Przedstawiciel handlowy

CCIFP jest zarówno certyfikowanym Centrum Szkoleniowym, w ramach którego prowadzi programy szkoleniowe dla Przedstawicieli Handlowych, jak i Instytucją Certyfikującą posiadającą zatem uprawnienia do przeprowadzenia sesji walidacyjnych (umożliwiających uzyskanie formalnego potwierdzenie umiejętności w obszarze sprzedaży i handlu dla zawodu Przedstawiciela Handlowego).

Szkolenia i sesje walidacyjne organizowane są rozłącznie - udział w każdym z nich wymaga osobnego zgłoszenia. Udział w szkoleniu nie jest równoznaczny z udziałem w sesji walidacyjnej. Udział w sesji walidacyjnej nie wymaga ukończenia programu szkoleniowego w CCIFP.

Opis ogólny

Pełna nazwa kwalifikacji to: Aktywne prowadzenie sprzedaży skierowanej do klientów biznesowych – przedstawiciel handlowy.

Jest to zestaw wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych pozwalający na efektywne zaplanowanie i prowadzenie i monitorowanie procesu sprzedaży i obsługi po-sprzedażowej klientów biznesowych.
 

Jakie umiejętności posiada przedstawiciel handlowy?

W zakresie planowania działań sprzedażowych i monitorowania ich efektów:

  • Sporządzanie planu działań sprzedażowych w oparciu o otrzymane cele – czyli zdolność do planowania działań sprzedażowych adresowanych do określonej grupy docelowej;
  • Monitorowanie całościowych wyników sprzedażowych – czyli wiedza z zakresu raportowania procesu sprzedaży;
  • Przygotowanie spotkań z klientem – czyli umiejętność zaplanowania sposobu dotarcia do osób decyzyjnych i nawiązania z nimi kontaktu.

W zakresie prowadzenia procesu sprzedaży:

  • Inicjowanie kontaktu z klientem – czyli wiedza z zakresu autoprezentacji i umiejętność efektywnego nawiązania biznesowej relacji z klientem;
  • Składanie propozycji zakupu – czyli zdolność do doboru i przedstawienia oferty adekwatnej do sytuacji klienta;
  • Ustalanie warunków oferty – czyli zdolność do efektywnego negocjowania kontraktu w ramach otrzymanych warunków brzegowych;
  • Przyjmowanie zamówienia i zamknięcie transakcji – czyli wiedza o zasadach i warunkach rozpoczęcia realizacji zamówienia;

W zakresie obsługi po-sprzedażowej:

  • Prowadzenie obsługi po-sprzedażowej – czyli zdolność do utrzymywania długofalowych i korzystnych biznesowo relacji z klientem i wykorzystania w tym celu stosownych narzędzi: CRM, rekomendacje, sprzedaż komplementarna, badania satysfakcji.
  • Monitorowanie realizacji zamówienia – czyli wiedza z zakresu efektywnego nadzoru nad realizacją zamówienia i procesem rozliczeń oraz wiedza z zakresu obsługi reklamacji;
  • Wspieranie klienta zgodnie z polityką swojej organizacji – czyli wiedza o zasadach i o metodach wspierania klientów biznesowych w użytkowaniu lub promowaniu i dalszej odsprzedaży nabytych towarów i usług.

OBWIESZCZENIE MINISTRA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I TECHNOLOGII

ws. włączenia kwalifikacji rynkowej "Aktywne prowadzenie sprzedaży skierowanej do klientów biznesowych – przedstawiciel handlowy" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Przeczytaj

Szkolenie z zakresu "Aktywnego prowadzenia sprzedaży skierowanej do klientów biznesowych " – zawód Przedstawiciel handlowy

Celem szkolenia zapoznanie i wykształcenie  umiejętności handlowych  u osób, które chcą zdobyć nowe  kwalifikacje w zawodzie Przedstawiciela Handlowego.

Przedstawiciel Handlowy to zawód wymagający określonych kompetencji, które prowadzą do sprzedaży skierowanej do Klientów Biznesowych.

Osoba wykonująca ten zawód powinna:

  • samodzielnie planować działania sprzedażowe w odniesieniu do wytycznych swojej organizacji, wyrażać gotowość do stałego monitorowania swoich wyników oraz korygować swoje działania w oparciu o wskazane, aktualne wyniki i cele,
  • sprawnie prowadzić proces sprzedaży poprzez ustalenie z Klientem warunków zamówienia w oparciu o jego potrzeby oraz o cele swojej firmy,
  • prowadzić obsługę po-sprzedażową i monitorowanie realizację zamówienia oraz utrzymywać długofalową relację z Klientem.

Poniższy Program szkoleniowy zawiera wszystkie elementy, które są ważne w wykonywanym zawodzie Przedstawiciela Handlowego


Program szkolenia

  1. Jak planować sprzedaż, aby skutecznie realizować cele sprzedażowe
  2. Monitorowanie całościowych wyników sprzedaży
  3. Przygotowanie spotkania z Klientem
  4. Prowadzenie procesu sprzedaży
  5. Wizerunek handlowca na budowanie relacji z Klientem
  6. Przygotowanie oferty
  7. Obiekcje i wątpliwości Klienta
  8. Zamykanie sprzedaży
  9. Obsługa po-sprzedażowa
     

Szkolenie dla przedstawicieli handlowych  składa się z trzech dni szkoleniowych. Jeden dzień szkolenia jest złożony z 8 lekcji trwających 45 minut.

 

1. Weź udział w szkoleniu

Sprawdź poniżej dostępne terminy kolejnych szkoleń.

Zapisz się już dziś!

Szkolenie 23.09 - 07.10.2020 Szkolenie 20.01 - 03.02.2021 Szkolenie 10-24.03.2021

2. Weź udział w sesji walidacji

Dowiedz się jak przygotować się do walidacji:

- pobierz pytania pomocnicze i sprawdź swoją wiedzę
- skonsultuj się z 'Ekspertem walidacyjnym'
- zobacz jakie są poszczególne etapy walidacji

Przygotuj się do walidacji Pobierz pytania pomocnicze Zapisz się na sesję walidacji

Kwalifikacje handlowe w CCIFP - zobacz pozostałe opisy zawodów

Sprzedawca Handlowiec
Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Platforma COVID19