Aktualności firm stowarzyszonych

Czy wiesz, że... - Mercure Kraków Stare Miasto - odsłona pierwsza

<p style="text-align: justify;" align="center"><span style="color: #000000;"><strong>Czy wiesz, że....</strong> <br /></span><span style="color: #000000;">…</span><strong>.czasy Jagiellonów to czasy największej świetności Polski?<br /></strong><span style="color: #000000;">…</span><strong>z tym okresem najbardziej kojarzy się Kraków?<br /></strong><span style="color: #000000;">…</span><strong>realną władzę miały kobiety – Barbara Radziwiłłówna i Elżbieta Habsburżanka?<br /></strong><span style="color: #000000;">…</span><strong>Głowy Wawelskie są jednym z najczęściej przywoływanych symboli ówczesnej stolicy Polski?<br /></strong><strong>Bez korzystania z wehikułu czasu można znaleźć się w tym świecie w nowym Mercure Kraków Stare Miasto, który został otwarty 21 września.</strong></p>

>

Hotel swoj? stylistyk? oddaje hołd dynastii Jagiellonów.

Tutaj toczy się zabawa z histori?.

Charakterystyczna „ściana marki”, czyli Brand Wall jest wysoka na 4 metry, a jej wzór bezpośrednio nawi?zuje do sufitów na Wawelu. Najważniejszym elementem s? wiernie skopiowane Głowy Wawelskie, przedstawiaj?ce krakowskich mieszczan czasów Jagiellonów.  W lobby hotelowym witaj? gości portrety dwóch najznamienitszych dam polskiego renesansu, czyli królowych Barbary Radziwiłłówny i Elżbiety Habsburżanki – to powiększenie miniatur wg Cranacha Młodszego.

W lobby konferencyjnym spotkamy polskich królów, których awangardowe portrety to interpretacja wizerunków z obrazów Jana Matejki. Wykonał je na specjalne zamówienie Sławomir Witkowski, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W salach konferencyjnych uczestnicy spotkań obcuj? również z renesansem – wzór na tapetach to odwzorowane charakterystyczne dla epoki detale architektoniczne.

Recepcja hotelu odbiega od powszechnie znanego modelu, to miejsce „nieoczywiste” – stanowiska recepcyjne s? pojedyncze, co jest bardzo komfortowym rozwi?zaniem dla gości. Tutaj odnajd? się osoby, które chc? szybko się zameldować i nie potrzebuj? czasu na odpoczynek, jak ci, którzy chc? chwilę odetchn?ć. Z myśl? o tych drugich przygotowano stoliki różnej wysokości i fotele-trony. Goście st?paj? w lobby po posadzce, której motyw jest współczesn? interpretacj? wzorów podłóg na Wawelu. Z  kolei wchodz?c na dywan przy Brand Wall maj? pod stopami witraż z gotyckiej rozety.

Jagiellonowie nie opuszczaj? gości również w pokojach – ze ścian patrzy na nich królowa Bona i król Zygmunt Stary. To wielkoformatowe wydruki litografii.  Hotel przyjmuje już gości. Mieści się przy ulicy Pawiej, blisko dworca Kraków Główny.  Tę wyj?tkow? inwestycję zrealizowano za kwotę blisko 90 milionów złotych.

***

O Mercure

Marka Mercure wzbogaca ofertę AccorHotels o hotele, z których każdy jest inny i zakorzeniony w lokalnym środowisku.  

Mercure jest jedyn? mark? hoteli klasy średniej, która ł?czy siłę międzynarodowej sieci z gwarancj? standardów jakości oraz dobrych doświadczeń z pobytu w hotelach, które s? integraln? części? lokalnych środowisk. Hotele Mercure s? zarz?dzane przez hotelarzy, którzy na całym świecie s? otwarci na potrzeby każdego gościa - podróżuj?cego w celach biznesowych czy turystycznych. Marka Mercure posiada ponad 730 hoteli w 56 krajach, które s? położone z centrach miast, nad morzem i w górach. www.mercure.com  

Grupa Hotelowa Orbis:  

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferuj?ca 20 000 pokoi w   117 obiektach. Orbis jest wył?cznym licencjodawc? marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i  Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działaj? pod markami Sofitel, Pullman, MGallery by Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantuj? jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne1-gwiazdkowe.  

Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiod?cy na świecie operator hotelowy.  

O ACCORHOTELS

AccorHotels jest światowym liderem w branży travel&lifestyle, oferuj?cym wyj?tkowe przeżycia w ponad 4000 hoteli a także 2500 domów na wynajem, na całym świecie. Czerpie podwójne doświadczenie - jako inwestor i operator hotelowy poprzez działy HotelInvest i HotelServices w 95 krajach. Na jego portfolio składaj? się uznane na świecie marki luksusowe, takie jak: Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman, and Swissôtel, jak również popularne hotele klasy średniej: Novotel, Mercure, Mama Shelter i Adagio. Ponadto, zawiera w sobie także hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget i marki regionalne: Grand Mercure, The Sebel and hotelF1.

Dzięki zróżnicowanej klasie hoteli i bogatej historii, sięgaj?cej blisko pięciu dekad, AccorHotels, wraz ze swym zespołem ponad 240  000 kobiet i mężczyzn wypełnia misję, polegaj?c? na tym, by każdy czuł się w jego progach mile widziany, zgodnie z hasłem „Feel Welcome”. Goście maj? dostęp do jednego z najlepszych programów lojalnościowych na świecie – Le Club AccorHotels. AccorHotels jest bardzo zaangażowany w życie lokalnych społeczności i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz równouprawnienia poprzez PLANET 21, kompleksowy program, który skupia pracowników, gości oraz partnerów.

Akcje Accor SA s? notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).  

Więcej informacji oraz możliwość rezerwacji pobytów dostępne s? na stronach: accorhotels-group.com lub accorhotels.com.  

Zostań fanem i śledź nas na Twitter i Facebook.  

Kontakt:

Grupa Hotelowa Orbis
Agnieszka Kalinowska – Brand PR, Events Manager GH Orbis
tel. (+48) 22 829 35 48
e-mail: agnieszka.kalinowska@accor.com  

Agencja PR: Public Dialog
Iwona Pietrzak
tel. (+48 22) 100 68 12
tel. kom. (+48) 535 600 775
e-mail: i.pietrzak@publicdialog.pl  

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Platforma COVID19