Szkolenie

Szkolenie dla sprzedawców

Zapisy zbierane są do :
Czwartek 30 Kwiecień 2020 - 12H00

Cena :
2400 PLN + VAT
Osobom, które anulują swój udział w szkoleniu do 5 dni przed spotkaniem, zwracane jest 100% kosztów szkolenia. Osobom, które anulują swój udział później, czyli na krócej niż 5 dni przed szkoleniem, koszty nie są zwracane.

Zapisy *prosimy pamiętać, że zapisanie wydarzenia w kalendarzu nie jest równoznaczne z rejestracją na wydarzenie. Zgłoszenie udziału należy przesłać za pomocą formularza rejestracyjnego.

Pierwsze w Polsce, unikatowe szkolenie przygotowane zgodnie z wymogami opublikowanymi przez Ministerstwo Rozwoju dla kwalifikacji "Obsługa klienta w miejscu sprzedaży". Celem szkolenia jest zapoznanie się i wykształcenie umiejętności sprzedażowych u osób, które chcą zdobyć nowoczesne, zorientowane na Klienta umiejętności w zawodzie doradcy klienta.

 

Sprzedawca jest powszechnie znanym zawodem, bardzo dużo firm działających na rynku potrzebuje wykwalifikowanych doradców klienta w punktach handlowych. Sprzedawca odpowiada za eksponowanie towarów, materiałów promocyjnych, prowadzenie dokumentacji sprzedażowej, ale przede wszystkim za bezpośredni kontakt z Klientami. Dlatego Sprzedawca pracujący na co dzień w punkcie handlowym wykorzystuje odpowiednie techniki komunikacji, w których posługuje się odpowiednimi pytaniami, dostosowanym językiem korzyści. Na tych podstawach właściwie dobiera ofertę do potrzeb Klienta i efektywnie finalizuje sprzedaż. Sprzedawca powinien mieć ponadto umiejętności budowania oraz podtrzymywania relacji z Klientem, a także sprawnie prowadzić obsługę posprzedażową.

Istnieje szereg umiejętności, które osoby na tym stanowisku powinny skutecznie opanować. Program szkoleniowy uwzględnia wszystkie elementy, niezbędne do wykonywania zawodu Sprzedawcy. 

Program szkolenia

  1. Nawiązanie relacji z Klientem
  2. Rozpoznawanie potrzeb
  3. Prezentacja oferty
  4. Finalizacja sprzedaży
  5. Prowadzenie obsługi posprzedażowej
  6. Monitoring oferowanych towarów
  7. Ekspozycja towarów i materiałów promujących
  8. Raportowanie sprzedaży, dokumentacja sprzedaży

1.Nawiązanie relacji z Klientem:

  • Zasady nawiązywania relacji z Klientem
  • Wizerunek sprzedawcy a budowanie relacji
  • Sposoby zagajenia rozmowy

2. Rozpoznawanie potrzeb

  • Zadawanie pytań otwartych dobrą praktyką w sprzedaży
  • Aktywne słuchanie jako kluczowa kompetencja sprzedawcy – techniki aktywnego słuchania
  • Czemu służy parafraza i jak ją należy stosować w sprzedaży?

3. Prezentacja oferty

  • Jak właściwie dobrać towar bądź usługę, odpowiadając na potrzeby Klienta?
  • Model C Z K, czyli jak właściwie przekształcić cechy produktu na właściwe korzyści dla Klienta
  • Wypracowanie rozwiązań dotyczących radzenia sobie z potencjalnymi obiekcjami Klienta
  • Budowanie właściwych argumentów poszerzania zakupów
  • Uzasadnianie cen towarów lub usługi do właściwości towaru oraz realiów rynku

4. Finalizacja sprzedaży

  • Właściwe odczytywanie sygnałów chęci zakupów
  • Techniki zamykania sprzedaży
  • Zapraszanie do ponownego kontaktu

5. Prowadzenie obsługi posprzedażowej

  • Omówienie sposobów na podtrzymania relacji z klientem po sprzedaży
  • Podstawowe regulacje prawne dotycz¹ce zwrotów, reklamacji i wymiany towarów

6. Monitoring Oferowanych towarów

  • Monitorowanie jakości i ilości towarów w procesie sprzedaży i zaopatrzenia
  • Kryteria oceny jakości (stan opakowań, data ważności, wygląd, kompletność, odpowiednie warunki przechowywania)

7. Ekspozycja towarów i materiałów promujących

  • Zasady przechowywania i rozmieszczania towarów w magazynie i sali sprzedaży
  • Omówienie zasad ekspozycji materiałów promocyjnych

8. Raportowanie sprzedaży, dokumentacja sprzedaży

  • Rodzaje raportów sprzedażowych (raporty dobowe, miesięczne, konwersja, średnia wartość paragonu…)
  • Omówienie zastosowań urządzeń technicznych dostępnych na stanowisku pracy (kasa fiskalna,  komputer, terminal, systemy zabezpieczeń i inne stosowane w sprzedaży
  • Przepisy prawa dotyczące odpowiedzialności finansowej, podstawowe zasady bezpieczeństwa  i przechowywania danych osobowych

 

Szkolenie dla sprzedawców składa się z trzech dni szkoleniowych. Jeden dzień zawiera 8 lekcji trwających 45 minut.

Po zakończeniu szkolenia istnieje możliwość podejścia do walidacji, czyli oficjalnego, państwowego potwierdzenia nabycia kwalifikacji. Co jest równoznaczne ze zdobyciem uprawnień zawodowych na 3 poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji odpowiadającemu wykształceniu zawodowemu zasadniczemu. 

Certyfikat jest dowodem zdobycia nowych kompetencji, które są kluczowe w perspektywie rozwoju osoby pracującej jak i podmiotu, dla którego pracuje.

Szkolenia zostaną poprowadzone przez pana Krzysztofa Gwozdka z firmy PROFES, która specjalizuje się w obszarach zarządzania organizacją i sprzedażą oraz rozwijaniem umiejętności osobistych. Profes rozwija się na Polskim rynku od ponad 23 lat, firma przeszkoliła ponad 14 000 osób.  

 

Schedule

04 maj 2020
09:00 - 17:00 Pierwszy dzień szkolenia dla sprzedawców
05 maj 2020
09:00 - 17:00 Drugi dzień szkolenia dla sprzedawców
06 maj 2020
09:00 - 17:00 Trzeci dzień szkolenia dla sprzedawców
11 maj 2020
08:00 - 18:00 Certyfikacja - dla zainteresowanych osób istnieje możliwość oficjalnego potwierdzenia nabytych kompetencji. Obowiązują osobne zapisy. Więcej szczegółów w zakładce Walidacja kwalifikacji handlowych.

Partner merytoryczny

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin