Analizy i badania

Leasing samolotów w Polsce rozwija skrzydła

<p style="text-align: justify;">Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że polski rynek lotniczy będzie się rozwijał w tempie 2-4 proc. rocznie.[1] W szczególności w najbliższych lata wzrośnie rola samolotów do użytku prywatnego. W związku z tym, zdaniem przedstawicieli EFL wzrośnie również rola leasingu samolotów czy helikopterów. Tylko w 2016 roku wartość finansowania udzielonego przez firmy zrzeszone w Związku Polskiego Leasingu na powietrzne środki transportu wzrosła aż o 120% do niemal 600 mln zł.</p>

>

W rejestrze cywilnych statków powietrznych (dostępnym na stronie  www.lotnictwo.net) widocznych jest ponad 3000 zarejestrowanych różnego rodzaju środków transportu powietrznego. S? wśród nich awionetki, szybowce, helikoptery czy balony. Patrz?c wstecz, z roku na rok ta liczba rosła i wiele wskazuje na to, że trend ten umocni się w kolejnych latach. –  Tzw. małe lotnictwo cieszy się w naszym kraju coraz większ? popularności?. Z jednej strony stanowi hobby, z drugiej zaś sposób na szybkie przemieszczanie się między miastami czy krajami lub przedstawicielstwami firm.  Czynnikiem, które determinuje wzrost zainteresowania, jest przede wszystkim wzrost zamożności społeczeństwa. Grupa osób, któr? stać na podróże samolotami, własnymi lub wypożyczonymi, jest coraz liczniejsza. Jednak w zwi?zku ze spor? wartości? takich środków transportu, liczon? od kilkudziesięciu tysięcy do nawet kilku milionów, na znaczeniu zyskuje leasing  – mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL.

Z najnowszych danych Zwi?zku Polskiego Leasingu wynika, że w 2016 roku firmy leasingowe sfinansowały środki transportu inne niż pojazdy o ł?cznej wartości ponad 1 mld zł, co oznacza ponad 57% wzrost rok do roku. Ponad połowę tego segmentu stanowi? właśnie środki transportu powietrznego (o wartości 595 mln zł, + 120% r/r). O 46% r/r wzrosła też wartość leasingu wodnych środków transportowych – do 183 mln zł. Lepiej niż rynek w tym segmencie w ubiegłym roku poradził sobie EFL. Sfinansował pozostałe środki transportu o czterokrotnie większej wartości niż w 2015 roku (43 mln zł, +302% r/r). Połowę z nich stanowiły środki transportu powietrznego.

Użytkownicy samolotów, helikopterów czy też łodzi i statków decyduj?c się na leasing, najczęściej wybieraj? ten operacyjny. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze, leasingodawcy przez cały okres umowy pozostaj? właścicielami sprzętu, dlatego też stosuj? prostsze i bardziej przejrzyste procedury udzielenia finansowania. Po drugie, przedsiębiorca nie zamraża swoich środków, które tym samym może przeznaczyć na rozwój firmy oraz bież?ce wydatki. Decyduj?cym jest też fakt, że w czasie trwania umowy leasingobiorca spłaca tylko cześć wartości przedmiotu leasingu, płac?c de facto za jego używanie, a po jej zakończeniu oddaje go finansuj?cemu.

https://secure.netpr.pl/#_ftnref1[1]  Źródło:  http://www.biznes.newseria.pl/news/rynek-lotniczy-zyskuje,p1348121141

  ***

Europejski Fundusz Leasingowy SA  powstał w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Od 2001 roku EFL jest części? Grupy Crédit Agricole, co gwarantuje firmie finansow? stabilność i bezpieczeństwo oraz pozwala korzystać z wiedzy i doświadczeń instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. EFL konsekwentnie poszerza zakres rozwi?zań dla biznesu. Spółka oferuje szeroki pakiet produktów: leasing, pożyczkę, wynajem długoterminowy, ubezpieczenia i   faktoring. Od 26 lat współpracuje z najbardziej licz?cymi się producentami i dostawcami maszyn, urz?dzeń, pojazdów oraz innych środków trwałych. Firmę wyróżniono m.in.  sześciokrotnie tytułem: Firmy Przyjaznej Klientowi i  czterokrotnie Finansowej Marki Roku. Już ponad 285 tysięcy klientów wybrało EFL na swojego partnera w biznesie. Więcej na:  www.efl.pl

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin