Aktualności firm stowarzyszonych
Przygotowania do połączenia czterech kluczowych obszarów biznesowych spółek Renault i Nissan
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: small;">Od 1 kwietnia liderzy nowego Aliansu szykują się do połączenia operacji w ramach dyrekcji ds. inżynierii, dyrekcji ds. produkcji i logistyki, dyrekcji ds. zakupów oraz dyrekcji ds. zasobów ludzkich. Połączenie ma zwiększyć zyski Aliansu do poziomu 4,3 mld euro w 2016 r. Alians Renault-Nissan, najdłuższe i najbardziej produktywne międzynarodowe partnerstwo w branży motoryzacyjnej, świętował swoją piętnastą rocznicę.</span></p>
>
Wspólna historia marek Renault i Nissan rozpoczęła się w 1999 r., kiedy koncern Renault przeznaczył 643 mld jenów (co w tamtym czasie wynosiło około 5 mld euro lub 5,4 mld dolarów amerykańskich) na zakup 36,8% udziałów będ?cej wówczas na krawędzi bankructwa firmy Nissan. Od tego czasu sprzedaż samochodów obu marek wzrosła z 4,8 mln w 1999 r. do 8,3 mln. W konsekwencji spółki znalazły się w czołówce największych światowych producentów samochodów. Obecnie Renault posiada 43,4% udziałów firmy Nissan, zaś Nissan – 15% udziałów Renault.
Dzięki współpracy Renault i Nissan wzmocniły swoj? międzynarodow? pozycję i wygenerowały obroty znacznie przewyższaj?ce wyniki możliwe do osi?gnięcia przez każd? spółkę z osobna – powiedział Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan. – Od 15 lat Renault i Nissan wytyczaj? wyj?tkowy kierunek rozwoju, zakładaj?cy maksymalizację efektów współpracy, przy jednoczesnym poszanowaniu kultury organizacyjnej i odrębności marek obydwu firm.
Alians Renault-Nissan jest najdłużej trwaj?cym i najbardziej produktywnym międzynarodowym partnerstwem w sektorze samochodowym. Stanowi wzorcowy model prowadzenia biznesu w branży, w której często obserwuje się rozpad korporacji.
http://blog.alliance-renault-nissan.com/node/1856
http://blog.alliance-renault-nissan.com/page/timeline.
2013: kolejny rekordowy rok
W 2013 r. Alians razem z AVTOVAZ, największym rosyjskim producentem samochodów, sprzedał aż 8,3 mln pojazdów.
Jeden na dziesięć sprzedanych na świecie samochodów jest produktem Aliansu Renault-Nissan, czwartej pod względem wielkości grupy samochodowej o globalnym zasięgu. Alians obejmuje osiem marek: Renault, Nissan, Renault Samsung, Infiniti, Venucia, Dacia, Datsun oraz Łada.
W 2013 r. synergiczne działania Aliansu przyniosły rekordowy zysk, wynosz?cy około 2,8 mld euro. Efekt synergii uzyskano poprzez redukcję kosztów, unikanie wydatków i wzrost dochodów. Każdego roku brane s? pod uwagę tylko nowe synergie lub synergie przynosz?ce efekty narastaj?ce, a nie kumulacyjne.
Oczekuje się, że poł?czenie operacji w obszarze inżynierii, produkcji i logistyki, zakupów oraz zasobów ludzkich, które nast?pi 1 kwietnia, pozwoli podnieść zysk do co najmniej 4,3 mld euro do 2016 r.
Poł?czenie tych operacji otwiera następny etap w 15-letniej historii rozwoju Aliansu. Plan poł?czenia zakłada, że Renault i Nissan będ? wspólnie zarz?dzać czterema kluczowymi obszarami działania spółek. Kierownictwo synergicznych jednostek zostanie powierzone nowo wyznaczonym wiceprezesom wykonawczym, a nad realizacj? planu będzie czuwał nowo powołany komitet kierowniczy.
Pełny plan poł?czenia działań znajduje się tutaj: http://www.media.blog.alliance-renault-nissan.com/news/renault-and-nissan-to-converge-four-major-alliance-functions-1-april
Wzrost na rynkach wschodz?cych
W chwili utworzenia Aliansu Renault-Nissan w 1999 r. kraje BRIC, czyli Brazylia, Rosja, Indie i Chiny, wygenerowały zaledwie 1% całkowitej sprzedaży Grupy. Natomiast w 2013 r. sprzedaż w tych czterech krajach stanowiła już ponad 30% całkowitych obrotów firmy. W tym samym roku Alians, z myśl? o klientach z dynamicznie rozwijaj?cych się rynków, opracował innowacyjne rozwi?zanie konstrukcyjne o nazwie CMF-A.
Więcej informacji na temat CMF-A i ofensywy produktowej Aliansu skierowanej na rynki wschodz?ce można znaleźć tutaj: http://www.media.blog.alliance-renault-nissan.com/news/renault-nissan-confirms-new-vehicles-specifically-tailored-for-growth-markets
Alians Renault-Nissan jest także liderem w branży samochodowej odznaczaj?cej się zerow? emisj? zanieczyszczeń. Od rynkowego debiutu modelu Nissan LEAF w grudniu 2010 r. do 2013 r. ł?czna sprzedaż ekologicznych pojazdów marek Renault i Nissan na świecie osi?gnęła poziom 134 tys. egzemplarzy – czyli więcej niż ł?czna sprzedaż tego typu pojazdów przez wszystkich znacz?cych producentów samochodów.
Od momentu powstania w 1999 r. Alians nieustannie się rozwija, angażuj?c się w nowe projekty i nawi?zuj?c współpracę z nowymi partnerami. Obecnie sojusz posiada większościowy udział w przedsięwzięciu joint venture zarz?dzaj?cym największym rosyjskim producentem samochodowym AVTOVAZ. Ponadto Grupa utrzymuje ważne strategiczne relacje z niemieckim Daimlerem, chińskim Dongfeng Motor, indyjskim Ashok Leyland i japońskim Mitsubishi Motors.
Alians Renault-Nissan zatrudnia około 450 tys. pracowników na całym świecie, z których część pracuje w zakładach AVTOVAZ oraz Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company, będ?cym przedsięwzięciem joint venture spółki Nissan i chińskiego koncernu Dongfeng Motor.
Kontakty z pras?:
Mia Nielsen
mia.nielsen(@)renault.com
+ 33(0)610833133
blog.alliance-renault-nissan.com