Partnerzy
Learn Do Share Warsaw – II edycja Innovate Your Story
<p style="text-align: justify;"><strong>Już po raz drugi w Warszawie spotkają się ze sobą producenci i twórcy audiowizualni, projektanci gier, dziennikarze, designerzy, działacze społeczni i przedstawiciele biznesu. Tym razem pokażemy, jak storytelling działa w praktyce – STORYDOING, NOT ONLY STORYTELLING – będziemy razem prototypować rozwiązania, które następnie zrealizujemy w praktyce.</strong></p>
>
LEARN DO SHARE to przestrzeń otwartej współpracy, innowacji i społecznej zmiany.
Learn Do Share Warsaw – II edycja
Innovate Your Story
10 czerwca 2016
Warszawa, Narodowy Instytut Audiowizualny
Już po raz drugi w Warszawie spotkaj? się ze sob? producenci i twórcy audiowizualni, projektanci gier, dziennikarze, designerzy, działacze społeczni i przedstawiciele biznesu. Tym razem pokażemy, jak storytelling działa w praktyce – STORYDOING, NOT ONLY STORYTELLING – będziemy razem prototypować rozwi?zania, które następnie zrealizujemy w praktyce.
INNOVATE YOUR STORY
Po ogromnym sukcesie pierwszej edycji Learn Do Share w Warszawie w 2015, która obyła się pod hasłem INNOVATION FOR GOOD, kontynuujemy dyskusję o tym, jak wykorzystać transmedia storytelling i nowe technologie do działania na rzecz dobra publicznego. Tegoroczna edycja koncentruje się na tym, jak tworzyć mocne historie i angażować publiczność oraz jak wykorzystać storytelling w praktyce. W części konferencyjnej zobaczymy między innymi rozwi?zania wdrożone przez UNESCO, polskie agencje VR jak Farm 51 i mimo.ooo, oraz najlepsze case study z całego świata wykorzystuj?ce narrację i grywalizację.
Bardzo duży nacisk w tym roku położymy na część warsztatow? i prototypowanie konkretnych rozwi?zań, które następnie chcemy wdrażać wraz z partnerami konferencji. Praca w trakcie warsztatów będzie poświęcona tematowi zwiększenia partycypacji społecznej w proces rewitalizacji części obszarów prawobrzeżnej Warszawy. Jak zaangażować w ten proces lokaln? społeczność wykorzystuj?c storytelling? Warsztaty poprowadz? przedstawiciele Fundacji Highlit/inaczej, FUZERS, Aleksandra Więcka oraz mimo.ooo.
O LEARN DO SHARE
LEARN DO SHARE ł?czy przestrzeń do dyskusji o przyszłości mediów, nowych sposobach narracji i nowych technologiach z projektami trasmedialnymi z milionow? publiczności? i programem badawczym na Columbia University w Nowym Jorku. Odbyło się już w wielu miastach na całym świecie i z lokalnego wydarzenia zmieniło się w imprezę o międzynarodowym zasięgu.W tym roku, po Los Angeles, Nowym Jorku, Miami, Goteborgu, Gandawie, Paryżu, Montrealu, Londyniei Melbourne, przyszedł czas na Warszawę. W ramach wykładów, labów i warsztatów będziemy pracować nad rozwi?zaniami ważnych kwestii społecznych. Eksperci z USA, Francji i Polski przestawi? najnowsze trendy w sposobach komunikacji społecznej, storytellingu, gamifikacji i virtual reality. Zbadamy w jaki sposób możemy zaangażować transmedia i najnowsze technologie do stworzenia projektόw poprawiaj?cych jakość życia społecznego. Hasło dla Warszawy w 2016 to INNOVATE YOUR STORY.
O POMYSŁODAWCY
LANCE WEILER – scenarzysta, reżyser, experience designer, działacz społeczny
Absolwent Sundance Screenwriters Lab, ceniony za pionierskie ł?czenie stortellingu i technoloogii. Magazyn WIRED zaliczył umieścił go na liście „25 ludzi, którzy zrewolucjonizowali rozrywkę”.
Jego debiut, „The Last Broadcast” (1998), był pierwszym filmem z dystrybucji cyfrowej ( 20 krajów, 5 mln dolarów). Kolejny, „Head Trauma” ł?cz?cy kino z gr? z gatunku ARG, został doceniony przez ponad 2,5 miliona użytkowników. Podobny projekt, Pandemics (2011), wykorzystywał ideę kolaboracji widzów/użytkowników do zatrzymania wybuchu fikcyjnej pandemii przez 120 godzin. Obecnie jest rozwijany we współpracy z naukowcami, tak by mógł służyć jako model dla ewentualnych prawdziwych epidemii i podnosić świadomość społeczn? w razie zagrożenia.
Lance Weiler jest także dyrektorem Institute for Experiential Learning and Applied Creativity i Digital Storytelling Lab na Uniwerystecie Columbia w Nowym Jorku, gdzie zajmuje się badaniem nowych form narracji, a także nowych sposobami uczenia się i zarz?dzaniem kreatywności?. Obie jednostki powstały jako rozszerzenie inicjatywy Learn Do Share. Zasiada także w dwóch komitetach Światowego Forum Ekonomicznego, współpracuje jako konsultant z organizacjami pozarz?dowymi i narodowymi (Dania) i przedsiębiorstwami z listy Fortune 500. W 2013 roku powołał Connected Sparks – przedsięwzięcie tworz?ce zabawki nowej generacji i projekty transmedialne dla dzieci. Pierwszy z nich – Lyca's Adventure został nagrodzony przez Tribeca Film Institute prestiżowym stypendium New Media Fund. W tym samym roku serial grywalizacyjny o krysie energetycznym „Collapsus” został nominowany do nagrody Emmy, a „Bear 71” do Webby w siedmiu kategoriach.
Twitter: @LanceWeiler
PROGRAM KONFERENCJI
LEARN. Uczymy się od najlepszych. W części konferencyjnej wezm? udział m.in: Lance Weiler (USA), Maya Zuckerman (USA), Christilla Huillard-Kann (FRA), UNESCO (Tim Francis), Jacek Siadkowski (PL), Agnieszka Kruk (PL), Marcin Łunkiewicz (PL), Łukasz Rosiński (PL).
DO. Ci, którzy wcześniej byli publiczności?, staj? się współtwórcami.
Warsztaty przeprowadz?: Fundacja Highlight/inaczej, FUZERS, mimo.ooo, Aleksandra Więcka
SHARE. Dzielimy się tym, czego się nauczyliśmy.
Prezentacje: Instalacja wirtualnej rzeczywistości
ADRESACI
Konferencja ma charakter multidyscyplinarny i otwarty. Jest adresowana do szerokiej grupy odbiorców, między innymi:
- branży kreatywnej: producentów i twórcy audiowizualnych, reżyserów, scenarzystów, designerów
- branży TECH - informatyków, programistów, projektantów gier
- przedstawicieli mediów i branży reklamowej
- działaczy społecznych
- marketerów i przedstawicieli biznesu
PRELEGENCI
MAYA ZUCKERMAN
Producentka transmedia, Culture Hacker, ł?czy w pracy doświadczenie w wielu obszarach: film, produkcję, VFX, gaming, brand narrative. Pracowała przy realizacji dużych produkcji fabularnych, między innymi „Ghostbusters” i „Star-Trek online”. Maya została uznana za jedn? z pionierów „kobiet w transmedia” przez PBS/POV website.
TIM FRANCIS
Associate Programme Specialist w departamencie Komunikacji i Informacji UNESCO. Koordynował pracami nad kampani? #Unite4Heritage dla UNESCO, której celem było zaangażowanie młodych ludzi w dwustronn? dyskusję nad wartości? dziedzictwa kulturowego i kulturowej różnorodności. Kampania była skierowana przeciw ekstremizmowi i radykalizacji młodzieży.
CHRISTILLA HUILLARD-KANN
Producent i współzałożycielka Elda Productions. Wcześniej pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora odpowiedzialnego za nowe media w Radio France, a także redaktora w dziale dokumentu Arte France. Pracowała również jako dziennikarka i reporter w France Inter, jednym z głównych publicznych nadawców radiowych we Francji.
AGNIESZKA KRUK
Scenarzystka, wykładowczyni scenariopisarstwa, organizatorka największego w Polsce festiwalu dla scenarzystów Script Fiesta, tłumaczka wybitnego podręcznika Lindy Aronson "Scenariusz na miarę XXI wieku", jedyny w Polsce certyfikowany script coach, założycielka StoryLab.pro. Pracuje jako konsultant ze scenarzystami, powieściopisarzami i filmowcami.
JACEK SIADKOWSKI
Ekspert w dziedzinie grywalizacji, trener, przedsiębiorca. Autor publikacji Grywalizacja. Zrób to Sam!, laureat prestiżowych stypendiów i prezes Fundacji Highlight/inaczej, która wdraża i bada wykorzystanie grywalizacji w projektach społecznych.
Udział w LEARN DO SHARE jest bezpłatny. Rejestracja obowi?zkowa.
Rejestracja na: http://www.learndoshare.net/warsaw/ od 25 maja 2016
Facebook: https://www.facebook.com/learndosharewarsaw/
Twitter: @LearnDoShare
ORGANIZATOR W POLSCE
VISION FACTORY
Producent Transmedia, współpracuje z producentami audiowizualnymi na rynku polskim i międzynarodowym w rozwijaniu formatów transmedialnych
WSPÓŁORGANIZATOR
NARODOWY INSTYTUT AUDIOWIZUALNY
Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) to nowoczesna instytucja kultury, która już od dekady zajmuje się digitalizacj?, udostępnianiem i promocj? polskiego dziedzictwa audiowizualnego. Misj? statutow? NInA jest gromadzenie, archiwizacja, rekonstrukcja i udostępnianie najbardziej wartościowych przejawów kultury filmowej, muzycznej i teatralnej.
NInA działa w sieci i poza ni?. Swoje nieustannie powiększaj?ce się zasoby publikuje w internecie. Poprzez serwis Ninateka (www.ninateka.pl) udostępnia ponad 6000 materiałów audio i wideo dotycz?cych kultury. Od niedawna wszystkie archiwizowane przez NInA zbiory, blisko 14 000 materiałów trwaj?cych ł?cznie ponad 3000 godzin, można przegl?dać w stacjonarnym Archiwum NInA w nowej siedzibie Instytutu. NInA jest wydawc? Dwutygodnik.com, internetowego pisma o kulturze, które na bież?co relacjonuje i opiniuje życie kulturalne i społeczne w kraju i za granic?, oraz serwisu edukacyjnego Muzykoteka szkolna (www.muzykotekaszkolna.pl), stymuluj?cego zainteresowanie muzyk? wśród dzieci i młodzieży.
Działalność internetow? dopełniaj? wydarzenia realizowane stacjonarnie przy ul. Wałbrzyskiej 3/5 na warszawskim Służewie m.in. projekcje filmowe, wystawy, debaty, warsztaty, seminaria i konferencje zarówno dla profesjonalistów jak i amatorów sztuki audiowizualnej, w tym także rodzin z dziećmi, młodzieży i seniorów. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny.
NInA kształci świadomego odbiorcę i twórcę kultury audiowizualnej, prowadzi działania z zakresu edukacji audiowizualnej oraz kultury 2.0, współpracuje z ekspertami w zakresie nowych mediów, prawa autorskiego, archiwizacji i rekonstrukcji cyfrowej.
Instytut od pocz?tku swojego istnienia jest także wydawc? wielu unikatowych na rynku serii DVD i CD przedstawiaj?cych wybitne polskie filmy animowane i dokumentalne, jak również najnowsz? twórczość współczesnych kompozytorów oraz reżyserów teatralnych i operowych. NInA koprodukuje filmy fabularne i dokumentalne takie jak nominowana do Oscara Joanna Anety Kopacz, Hiszpanka Łukasza Barczyka, Ziarno prawdy Borysa Lankosza czy Inny świat Doroty Kędzierzawskiej.
Więcej na www.nina.gov.pl, www.ninateka.pl, www.dwutygodnik.com, www.muzykotekaszkolna.pl oraz stacjonarnie w NInA, ul. Wałbrzyska 3/5 02-739 Warszawa.
MIEJSCE KONFERENCJI
NarodowyInstytutAudiowizualny
ul. Wałbrzyska 3/5 02-739 Warszawa
www.nina.gov.pl
PARTNERZY
- Urz?d Miasta st. Warszawy
- Instytut Francuski
- Francusko-Polska Izba Gospodarcza
- Akademia Leona Koźmińskiego
- Warszawska Szkoła Filmowa
- Chimney Poland
- Story Code Warsaw
- LifeTube
- Filmteractive
PATRONI MEDIALNI
- Gazeta Wyborcza iLab
- Audiowizualni.pl
- Interaktywnie.com
- Mediarun
KONTAKT:
Marlena Przybyszewska
Vision Factory
T + 48 603 112 979
E marlenap(@)visionfactory.pl