Analizy i badania

Tęczowe złotówki – obraz polskiego konsumenta LGBT+

<p style="text-align: justify;" lang="pl-PL" align="justify"><span style="font-family: 'Times New Roman', serif;"><span style="font-size: small;"><span style="color: #000000;"><span style="font-family: Arial, serif;"><strong>Akronim LGBT+ obejmuje osoby o tożsamościach płciowych i orientacjach seksualnych innych niż heteroseksualne osoby cis, które identyfikują się ze swoją płcią biologiczną. Nawyki oraz styl życia konsumentów LGBT+ różni się od konsumentów heteronormatywnych. Osoby LGBT+ zwracają większą uwagę na zdrowe żywienie, cenią sobie wygodę i jakość, jak i częściej używają Internetu w celach społecznościowych oraz do oglądania seriali czy filmów, są bardziej aktywne fizycznie i częściej wychodzą do klubów czy restauracji.</strong></span></span></span></span></p>

>

JEDEN GŁOS

W co najmniej dwóch obszarach konsumenci LGBT+ oraz nie-LGBT+ maj? te same opinie. Jednym z nich jest promowanie równouprawnienia i różnorodności. Bez względu na orientację 4 na 5 konsumentów deklaruje chęć zakupu produktów firmy promuj?cej równouprawnienie i różnorodność wśród pracowników. Drugim aspektem ł?cz?cym osoby LGBT+ z nie-LGBT+ jest temat edukacji seksualnej. W obu grupach ponad 70% respondentów uważa, że “Edukacja seksualna powinna być obowi?zkowa w szkole i poruszać tematy takie jak orientacja seksualna i tożsamość płciowa”.  

JAK KUPUJĄ I CO LUBIĄ KONSUMENCI LGBT+?

Młodsze kobiety LGBT+ ceni? sobie wygodę, prostotę i jakość. Odsetek kobiet robi?cych zakupy w jednym sklepie, żeby zaoszczędzić czas, jest o 4 p.p. wyższy w przypadku grupy LGBT+; w grupie tej jest również wyższy o 6 p.p. udział kupuj?cych markowe produkty w przekonaniu, że oferuj? one lepsz? jakość. Kobiety LGBT+ częściej niż kobiety heteroseksualne sięgaj? po naturalne i zdrowsze opcje żywieniowe, takie jak: ziarna, orzechy i suszone owoce, produkty niskotłuszczowe, żywność wzbogacon?, o niskiej zawartości cukru, mleko roślinne i bez laktozy czy batoniki energetyczne. Wśród kobiet LGBT+, znacznie liczniejsza jest grupa lubi?cych posiłki łatwe do przygotowania. Częściej spożywaj? one również posiłki poza domem, ponieważ nie maj? czasu na gotowanie. Starsze kobiety LGBT+ , w porównaniu do swoich heteroseksualnych rówieśniczek,kupuj? więcej produktów do higieny osobistej i środków czystości.

Młodsi mężczyźni LGBT+ w porównaniu do nie-LGBT+ zwracaj? większ? uwagę na promocje, lubi? gotować i uważaj? to za swoje hobby, s? na bież?co z nowinkami, a przed zakupem produktu częściej szukaj? informacji w Internecie (na stronach, forach, wśród przyjaciół). Ponadto młodsi konsumenci LGBT+ s? częściej zainteresowani produktami do pielęgnacji ciała i twarzy oraz kosmetykami do makijażu.

STREFA ONLINE

Zakupy online s? szczególnie ważne dla młodszych konsumentów oraz kobiet LGBT+. Kobiety z grupy wiekowej 40+ wyróżniaj? się bardziej aktywnym używaniem kanałów e-commerce: średnia częstotliwość dokonywania zakupów online jest o 44% wyższa niż u kobiet nie-LGBT.  

CZAS WOLNY

Osoby LGBT+ s? bardziej aktywne fizycznie niż osoby heteroseksualne. Osoby LGBT+ ćwicz? częściej i ze znacznie większ? częstotliwości? niż nie-LGBT. Ćwiczenia preferowane przez osoby LGBT+ to rozci?ganie, aerobik, ćwiczenia kardio, ćwiczenia siłowe, sporty drużynowe oraz spacery. Główne powody wykonywania aktywności fizycznych s? takie same dla osób LGBT+ i nie-LGBT+. Natomiast o ile względy zdrowotne oraz czerpanie przyjemności s? ważniejsze dla grupy nie-LGBT+,   więcej osób LGBT+ zwraca uwagę na korzyści estetyczne. Starsze kobiety LGBT+ częściej wychodz? z domu, młodsze interesuj? się sportem: chodz? na wydarzenia sportowe o 52% częściej niż ich hetero rówieśniczki. Częściej również wychodz? z domu do klubu czy dyskoteki oraz chodz? do teatru. Z kolei starsze kobiety LBGT+ częściej chodz? na zakupy lub robi? zakupy w Internecie. Mężczyźni LGBT+ po 40-tce s? bardziej aktywni towarzysko od swoich rówieśników hetero: wychodz? wieczorem do klubu czy dyskoteki aż o 41% częściej niż mężczyźni nie-LGBT+. Częściej chodz? również do baru czy restauracji oraz podróżuj?.  

POZYCJA MENEDŻERSKA

Odsetek osób LGBT+ z wyższym wykształceniem jest o 15p.p. niższy niż w grupie nie-LGBT+. Mimo to udział kobiet piastuj?cych kierownicze lub specjalistyczne stanowiska tudzież urzędy wysokiego szczebla jest znacznie wyższy wśród kobiet LGBT+ niż heteroseksualnych - odpowiednio o 8p.p. w młodszej grupie wiekowej oraz +11p.p. w grupie wiekowej powyżej 40 roku życia.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin