Działalność e-commerce i m-commerce
Cena : 260 PLN pracownicy firm stowarzyszonych, 520 PLN pozostałe osoby.
Non ouvertZapisy na to wydarzenie nie są otwarte
Seminarium specjalistyczne dla branży Retail
>
Spotkanie przeznaczone jest dla przedsiębiorców z sektora małego retailu, którzy działaj? lub planuj? działać w obszarze handlu elektronicznego poprzez prowadzenie klasycznego sklepu internetowego (e-commerce) lub z wykorzystaniem zyskuj?cej na coraz większej popularności sprzedaży mobilnej (m-commerce).
Podczas spotkania prelegenci opowiedz? - o czym należy pamiętać przy zakładaniu i prowadzeniu sklepu internetowego m.in. w zakresie umieszczanych ofert, ochrony konsumentów, ochrony ich prywatności, świadczenia usług drog? elektroniczn? oraz dokonywania płatności elektronicznymi instrumentami płatniczymi.
Specjaliści w zakresie zaproponowanej tematyki opowiedz? o przepisach, praktyce ich stosowania oraz zasadach obowi?zuj?cych na rynku dla tego typu usług w oparciu o przykłady z ich własnej praktyki, także w kontekście nadchodz?cych zmian przewidzianych w RODO oraz Rozporz?dzeniu e-Privacy.
Tematy szczegółowe :
1. Oferta i zwi?zanie ofert? w sklepie internetowym - zagadnienia prawne (Aleksandra Danielewicz i Olga Leśniewska)
Tematem szkolenia będzie omówienie charakteru prawnego oferty w sklepie internetowym. W szczególności przedstawiony zostanie proces składania i potwierdzania oferty, problematyka zwi?zania ofert? oraz możliwość odwołania oferty przez użytkownika sklepu. W czasie szkolenia prelegentki powiedz? m.in. czym jest oferta elektroniczna, czym różni się od innych ofert oraz jaka jest rola regulaminu sklepu w procesie zawierania umowy w sklepie internetowym. Spotkanie zostanie wzbogacone o liczne przykłady z praktyki zwi?zane z doradztwem dla sklepów internetowych.
2. Sklepy internetowe w zakresie świadczenia usług drog? elektroniczn? i ochrony prywatności (Magdalena Koniarska)
Prowadz?ca zapozna uczestników z istotnymi przepisami dotycz?cymi prowadzenia sklepu internetowego oraz opowie o tym, co trzeba wiedzieć i na co zwrócić uwagę przy tworzeniu regulaminu takiego sklepu. Podczas spotkania zostan? również poruszone zagadnienia zwi?zane z obowi?zkami sprzedawcy internetowego, także w zakresie posiadania niezbędnej dokumentacji w kontekście zbliżaj?cego się RODO. Przybliżona zostanie również tematyka Rozporz?dzenia e-Privacy - w tym zakresie postaramy się odpowiedzieć na pytania: co wiemy o tym rozporz?dzeniu i czego należy się spodziewać. Prelegentka przybliży również uczestnikom rozwi?zania prawne wobec ograniczeń technicznych w przypadku aplikacji mobilnych.
3. Na co zwracać uwagę przy zawieraniu umów o umożliwienie wykonania transakcji płatniczych elektronicznymi instrumentami płatniczymi (Magdalena Gmur)
Szkolenie obejmować będzie omówienie najistotniejszych postanowień umów o umożliwienie wykonania transakcji elektronicznymi instrumentami płatniczymi w kontekście przelewów bankowych, płatności online oraz poprzez aplikacje mobilne. Prowadz?ca wskaże w szczególności elementy, których negocjowanie z agentem rozliczeniowym będzie korzystne z punktu widzenia przedsiębiorców przyjmuj?cych płatności elektronicznymi instrumentami płatniczymi, takie jak: stawki, przerwy w świadczeniu usług, retencja środków.
Osoby prowadz?ce :
Aleksandra Danielewicz, LLM, Senior Associate/Radca prawny
Aleksandra Danielewicz jest koordynatorem sektora Retail & Consumer w DLA Piper w Polsce. Specjalizuje się w prawie korporacyjnym, doradzaj?c m.in. klientom z tego sektora. Jej doświadczenie obejmuje przede wszystkim doradztwo przy transakcjach fuzji i przejęć oraz procesach restrukturyzacyjnych, koordynowanie badań due diligence oraz bież?c? obsługę podmiotów gospodarczych, w tym analizę umów handlowych. Aleksandra doradza także klientom w zakresie zakładania oraz likwidacji spółek i oddziałów w Polsce. Jako koordynator sektora Retail & Consumer, Aleksandra reprezentuje DLA Piper bior?c udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach sektorowych.
Olga Leśniewska,Associate/Radca prawny
Olga Leśniewska doradza klientom w sprawach zwi?zanych z obrotem gospodarczym (tzw. commercial) oraz zwi?zanych z prawem własności intelektualnej. Doradza wielu podmiotom świadcz?cym usługi online w zakresie działań marketingowych, promocyjnych, w tym konkursów internetowych, opracowuj?c regulaminy takich akcji. W swojej praktyce skupia się także na zagadnieniach zarz?dzania portfelami znaków towarowych oraz ochron? własności przemysłowej. Posiada również szerokie doświadczenie w zakresie ochrony praw autorskich w sektorze nieruchomości, spożywczym oraz nowych technologii, a także w doradzaniu klientom w zakresie prawnych aspektów ich codziennej działalności oraz w różnych, pojawiaj?cych się przy transakcjach kwestiach dotycz?cych własności intelektualnej. Olga brała udział w licznych badaniach due diligence i uczestniczy w postępowaniach s?dowych i przeds?dowych zwi?zanych z prawem ochrony własności intelektualnej.
Magdalena Koniarska,Associate/Adwokat
Magdalena Koniarska wspiera klientów z różnych sektorów (m.in. nowych technologii, retail, ubezpieczeniowego, farmaceutycznego, IT) w kwestiach dotycz?cych ochrony danych osobowych, świadczenia usług drog? elektroniczn? oraz prawa telekomunikacyjnego. Zajmuje się m.in. opracowywaniem umów powierzenia przetwarzania/udostępnienia danych, umów i wniosków transferowych, pism w postępowaniu przed GIODO i innych dokumentów, a także opracowywaniem rozwi?zań marketingu elektronicznego, targetowania i profilowania. Magdalena doradza także krajowym i międzynarodowym spółkom w zakresie ochrony danych osobowych w kontekście AML, prawa bankowego, prawa ubezpieczeniowego, prawa pracy, e-commerce i prawa własności intelektualnej.
Magdalena Gmur, Associate/Adwokat
Magdalena Gmur specjalizuje się w prawie bankowym i finansowym. Doradza klientom w zakresie szeroko pojętych transakcji finansowych, w tym finansowań korporacyjnych, finansowania aktywów, nieruchomości i projektów, działaj?c na rzecz zarówno kredytodawców jak i kredytobiorców. Asystuje polskim i zagranicznym klientom w przygotowywaniu i negocjowaniu dokumentacji transakcyjnej, a także w ustanawianiu zabezpieczeń pod polskim prawem. Magdalena doradza klientom w zakresie postepowań rejestrowych i spełniania warunków do wypłaty kredytu w transakcjach krajowych i międzynarodowych. W swojej praktyce Magdalena koncentruje się również na aspektach regulacyjnych działalności banków, instytucji kredytowych i dostawców usług płatniczych. Doradza klientom w sprawach regulacyjnych, dokumentacyjnych i badań due diligence, zwi?zanych z sekurytyzacj?.
Partner merytoryczny :
Mapa dojazdu
Działalność e-commerce i m-commerce
Zapisy na to wydarzenie nie są otwarte