Szkolenie

Szkolenie dla sprzedawców

Język : Polski - Szkolenie online

Zapisy zbierane są do :
Piątek 2 Kwiecień 2021 - 12H00

Cena :
2100 PLN + VAT
Osobom, które anulują swój udział w szkoleniu do 5 dni przed spotkaniem, zwracane jest 100% kosztów szkolenia. Osobom, które anulują swój udział później, czyli na krócej niż 5 dni przed szkoleniem, koszty nie są zwracane.

Zapisy *prosimy pamiętać, że zapisanie wydarzenia w kalendarzu nie jest równoznaczne z rejestracją na wydarzenie. Zgłoszenie udziału należy przesłać za pomocą formularza rejestracyjnego.

Pierwsze w Polsce, unikatowe szkolenie przygotowane zgodnie z wymogami opublikowanymi przez Ministerstwo Rozwoju dla kwalifikacji "Obsługa klienta w miejscu sprzedaży". Celem szkolenia jest zapoznanie się i wykształcenie umiejętności sprzedażowych u osób, które chcą zdobyć nowoczesne, zorientowane na Klienta umiejętności w zawodzie doradcy klienta.

 

Sprzedawca jest powszechnie znanym zawodem, bardzo dużo firm działających na rynku potrzebuje wykwalifikowanych doradców klienta w punktach handlowych. Sprzedawca odpowiada za eksponowanie towarów, materiałów promocyjnych, prowadzenie dokumentacji sprzedażowej, ale przede wszystkim za bezpośredni kontakt z Klientami. Dlatego Sprzedawca pracujący na co dzień w punkcie handlowym wykorzystuje odpowiednie techniki komunikacji, w których posługuje się odpowiednimi pytaniami, dostosowanym językiem korzyści. Na tych podstawach właściwie dobiera ofertę do potrzeb Klienta i efektywnie finalizuje sprzedaż. Sprzedawca powinien mieć ponadto umiejętności budowania oraz podtrzymywania relacji z Klientem, a także sprawnie prowadzić obsługę posprzedażową.

Istnieje szereg umiejętności, które osoby na tym stanowisku powinny skutecznie opanować. Program szkoleniowy uwzględnia wszystkie elementy, niezbędne do wykonywania zawodu Sprzedawcy. 

 

Szczegóły:

Szkolenie online

Czas trwania - 3 dni szkoleniowe

Terminy spotkań w tej sesji:

I dzień - 07.04.2021

II dzień - 14.04.2021

III dzień - 21.04.2021

 

Program szkolenia

  1. Nawiązanie relacji z Klientem
  2. Rozpoznawanie potrzeb
  3. Prezentacja oferty
  4. Finalizacja sprzedaży
  5. Prowadzenie obsługi posprzedażowej
  6. Monitoring oferowanych towarów
  7. Ekspozycja towarów i materiałów promujących
  8. Raportowanie sprzedaży, dokumentacja sprzedaży

1.Nawiązanie relacji z Klientem:

  • Zasady nawiązywania relacji z Klientem
  • Wizerunek sprzedawcy a budowanie relacji
  • Sposoby zagajenia rozmowy

2. Rozpoznawanie potrzeb

  • Zadawanie pytań otwartych dobrą praktyką w sprzedaży
  • Aktywne słuchanie jako kluczowa kompetencja sprzedawcy – techniki aktywnego słuchania
  • Czemu służy parafraza i jak ją należy stosować w sprzedaży?

3. Prezentacja oferty

  • Jak właściwie dobrać towar bądź usługę, odpowiadając na potrzeby Klienta?
  • Model C Z K, czyli jak właściwie przekształcić cechy produktu na właściwe korzyści dla Klienta
  • Wypracowanie rozwiązań dotyczących radzenia sobie z potencjalnymi obiekcjami Klienta
  • Budowanie właściwych argumentów poszerzania zakupów
  • Uzasadnianie cen towarów lub usługi do właściwości towaru oraz realiów rynku

4. Finalizacja sprzedaży

  • Właściwe odczytywanie sygnałów chęci zakupów
  • Techniki zamykania sprzedaży
  • Zapraszanie do ponownego kontaktu

5. Prowadzenie obsługi posprzedażowej

  • Omówienie sposobów na podtrzymania relacji z klientem po sprzedaży
  • Podstawowe regulacje prawne dotycz¹ce zwrotów, reklamacji i wymiany towarów

6. Monitoring Oferowanych towarów

  • Monitorowanie jakości i ilości towarów w procesie sprzedaży i zaopatrzenia
  • Kryteria oceny jakości (stan opakowań, data ważności, wygląd, kompletność, odpowiednie warunki przechowywania)

7. Ekspozycja towarów i materiałów promujących

  • Zasady przechowywania i rozmieszczania towarów w magazynie i sali sprzedaży
  • Omówienie zasad ekspozycji materiałów promocyjnych

8. Raportowanie sprzedaży, dokumentacja sprzedaży

  • Rodzaje raportów sprzedażowych (raporty dobowe, miesięczne, konwersja, średnia wartość paragonu…)
  • Omówienie zastosowań urządzeń technicznych dostępnych na stanowisku pracy (kasa fiskalna,  komputer, terminal, systemy zabezpieczeń i inne stosowane w sprzedaży
  • Przepisy prawa dotyczące odpowiedzialności finansowej, podstawowe zasady bezpieczeństwa  i przechowywania danych osobowych

 

Szkolenie dla sprzedawców składa się z trzech dni szkoleniowych. Jeden dzień zawiera 8 lekcji trwających 45 minut.

Po zakończeniu szkolenia istnieje możliwość podejścia do walidacji, czyli oficjalnego, państwowego potwierdzenia nabycia kwalifikacji. Co jest równoznaczne ze zdobyciem uprawnień zawodowych na 3 poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji odpowiadającemu wykształceniu zawodowemu zasadniczemu. 

Certyfikat jest dowodem zdobycia nowych kompetencji, które są kluczowe w perspektywie rozwoju osoby pracującej jak i podmiotu, dla którego pracuje.

 

Schedule

04 maj 2020
09:00 - 17:00 Pierwszy dzień szkolenia dla sprzedawców
05 maj 2020
09:00 - 17:00 Drugi dzień szkolenia dla sprzedawców
06 maj 2020
09:00 - 17:00 Trzeci dzień szkolenia dla sprzedawców
11 maj 2020
08:00 - 18:00 Certyfikacja - dla zainteresowanych osób istnieje możliwość oficjalnego potwierdzenia nabytych kompetencji. Obowiązują osobne zapisy. Więcej szczegółów w zakładce Walidacja kwalifikacji handlowych.

OBWIESZCZENIE MINISTRA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I TECHNOLOGII

ws. włączenia kwalifikacji rynkowej „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Przeczytaj

Partner merytoryczny

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!