Aktualności firm stowarzyszonych

Alcatel-Lucent - rozwiązanie mogące uratować życie

<p><span><span>Rozwiązanie Alcatela-Lucenta pomaga operatorom przekształcić telefony kom&oacute;rkowe w urządzenia ratujące życie. Rozwiązanie Broadcast Message Center pozwala służbom ratowniczym błyskawicznie docierać z informacją do lokalnych społeczności.</span></span></p>

>

Wykorzystuj?c telefon komórkowy, który większość osób zawsze ma przy sobie — operatorzy mog? obecnie wspierać agencje rz?dowe w nawi?zywaniu natychmiastowego kontaktu z obywatelami. Dzięki temu mog? ocalić ich życie i dobytek w razie ataku terrorystycznego, klęski żywiołowej, fatalnych warunków pogodowych lub wypadku drogowego. Dzięki nowemu rozwi?zaniu opracowanemu przez Alcatela-Lucenta, współpracuj?cemu z inteligentnymi sieciami operatorów, miliony użytkowników telefonów komórkowych w ci?gu kilku sekund mog? być powiadomione o zagrożeniu o zasięgu ogólnokrajowym lub lokalnym.

Rozwi?zanie Broadcast Message Center (BMC) Alcatela-Lucenta umożliwia operatorom wysyłanie komunikatów rz?dowych agencji do użytkowników telefonów komórkowych znajduj?cych się w określonej lokalizacji. Rozwi?zanie Broadcast Message Center umożliwia przesyłanie komunikatów alarmowych użytkownikom telefonów komórkowych na obszarach różnej wielkości — od całego kraju po kilka przecznic. Dzięki temu platforma gwarantuje, że ostrzeżenia i informacje o krytycznym znaczeniu dotr? do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.

„Ponad 70% ludzi na całym świecie ma dostęp do telefonu komórkowego, dlatego jest to idealne urz?dzenie do ostrzegania możliwie największej liczby ludzi w możliwie najkrótszym czasie” — powiedział Scott Ellison, wiceprezes ds. technologii mobilnych i platform konsumenckich w instytucie IDC. „Wykorzystanie technologii rozsiewczej w sieciach komórkowych umożliwia rozwi?zaniu Broadcast Message Center Alcatela-Lucenta ominięcie przeci?żenia sieci towarzysz?cego zazwyczaj sytuacjom zagrożenia i natychmiastowe dostarczenie ostrzeżenia o niebezpieczeństwie, kiedy liczy się każda sekunda, a stawk? jest bezpieczeństwo ludzi”.

Wyniki testów i wdrożeń komercyjnych u różnych największych operatorów na całym świecie dowodz?, że rozwi?zanie Broadcast Message Center gwarantuje operatorom zgodność ze standardami powiadamiania kryzysowego w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dzięki temu służby zarz?dzania kryzysowego mog? szybko rozpowszechniać wśród obywateli ostrzeżenia i informacje dotycz?ce bezpieczeństwa. W sierpniu operator Sprint oraz Kalifornijska Agencja Zarz?dzania Kryzysowego poinformowali o wdrożeniu rozwi?zania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach pilotażowego programu ochrony społeczeństwa, realizowanego w okręgu San Diego. W październiku dział centrum zarz?dzania kryzysowego na Florydzie poinformował o pilotażowym wdrożeniu rozwi?zania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach projektu Komercyjnego Komórkowego Systemu Ostrzegania (Commercial Mobile Alert System — CMAS) w rejonie Tampa.

„Coraz większe poleganie ludzi na telefonach komórkowych, sprawia że operatorzy traktuj? strategicznie możliwość przekazywania krytycznych informacji, które musz? natychmiast dotrzeć do odbiorców w sytuacjach kryzysowych” — powiedział Morgan Wright, wiceprezes działu globalnych rozwi?zań komunikacyjnych o znaczeniu strategicznym (Global Mission Critical Communication Solutions) Alcatela-Lucenta. „Rozwi?zanie Broadcast Message Center daje operatorom tak? możliwość, dzięki czemu w czasie zagrożenia abonenci mog? odebrać wiadomość z ostrzeżeniem”.

Rozwi?zanie Broadcast Message Center funkcjonuje jako bezpieczny interfejs między agencj? zarz?dzania kryzysowego a sieci? operatora. Odbiera ostrzeżenia o niebezpieczeństwie i rozsiewa je w sieciach komórkowych obsługuj?cych abonentów na określonym obszarze geograficznym. Ostrzeżenia można wysłać do ściśle określonej grupy od biorców, np.:

• rezydentów na obszarach zagrożonych powodzi?, pożarem, gwałtownymi opadami, wichurami itp.;
• studentów, wykładowców i rodziców, w celu ostrzeżenia ich o zagrożeniu na uczelni;
• osób i pracowników przebywaj?cych na lotnisku, w supermarkecie lub biurowcu, w celu ewakuowania ich z powodu nieszczelności instalacji gazowej lub znalezienia podejrzanej paczki;
• obywateli, w celu przekazania im informacji o porwaniu dziecka;
• osób poruszaj?cych się po ulicach, w celu ostrzeżenia ich o rozlaniu chemikaliów, wypadku drogowym lub zamknięciu ulicy.

Wiadomości tekstowe poł?czone s? z wibracj? o specjalnej częstotliwości i sygnałem dźwiękowym dla niedosłysz?cych lub niedowidz?cych użytkowników telefonów komórkowych. Rozwi?zanie Broadcast Message Center ułatwia operatorom zarz?dzanie priorytetami wiadomości oraz ich dostarczania, planowania i retransmisji, co ma kluczowe znaczenie podczas sytuacji kryzysowej.

Elastyczność i skalowalność rozwi?zania Broadcast Message Center pozwala operatorom używać go również do obsługi komunikatów komercyjnych. Reklamodawcy i grupy zainteresowane uzyskuj? alternatywny kanał marketingu targetowanego, przedsiębiorstwa i samorz?dy mog? skutecznie komunikować się z pracownikami terenowymi, a operatorzy mog? zaoferować abonentom dodatkowe usługi, stanowi?ce nowe źródła przychodu.

Szybki rozwój technologii bezprzewodowej sprawia, że staje się ona ważnym narzędziem dla centrów szybkiego reagowania, centrów zarz?dzania kryzysowego i społeczeństwa w sytuacjach zagrożenia. Dzięki doświadczeniu w dziedzinie technologii bezprzewodowej, kompletnej ofercie usług i wyznaczeniu nowych standardów i specyfikacji nowych interfejsów Alcatel-Lucent jest wiod?cym dostawc? strategicznych rozwi?zań komunikacyjnych dla sektora bezpieczeństwa publicznego. Więcej informacji o rozwi?zaniach Alcatela-Lucenta w zakresie bezpieczeństwa publicznego można znaleźć pod adresem www.alcatel-lucent.com/publicsafety.


Alcatel-Lucent (Euronext Paryż i NYSE: ALU) jest godnym zaufania partnerem transformacji dostawców usług, przedsiębiorstw i instytucji reprezentuj?cych strategiczne sektory rynkowe takie, jak obronność, energetyka, służba zdrowia, transport oraz administrację państwow?, dostarczaj?c rozwi?zania umożliwiaj?ce świadczenie klientom końcowym usług telekomunikacyjnych - głosowych, transmisji danych i wideo. Będ?c liderem w dziedzinie szerokopasmowych rozwi?zań stacjonarnych, mobilnych i konwergentnych, technologii IP, aplikacji i usług, Alcatel-Lucent wykorzystuje unikalny potencjał techniczny i naukowy Bell Labs – jednego z największych centrów innowacyjnych w branży telekomunikacyjnej. Działaj?c w ponad 130 krajach i posiadaj?c najbardziej doświadczony globalny zespół usługowy, Alcatel-Lucent jest lokalnym partnerem o globalnym zasięgu. Przychody Alcatela-Lucenta w 2009 roku osi?gnęły poziom 15,2 mld EUR. Firma jest zarejestrowana we Francji, a jej zarz?d ma siedzibę w Paryżu. Więcej informacji o firmie Alcatel-Lucent można znaleźć na stronie: www.alcatel-lucent.com

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!