Pierwsze w Polsce, unikatowe szkolenie przygotowane zgodnie z wymogami opublikowanymi przez Ministerstwo Rozwoju dla kwalifikacji "Obsługa klienta w miejscu sprzedaży". Celem szkolenia jest zapoznanie się i wykształcenie umiejętności sprzedażowych u osób, które chcą zdobyć nowoczesne, zorientowane na Klienta umiejętności w zawodzie doradcy klienta.
Sprzedawca jest powszechnie znanym zawodem, bardzo dużo firm działających na rynku potrzebuje wykwalifikowanych doradców klienta w punktach handlowych. Sprzedawca odpowiada za eksponowanie towarów, materiałów promocyjnych, prowadzenie dokumentacji sprzedażowej, ale przede wszystkim za bezpośredni kontakt z Klientami. Dlatego Sprzedawca pracujący na co dzień w punkcie handlowym wykorzystuje odpowiednie techniki komunikacji, w których posługuje się odpowiednimi pytaniami, dostosowanym językiem korzyści. Na tych podstawach właściwie dobiera ofertę do potrzeb Klienta i efektywnie finalizuje sprzedaż. Sprzedawca powinien mieć ponadto umiejętności budowania oraz podtrzymywania relacji z Klientem, a także sprawnie prowadzić obsługę posprzedażową.
Istnieje szereg umiejętności, które osoby na tym stanowisku powinny skutecznie opanować. Program szkoleniowy uwzględnia wszystkie elementy, niezbędne do wykonywania zawodu Sprzedawcy.
Szczegóły:
Szkolenie online
Czas trwania - 3 dni szkoleniowe
Terminy spotkań w tej sesji:
I dzień - 07.04.2021
II dzień - 14.04.2021
III dzień - 21.04.2021
Program szkolenia
- Nawiązanie relacji z Klientem
- Rozpoznawanie potrzeb
- Prezentacja oferty
- Finalizacja sprzedaży
- Prowadzenie obsługi posprzedażowej
- Monitoring oferowanych towarów
- Ekspozycja towarów i materiałów promujących
- Raportowanie sprzedaży, dokumentacja sprzedaży
1.Nawiązanie relacji z Klientem:
- Zasady nawiązywania relacji z Klientem
- Wizerunek sprzedawcy a budowanie relacji
- Sposoby zagajenia rozmowy
2. Rozpoznawanie potrzeb
- Zadawanie pytań otwartych dobrą praktyką w sprzedaży
- Aktywne słuchanie jako kluczowa kompetencja sprzedawcy – techniki aktywnego słuchania
- Czemu służy parafraza i jak ją należy stosować w sprzedaży?
3. Prezentacja oferty
- Jak właściwie dobrać towar bądź usługę, odpowiadając na potrzeby Klienta?
- Model C Z K, czyli jak właściwie przekształcić cechy produktu na właściwe korzyści dla Klienta
- Wypracowanie rozwiązań dotyczących radzenia sobie z potencjalnymi obiekcjami Klienta
- Budowanie właściwych argumentów poszerzania zakupów
- Uzasadnianie cen towarów lub usługi do właściwości towaru oraz realiów rynku
4. Finalizacja sprzedaży
- Właściwe odczytywanie sygnałów chęci zakupów
- Techniki zamykania sprzedaży
- Zapraszanie do ponownego kontaktu
5. Prowadzenie obsługi posprzedażowej
- Omówienie sposobów na podtrzymania relacji z klientem po sprzedaży
- Podstawowe regulacje prawne dotycz¹ce zwrotów, reklamacji i wymiany towarów
6. Monitoring Oferowanych towarów
- Monitorowanie jakości i ilości towarów w procesie sprzedaży i zaopatrzenia
- Kryteria oceny jakości (stan opakowań, data ważności, wygląd, kompletność, odpowiednie warunki przechowywania)
7. Ekspozycja towarów i materiałów promujących
- Zasady przechowywania i rozmieszczania towarów w magazynie i sali sprzedaży
- Omówienie zasad ekspozycji materiałów promocyjnych
8. Raportowanie sprzedaży, dokumentacja sprzedaży
- Rodzaje raportów sprzedażowych (raporty dobowe, miesięczne, konwersja, średnia wartość paragonu…)
- Omówienie zastosowań urządzeń technicznych dostępnych na stanowisku pracy (kasa fiskalna, komputer, terminal, systemy zabezpieczeń i inne stosowane w sprzedaży
- Przepisy prawa dotyczące odpowiedzialności finansowej, podstawowe zasady bezpieczeństwa i przechowywania danych osobowych
Szkolenie dla sprzedawców składa się z trzech dni szkoleniowych. Jeden dzień zawiera 8 lekcji trwających 45 minut.
Po zakończeniu szkolenia istnieje możliwość podejścia do walidacji, czyli oficjalnego, państwowego potwierdzenia nabycia kwalifikacji. Co jest równoznaczne ze zdobyciem uprawnień zawodowych na 3 poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji odpowiadającemu wykształceniu zawodowemu zasadniczemu.
Certyfikat jest dowodem zdobycia nowych kompetencji, które są kluczowe w perspektywie rozwoju osoby pracującej jak i podmiotu, dla którego pracuje.
Schedule
09:00 - 17:00 | Pierwszy dzień szkolenia dla sprzedawców |
09:00 - 17:00 | Drugi dzień szkolenia dla sprzedawców |
09:00 - 17:00 | Trzeci dzień szkolenia dla sprzedawców |
08:00 - 18:00 | Certyfikacja - dla zainteresowanych osób istnieje możliwość oficjalnego potwierdzenia nabytych kompetencji. Obowiązują osobne zapisy. Więcej szczegółów w zakładce Walidacja kwalifikacji handlowych. |

OBWIESZCZENIE MINISTRA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I TECHNOLOGII
ws. włączenia kwalifikacji rynkowej „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
PrzeczytajPartner merytoryczny
