 do 2016 roku zarz?dzał polsk? fili? Nuxe – jednej z najbardziej prestiżowych francuskich marek kosmetycznych. W 2009 roku stworzył B-Active Headhunting – firmę z branży executive search, działaj?c? na rynku polskim oraz czeskim. Specjalizuje się w rekrutacjach w branżach FMCG, farmacji, kosmetycznej oraz dóbr luksusowych na stanowiska w sprzedaży, marketingu oraz zarz?dzaniu. Jacek, oprócz języka polskiego, mówi biegle po angielsku, francusku, czesku i rumuńsku.
Partner merytoryczny:
Mapa dojazdu

Jak skutecznie rekrutować w dobie rynku pracownika?
Zapisy na to wydarzenie nie są otwarte