Aktualności firm stowarzyszonych
Zwiększenie obrotów Grupy Renault o 9,4% w trzecim kwartale
<p style="text-align: justify;">Przychody Grupy Renault w trzecim kwartale ponownie cechuje wzrost. W Europie Grupa nadal czerpie zyski z dynamiki rynków i swoich nowych produktów. Poza Europą jej udział w rynku rośnie lub pozostaje niezmienny we wszystkich regionach.</p>
>
- W trzecim kwartale 2015 r. liczba zarejestrowanych samochodów, wyprodukowanych przez Grupę Renault wzrosła o 1,2% i wynosi 620 525 jednostek.
- W Europie liczba zarejestrowanych samochodów Grupy wzrosła o prawie 21 000 jednostek (+6,5%) przede wszystkim dzięki sukcesowi nowych modeli. Portfel zamówień jest znacznie większy niż w 2014 r.
- Na arenie międzynarodowej Grupa powiększa udział w rynku Eurazji (+ 1,5 punktu) oraz w obu Amerykach (+ 0,5 punktu) wobec spadku na swoich głównych rynkach.
- Obroty Grupy Renault wyniosły w trzecim kwartale 9,34 mld euro, wzrastaj?c o 9,4% w stosunku do tego samego okresu w 2014 r.
- Obroty w sektorze samochodowym rosn? o 10,2% w stosunku do liczby 8,80 mld euro, wzmacniane nadal poprzez sprzedaż dla partnerów.
- Grupa utrzymuje w mocy swoje cele na rok 2015.
Wyniki handlowe – najważniejsze fakty w trzecim kwartale 2015
Liczba rejestrowanych samochodów Grupy Renault (620 525 jednostek w ci?gu kwartału) rośnie o 1,2%, podczas gdy na międzynarodowym rynku samochodowym następuje spadek o 0,2%. Liczba rejestrowanych samochodów Grupy zwiększa się o 7 288 jednostek w ci?gu trzech miesięcy wobec 9 806 zarejestrowanych w ci?gu całego pierwszego półrocza.
W Europie, gdzie rynek ci?gle wykazuje silny wzrost (+9,8%), Grupa Renault odnotowuje zwiększenie o 6,5% liczby rejestrowanych samochodów. Pomimo zwiększenia o 20 802 zarejestrowanych samochodów udział w rynku w całym okresie spadł o 0,3 punktu do 9,0%.
Sukces odniesiony przez ostatnie premiery Kadjara i Espace oraz powodzenie, jakim się cieszyły Captur i Clio, powiększyły znacznie portfel zamówień (o 44 000 jednostek więcej niż pod koniec września 2014 r.). Wpłynie to pozytywnie na handlow? pozycję Grupy w Europie w ostatnim kwartale.
Grupa odnotowuje znaczne wzrosty liczby rejestrowanych samochodów w zdecydowanej większości krajów regionu. Należy szczególnie zauważyć dobr? pozycję Grupy w Wielkiej Brytanii (+22,3%), Holandii (+21,7%), Hiszpanii (+16,2%), Portugalii (+21,1%) oraz Polsce (+25,4%).
Marka Renault osi?ga korzystn? pozycję dzięki zwiększeniu sprzedaży 23 199 jednostek, co oznacza wzrost o 9,8% w stosunku do tego samego okresu w 2014 r. Spada natomiast udział marki Dacia o 0,3 punktu do 2,1% na rynku europejskim.
We Francji wielkość sprzedaży Grupy zmniejszyła się nieznacznie – o 186 jednostek. W trzecim kwartale natomiast spadł udział w rynku o 1,4 punktu do 24,4%. Renault Clio pozostaje we Francji wci?ż najczęściej sprzedawanym spośród samochodów wszystkich segmentów.
Poza Europ? Grupa zachowuje swój udział w rynku. Na rynku, który przeżywa spadek o 5,1%, liczba rejestrowanych samochodów Grupy spadła o 4,6% i stanowi 45,4% całkowitej wielkości w tym okresie. Grupa powiększa udział w rynku w obu Amerykach (+0,5 punktu) oraz Eurazji (+1,5 punktu) i odnotowuje stabiln? pozycję w Afryce, na Środkowym Wschodzie, w Indiach (+0,1 punktu), w rejonie Azji i Pacyfiku (0,0 punktu).
W regionie obu Ameryk liczba rejestrowanych samochodów Grupy zmniejsza się tylko o 5,3% na rynku zniżkuj?cym o 12,5%. W Brazylii, która jest drugim pod względem ważności rynkiem Grupy, Renault umacnia swoj? pozycję, a jego udział rośnie o 0,3 punktu do 7,4%. W Argentynie liczba rejestrowanych samochodów Grupy wyraźnie wzrasta w tym okresie. Dzięki zwiększeniu o 5 437 jednostek w stosunku do 2014 r., rośnie ona o 26,3%. Udział w rynku w trzecim kwartale rośnie o 2,6 punktu do 14,6%.
W regionie Eurazji udział w rynku wzrasta o 1,5 punktu. Sprzedaż Grupy zmniejsza się jedynie o 1,2% na rynku zniżkuj?cym o 13,9%. W Rosji, gdzie Grupa broni swojej marży, spadek jej udziału w rynku jest ograniczony do 0,5 punktu. Liczba rejestrowanych samochodów Grupy zmniejsza się o 29,8% na rynku wykazuj?cym spadek o 25,3%. W Turcji, na rynku, na którym nast?pił silny wzrost w ci?gu kwartału (+23,5%), liczba rejestrowanych samochodów Grupy zwiększyła się skokowo o 31,6%. Grupa powiększa o 1,1 punktu swój udział w rynku do 17,1%.
W regionie Afryki, Środkowego Wschodu, Indii liczba rejestrowanych samochodów Grupy zmniejsza się o 4,8% na rynku, który odnotowuje spadek o 6,6%. Udział Grupy w rynku zwiększa się o 0,1 punktu.
W Algierii, dzięki ograniczeniu zmniejszenia liczby rejestrowanych samochodów o 36,7%, na rynku zakłóconym z powodu zmiany przepisów i przeżywaj?cym spadek o 48,6%, Grupa umacnia pozycję lidera z udziałem, który rośnie o 6,4 punktu do 34%. W Indiach, w oczekiwaniu na wprowadzenie do sprzedaży Kwida (który do dziś odnotował 50 000 zamówień wstępnych), Grupa obserwuje spadek sprzedaży o 4 818 pojazdów oraz udziału w rynku o 0,7 punktu.
W regionie Azji i Pacyfiku udział Grupy w ci?gu kwartału pozostaje bez zmian, a liczba rejestrowanych samochodów spada o 11,2%. W Chinach, w oczekiwaniu na rozpoczęcie swojej produkcji miejscowej na największym rynku na świecie na pocz?tku 2016 r., Grupa wykazuje spadek sprzedaży o 6 735 jednostek. W Korei, gdzie następuje wzrost sprzedaży o 2 770 jednostek, Renault Samsung Motors nadal odnotowuje wzrost (+16,6%) szybszy niż dynamika rynek (+12,5%). Udział w rynku rośnie obecnie o 0,2 punktu do poziomu 4,5%.
Obroty w trzecim kwartale w sektorach operacyjnych
W trzecim kwartale 2015 r. obroty Grupy rosn? o 9,4% i osi?gaj? kwotę 9 336 milionów euro.
Obroty netto Grupy wykazuj? wzrost o 10,2%, sięgaj?c 8 802 mln euro. W 5,2 punktu ten wzrost zawdzięczamy kontynuacji wzrostu sprzedaży dla partnerów. 0,6-punktowy efekt ilości sprzedanych jednostek jest niższy od wzrostu liczby rejestrowanych samochodów (+1,2 punktu) z powodu działalności CKD[1] odnotowanej w sprzedaży dla partnerów. Efekt miksu geograficznego uległ zmniejszeniu o 0,6 punktu w szczególności z powodu spadku sprzedaży w Azji. Wpływ miksu produktu jest dodatni i wynosi 2,3 punktu w wyniku powodzenia sprzedaży Kadjara i Espace.
Efekt cenowy jest dodatni i wynosi 2,3 punktu dzięki:
- wcześniejszym podwyżkom, zwłaszcza na rynkach wschodz?cych, w celu kompensaty obniżki kursów walut,
- polepszeniu wersji miks.
Wpływ kursów walutowych jest ujemny i wynosi 2,2 punktu głównie z powodu słabości rosyjskiego rubla oraz brazylijskiego reala. Pozycja „inne” generuje również dodatni efekt, który wynosi de 2,6 punktu w wyniku korzystnego wpływu pozycji „części zamienne i akcesoria”, sprzedaży pojazdów używanych oraz refakturowania kosztów B&R partnerom.
Udział finansowania sprzedaży (RCI Banque) wynosi w obrotach Grupy 534 milionów euro, co stanowi spadek o 2,2% w stosunku do tego samego okresu w roku 2014. Spadek ten tłumaczy się obniżeniem stóp procentowych w Europie oraz spadkiem kursów niektórych walut. Średnia wartość należności z tytułu kredytów, która wynosi 28,8 miliardów euro w trzecim kwartale 2015 r., wzrosła o 12,8%. Liczba nowych umów kredytowania wzrasta o 15,2% w stosunku do trzeciego kwartału 2014 r.
Perspektywy
Rynek europejski powinien wzrosn?ć w bież?cym roku o 8%, rynek francuski zaś o 5%. Nasze główne rynki wschodz?ce prawdopodobnie nadal będ? kształtować się niekorzystnie i niestabilnie w czwartym kwartale.
W tej sytuacji Grupa potwierdza swoje cele:
- zwiększenie liczby rejestrowanych samochodów i obrotów Grupy (przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany),
- zwiększenie wielkości marży operacyjnej Grupy i jej sektora samochodowego,
- wygenerowanie dodatniego free cash-flow operacyjnego w sektorze samochodowym,
Skonsolidowane obroty Grupy Renault
(w mln EUR) | 2015 | 2014 | Różnica 2015/2014 |
I kwartał |
|
|
|
Sektor samochodowy | 8 829 | 7 727 | +14,3% |
Finansowanie sprzedaży | 559 | 530 | +5,5% |
Razem | 9 388 | 8 257 | +13,7% |
II kwartał |
|
|
|
Sektor samochodowy | 12 236 | 11 012 | +11,1% |
Finansowanie sprzedaży | 573 | 551 | +4,0% |
Razem | 12 809 | 11 563 | +10,8% |
III kwartał |
|
|
|
Sektor samochodowy | 8 802 | 7 984 | +10,2% |
Finansowanie sprzedaży | 534 | 546 | -2,2% |
Razem | 9 336 | 8 530 | +9,4% |
9 miesięcy |
|
|
|
Sektor samochodowy | 29 867 | 26 723 | +11,8% |
Finansowanie sprzedaży | 1 666 | 1 627 | +2,4% |
Razem | 31 533 | 28 350 | +11,2% |
W CELU UZYSKANIA DODATKOWYCH INFORMACJI PROSIMY O KONTAKT:
Hélène Mazier
Kierownik ds. relacji prasowych
+33 1 76 84 39 59
Renault Presse: +33 1 76 84 63 36
Strony internetowe: http://group.renault.com/groupe/
http://media.renault.com/global/fr-fr/latestnews.aspx
B?dź z nami: @Groupe_Renault
[1]CKD: Complete Knock Down – Komplet części do montażu