Aktualności firm stowarzyszonych

SAGA SCÉNIC. Trzy generacje pojazdów i wzorzec w swoim segmencie od 20 lat

<p style="text-align: justify;">Pierwszy kompaktowy MPV w europejskiej historii motoryzacji, Renault Scénic, obchodzi w 2016 r. swoje 20. urodziny. Z generacji na generację stworzony przez Renault pojazd, sprzedany w prawie 5 milionach egzemplarzy, przeszedł liczne modyfikacje, zachowując przy tym swoje wyjściowe zalety: wygodne wnętrze, użyteczne technologie, bezpieczeństwo i odpowiednie osiągi.</p>

>

1996-2003: „zaproszenie do podróży”

Pierwsza generacja Renault Mégane Scénic została zaprezentowana jako samochód koncepcyjny w 1991 r. podczas wystawy Frankfurt Motor Show. Po Espace, wysokiej klasy minivanie, wypuszczonym na rynek w 1984 r. oraz Twingo, samochodzie miejskim o jednobryłowym nadwoziu, wprowadzonym w 1993 r., Renault potwierdza swoj? przewagę nad konkurencj? dzięki Mégane Scénic. Oficjalnie wprowadzony na rynek w 1996 r., został uznany za najlepszy pojazd w kategorii kompaktowych MPV.

Już w 1988 r. Patrick Le Quément, dyrektor Projektu Renault, miał wizję gamy rodzinnych minivanów. Nazwa samochodu koncepcyjnego Scénic to skrót od Safety Concept Embodied in a New Innovative Car, co można przetłumaczyć jako koncepcja samoistnego bezpieczeństwa w nowym innowacyjnym samochodzie.

Mniejszy od Espace, wywodz?cy się z koncepcji jednobryłowców, Mégane Scénic wpisuje się w erę „samochodów do życia”. W segmencie M1 Mégane Scénic udało się poł?czyć zalety małego samochodu (Twingo) i usługi wysokiej klasy (Espace). Renault Mégane Scénic swoimi okr?głymi i łagodnymi kształtami wpisuje się w ducha epoki. Stworzenie tego nowego segmentu kompaktowych MPV, który stał się niezbędny w Europie, ożywi działalność większości producentów obecnych na Starym Kontynencie.

Przeznaczony dla klientów – rodzin, przyci?gniętych wizj? samochodu kokonu – samochód koncepcyjny Renault Scénic zawiera w sobie przestronność, modułowość i bezpieczeństwo. Najważniejszy atut: wiele funkcji o charakterze zabawowym, przeznaczonych dla wszystkich pasażerów.

Mégane Scénic jest mniejszy od Espace, ale potwierdza swoje rodzinne powołanie, pozostaj?c autem wygodnym i przyjaznym. Oba pojazdy – samochód koncepcyjny Scénic i Mégane Scénic – były opracowywane „z udziałem” dzieci pracowników. St?d tyle w nich zabawnych schowków kryjówek.

Trzy tylne miejsca s? niezależne, a pasażerowie maj? do swojej dyspozycji stoliki zamontowane z tyłu przednich foteli, a także schowki pod podłog?. Przestronny, sześcienny bagażnik Mégane Scénic zapewnia duż? przestrzeń ładunkow?, a tylna półka z regulacj? wysokości umożliwia optymalne ułożenie bagażu.

Pierwotnie przewidywano inny kolor tapicerki dla każdego fotela, aby zaoferować pasażerom osobist? przestrzeń do stworzenia własnego wszechświata. Koncepcja ta została wykorzystana w limitowanej serii Kaléido, gdzie obicia zostały dopasowane do koloru nadwozia.

Liczne innowacje samochodu koncepcyjnego Renault Scénic gwarantuj? pasażerom przeżywanie podróży w zupełnie nowy sposób, st?d tytuł „zaproszenie do podróży”.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Aktualności firm stowarzyszonych

SAGA SCÉNIC. Trzy generacje pojazdów i wzorzec w swoim segmencie od 20 lat

<p style="text-align: justify;">Pierwszy kompaktowy MPV w europejskiej historii motoryzacji, Renault Scénic, obchodzi w 2016 r. swoje 20. urodziny. Z generacji na generację stworzony przez Renault pojazd, sprzedany w prawie 5 milionach egzemplarzy, przeszedł liczne modyfikacje, zachowując przy tym swoje wyjściowe zalety: wygodne wnętrze, użyteczne technologie, bezpieczeństwo i odpowiednie osiągi.</p>

>

1996-2003: „zaproszenie do podróży”

Pierwsza generacja Renault Mégane Scénic została zaprezentowana jako samochód koncepcyjny w 1991 r. podczas wystawy Frankfurt Motor Show. Po Espace, wysokiej klasy minivanie, wypuszczonym na rynek w 1984 r. oraz Twingo, samochodzie miejskim o jednobryłowym nadwoziu, wprowadzonym w 1993 r., Renault potwierdza swoj? przewagę nad konkurencj? dzięki Mégane Scénic. Oficjalnie wprowadzony na rynek w 1996 r., został uznany za najlepszy pojazd w kategorii kompaktowych MPV.

Już w 1988 r. Patrick Le Quément, dyrektor Projektu Renault, miał wizję gamy rodzinnych minivanów. Nazwa samochodu koncepcyjnego Scénic to skrót od Safety Concept Embodied in a New Innovative Car, co można przetłumaczyć jako koncepcja samoistnego bezpieczeństwa w nowym innowacyjnym samochodzie.

Mniejszy od Espace, wywodz?cy się z koncepcji jednobryłowców, Mégane Scénic wpisuje się w erę „samochodów do życia”. W segmencie M1 Mégane Scénic udało się poł?czyć zalety małego samochodu (Twingo) i usługi wysokiej klasy (Espace). Renault Mégane Scénic swoimi okr?głymi i łagodnymi kształtami wpisuje się w ducha epoki. Stworzenie tego nowego segmentu kompaktowych MPV, który stał się niezbędny w Europie, ożywi działalność większości producentów obecnych na Starym Kontynencie.

Przeznaczony dla klientów – rodzin, przyci?gniętych wizj? samochodu kokonu – samochód koncepcyjny Renault Scénic zawiera w sobie przestronność, modułowość i bezpieczeństwo. Najważniejszy atut: wiele funkcji o charakterze zabawowym, przeznaczonych dla wszystkich pasażerów.

Mégane Scénic jest mniejszy od Espace, ale potwierdza swoje rodzinne powołanie, pozostaj?c autem wygodnym i przyjaznym. Oba pojazdy – samochód koncepcyjny Scénic i Mégane Scénic – były opracowywane „z udziałem” dzieci pracowników. St?d tyle w nich zabawnych schowków kryjówek.

Trzy tylne miejsca s? niezależne, a pasażerowie maj? do swojej dyspozycji stoliki zamontowane z tyłu przednich foteli, a także schowki pod podłog?. Przestronny, sześcienny bagażnik Mégane Scénic zapewnia duż? przestrzeń ładunkow?, a tylna półka z regulacj? wysokości umożliwia optymalne ułożenie bagażu.

Pierwotnie przewidywano inny kolor tapicerki dla każdego fotela, aby zaoferować pasażerom osobist? przestrzeń do stworzenia własnego wszechświata. Koncepcja ta została wykorzystana w limitowanej serii Kaléido, gdzie obicia zostały dopasowane do koloru nadwozia.

Liczne innowacje samochodu koncepcyjnego Renault Scénic gwarantuj? pasażerom przeżywanie podróży w zupełnie nowy sposób, st?d tytuł „zaproszenie do podróży”.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin