Aktualności firm stowarzyszonych

Alians Renault-Nissan sprzedał swój 200-tysięczny samochód elektryczny

<p style="text-align: justify;">Samochody elektryczne Renault-Nissan pokonały łącznie 4 miliardy kilometrów, a ich udział w światowym rynku pojazdów zeroemisyjnych wynosi 58%. Nissan LEAF pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów; w ubiegłym miesiącu Renault uplasowało się na pierwszym miejscu w rankingu sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie.</p>

>

PARYŻ / JOKOHAMA – Alians Renault-Nissan sprzedał swój 200-tysięczny samochód elektryczny i posiada obecnie 58% udziałów w rynku samochodów zeroemisyjnych.

Samochody elektryczne koncernów Renault i Nissan pokonały ł?czny dystans około
4 miliardów kilometrów przy zerowej emisji – wystarczaj?co dużo, aby 100 000 razy okr?żyć Ziemię. Samochody elektryczne Renault-Nissan pozwoliły zaoszczędzić 200 milionów litrów paliwa – tyle, ile potrzeba do napełnienia 80 basenów olimpijskich. Samochody elektryczne Aliansu to także 450 milionów kilogramów niewyemitowanego CO2[1].

Alians sprzedał swój 200-tysięczny samochód elektryczny w listopadzie br., po czterech latach od debiutu modelu LEAF, pierwszego na świecie samochodu elektrycznego dla szerokich rzesz użytkowników. Nissan LEAF pozostaje do dziś najlepiej sprzedaj?cym się samochodem elektrycznym wszech czasów.

Między styczniem a pierwszym tygodniem listopada br. Alians sprzedał około 66 500 samochodów elektrycznych, co stanowi wzrost o blisko 20% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Alians sprzedaje niemal dwie trzecie wszystkich samochodów elektrycznych na świecie, wliczaj?c w to Twizy – miejski, dwumiejscowy czterokołowiec Renault oraz furgon Nissan e-NV200, dostępny w sprzedaży na terenie Europy i Japonii.

Samochody elektryczne Renault i Nissana s? liderami wśród pojazdów zeroemisyjnych pod względem wielkości sprzedaży oraz – co najistotniejsze – wyróżniaj? się na całym świecie wysokim wskaźnikiem stopnia zadowolenia naszych klientów – oświadczył Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan. – Bior?c pod uwagę pozytywne reakcje właścicieli oraz wzrost popytu na samochody napędzane z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, nie jest niczym zaskakuj?cym, że tempo sprzedaży samochodów elektrycznych stale rośnie, zwłaszcza w regionach z dobrze rozwinięt? sieci? punktów ładowania akumulatorów.

Aby zrozumieć, co w samochodach elektrycznych wzbudziło największy entuzjazm wśród pierwszych 200 000 nabywców, Alians Renault-Nissan wprowadza właśnie serię filmów wideo z wypowiedziami właścicieli tych aut z trzech kontynentów.

Seria I made the Switch wyjaśnia, dlaczego zdecydowali się na zakup samochodu elektrycznego i w jaki sposób przestawienie się na auto o zerowej emisji zmieniło ich życie. W pierwszym filmie poznajemy Chrisa Beersa, inżyniera informatyka z Holliston w stanie Massachusetts (USA), który należy do licznej grupy Amerykanów doładowuj?cych swoje Nissany LEAF całkowicie czyst? energi? słoneczn?. Aby obejrzeć ten film wideo, kliknij tutaj:

www.multivu.com/players/English/7381531-renault-nissan-electric-vehicle-sales/

Stany Zjednoczone i Japonia s? krajami o największej liczbie właścicieli samochodów elektrycznych

W Stanach Zjednoczonych, będ?cych największym rynkiem zbytu samochodów elektrycznych Aliansu, istnieje obecnie ponad 750 terminali szybkiego ładowania akumulatorów. Nissan wraz ze swoimi dealerami i partnerami z branży ładowania akumulatorów pracuje obecnie nad zwiększeniem tej liczby do 1 100 do końca czerwca 2015 roku. Terminale szybkiego ładowania umożliwiaj? doładowanie akumulatora Nissana LEAF od 0 do 80% jego pojemności w ci?gu około 30 minut.

W tym roku Nissan uruchomił również swój program No Charge to Charge, w ramach którego umożliwia bezpłatne korzystanie z określonych terminali ładowania w ci?gu dwóch lat od zakupu lub wynajmu nowego Nissana LEAF. Operacja  No Charge to Charge jest aktualnie prowadzona na 12 rynkach amerykańskich, a Nissan planuje jej rozszerzenie na 13 dodatkowych rynków do połowy 2015 roku.

W Japonii, na drugim co do wielkości rynku zbytu samochodów elektrycznych Aliansu, działa obecnie 2 900 terminali szybkiego ładowania akumulatorów. Nissan nawi?zał współpracę z trzema innymi czołowymi japońskimi producentami samochodów w celu zwiększenia tej liczby do 6 000 do marca 2015 roku.

Na terenie Europy najbardziej rozwiniętym rynkiem pod względem infrastruktury przeznaczonej dla samochodów elektrycznych jest Wielka Brytania. Na tę chwilę sieć terminali szybkiego ładowania obejmuje 87% brytyjskich autostrad.

Nissan LEAF jest najlepiej sprzedaj?cym się autem elektrycznym na świecie; marka Renault zajęła w październiku br. pierwsze miejsce w Europie pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych.

Ze swoimi sześcioma modelami samochodów elektrycznych jeżdż?cymi obecnie po drogach, Alians Renault-Nissan jest jedynym koncernem samochodowym dysponuj?cym pełn? gam? w 100% elektrycznych pojazdów, które mog? być doładowywane z całkowicie odnawialnych źródeł energii.

Od momentu wprowadzenia na rynek w grudniu 2010 roku Nissana LEAF, ł?czna światowa sprzedaż elektrycznych modeli Nissana, maj?cego swoj? siedzibę w Jokohamie w Japonii, osi?gnęła 148 700 egzemplarzy. Nissan LEAF odniósł liczne sukcesy w swoim segmencie, zdobywaj?c m.in. światowy tytuł Samochodu Roku 2011, tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2011 oraz tytuły Japońskiego Samochodu Roku 2011-2012. To elektryczne auto może poszczycić się globalnym wskaźnikiem zadowolenia klientów, najwyższym kiedykolwiek odnotowanym dla produktów Nissana.

Głównymi rynkami zbytu Nissana LEAF s? Stany Zjednoczone z 67 000 sprzedanych egzemplarzy od jego wprowadzenia na rynek, Japonia z liczb? około 46 500 sprzedanych egzemplarzy i Europa z około 31 000 egzemplarzy.

W Stanach Zjednoczonych Nissan LEAF jest na dobrej drodze do zdobycia tytułu pierwszego elektrycznego samochodu roku 2014, jako że jego sprzedaż przekroczyła sprzedaż wszelkich innych doładowywanych*** samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jego sprzedaż w bież?cym roku (licz?c do dziś) wzrosła o 35%. Nissan LEAF ustanowił
21 kolejnych rekordów pod względem sprzedaży miesięcznej i bije swoje własne rekordy sprzedaży rocznej, podczas gdy do końca roku pozostały jeszcze dwa miesi?ce. Oprócz modelu LEAF, Nissan wprowadził również do sprzedaży furgon e-NV200, który trafił na rynek europejski i japoński odpowiednio w czerwcu i październiku br.

Równocześnie marka Renault, maj?ca swoj? siedzibę w Paryżu, sprzedała ł?cznie na świecie 51 500 samochodów elektrycznych od dnia wprowadzenia na rynek swojego pierwszego elektrycznego modelu Kangoo Z.E. w październiku 2011 roku. Kangoo Z.E. zostało wybrane Samochodem Dostawczym roku 2012. Firma Renault dostarczyła niedawno swój 5 000. egzemplarz Kangoo Z.E. Poczcie Francuskiej, dysponuj?cej największ? flot? pojazdów firmowych w kraju. W następnych latach Poczta otrzyma kolejnych 5 000 egzemplarzy tego auta.

Oprócz Kangoo Z.E. i Twizy, gama zeroemisyjnych pojazdów Renault obejmuje również kompaktowy model ZOE oraz w Korei Południowej sedan Fluence Z.E., sprzedawany jako SM3 Z.E. pod mark? Renault Samsung Motors. Podobnie, jak Nissan LEAF, ZOE jest modelem mog?cym poszczycić się najwyższym wskaźnikiem zadowolenia klientów w gamie Renault.

Najważniejszymi rynkami Renault na terenie Europy – będ?cej głównym obszarem zbytu samochodów elektrycznych marki – s? Francja, Niemcy i Wielka Brytania. W październiku br. marka Renault wysunęła się na pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, zdobywaj?c 31% udziałów w rynku. Najbardziej popularny model –   ZOE – posiada 23% udziałów w rynku.

  Alians Renault-Nissan

Alians Renault-Nissan jest partnerstwem strategicznym między francuskim koncernem Renault a maj?cym swoj? siedzibę w Jokohamie japońskim koncernem Nissan. Sprzedaż obu partnerów stanowi 10% całkowitej światowej sprzedaży samochodów. Koncerny Renault i Nissan, będ?ce partnerami strategicznymi od 1999 roku, sprzedały ł?cznie w 2013 roku 8,3 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Alians nawi?zał również strategiczn? współpracę z szeregiem innych producentów samochodów, w szczególności z Daimlerem w Niemczech, Dongfengiem w Chinach i Ashok Leyland w Indiach. Posiada również większościowe udziały w joint venture, która jest właścicielem firmy AVTOVAZ, największego rosyjskiego producenta samochodów.



[1] Odległości pokonane przez samochody o zerowej emisji, jak i emisja CO2 zostały obliczone na podstawie średnich wartości.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!