Analizy i badania

Jakie wnętrza aut lubią Polacy? Są bardzo praktyczni

<p style="text-align: justify;" lang="pt-BR"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span>Badanie opinii społecznej nt. wnętrz samochodów pokazało, że Polacy są bardzo praktyczni. Po pierwsze większość preferuje ciemne wnętrza (60%), po drugie najważniejsze jest poczucie komfortu (61%) i bezpieczeństwa (56%). Wygoda użytkowania i praktyczność ma bardzo duże znaczenie przy wyborze samochodu dla blisko 8 na 10 badanych, a najważniejszym aspektem wnętrza auta dla Polaków okazała się ergonomia. </span></span></p>

>

Trochę inaczej sytuacja wygl?da w przypadku użytkowników SUV-ów (którzy zakupili swoje auto jako nowe w ci?gu ostatnich dwóch lat) lub osób zainteresowanych kupnem takiego auta. Dla nich cechy zwi?zane z wygl?dem wnętrza s? równie ważne jak elementy zapewniaj?ce komfort.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenie Renault Polska w ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Elementem projektu jest konkurs na zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa. Prace konkursowe można przesyłać do 26 czerwca br. Więcej informacji na www.renaultpassion.pl  

Oczekiwania wobec wnętrza nowego samochodu

Poza komfortem i poczuciem bezpieczeństwa dla użytkowników samochodów w Polsce istotna jest nowoczesność auta, tzn. wyposażenie w nowości technologiczne. To wymaganie stawiane przez co trzeci? osobę. Dla niewiele mniejszej grupy (29%) ważne jest, aby wnętrze było proste i bez zbędnych dodatków. 1/5 respondentów wskazuje na stylowość i elegancję jako jedn? z  trzech najważniejszych cech określaj?cych ich oczekiwania. A na co statystycznie częściej od innych wskazywali właściciele SUV-ów lub osoby rozważaj?ce taki zakup? Ich zdaniem istotne jest, aby wnętrze było prestiżowe i luksusowe oraz przyjemne i miłe, gdzie ważnym elementem tworzenia tej atmosfery będzie odpowiednie oświetlenie.  

Znaczenie poszczególnych cech przy wyborze auta

Przy wyborze samochodu dla blisko 80% badanych duże znaczenie ma wygoda użytkowania (wszystko w zasięgu r?k/wzroku, funkcjonalność) oraz praktyczne wnętrze (duży bagażnik, schowki). Dla dwóch trzecich respondentów istotna jest przestronność i staranne wykończenie. Co ciekawe, osoby postrzegaj?ce siebie jako optymistów, częściej stwierdzały, że ich wymarzone auto powinno być przyjazne rodzinie i wyposażone w najnowsze technologie, a  także cechować się stylowym wnętrzem. Czy ulubiony styl wnętrz domowych może znaleźć odzwierciedlenie w wyborze wnętrza samochodu? W pewnym sensie. Osoby preferuj?ce industrialny styl wyposażenia wnętrz częściej od innych wskazuj? na nowoczesny design jako istotn? cechę wnętrza auta.  

Funkcje multimedialne

Jeśli chodzi o wyposażenie auta w nowoczesne multimedia, użytkownicy samochodów najczęściej chcieliby mieć w nowym aucie: inteligentn? nawigację, ekran dotykowy, aplikacje ułatwiaj?ce jazdę czy pełn? integrację ze smartfonem. S? to dla nich istotniejsze funkcje niż dostęp do tradycyjnych urz?dzeń takich jak radio czy odtwarzacz płyt CD. Szczególnie jest to widoczne wśród osób, które jeżdż? obecnie autem zakupionym jako nowe. Jedynie 25% z nich zadeklarowało chęć korzystania z tych urz?dzeń w kolejnym, nowym samochodzie. Ponad połowa badanych Polaków chciałaby korzystać z pełnej integracji ze smartfonem oraz korzystać z poczty e-mail i komunikatorów za pomoc? urz?dzeń zamontowanych w  samochodzie.  

Najważniejsze aspekty wnętrza auta

Zdecydowanie najważniejsz? cech? wnętrza auta jest ergonomia – w przypadku 42% badanych jest to pierwsza cecha w hierarchii potrzeb. Wnętrze samochodu powinno być również przyjazne dla użytkownika: ankietowani ceni? sobie czytelne wyświetlacze, łatwe w  obsłudze urz?dzenia oraz wielofunkcyjność kierownicy. Możliwość składania foteli jest istotna dla 27% badanych, a  możliwość aranżacji układu wnętrza dla 8%. Osoby rozważaj?ce zakup SUV-a zwracaj? częściej uwagę na wygl?d wnętrza oraz wyposażenie w nowoczesne technologie, w tym – wyświetlacz typu head-up display.  

Wnętrza domowe a kolorystyka wnętrza auta

Okazuje się, że zamiłowanie do stylu skandynawskiego ł?czy się z większ? otwartości? na jasn? kolorystykę wnętrz samochodów – wybrała j? blisko połowa miłośników tego stylu. Szczególnie przywi?zani do ciemnych wnętrz s? natomiast wielbiciele stylu ZEN. W przypadku osób, których ulubionym stylem wnętrz jest klasyczny, głosy rozkładaj? się podobnie jak w całej populacji, tzn. 60% preferuje ciemne wnętrza samochodu, a 40% jasne.  

Konkurs na zaprojektowanie wnętrza Koleosa

Wnioski z badania mog? być przydatne także dla uczestników konkursu RENAULT.PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Zaprojektowane przez nich wnętrze SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa powinno być nowatorskie i atrakcyjne wizualnie, ale warto również znać aktualne potrzeby i oczekiwania użytkowników aut. Termin nadsyłania prac upływa 26 czerwca br., a uroczyste ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród nast?pi podczas targów Warsaw Home, które odbęd? się w dniach 6-8 października br. w PTAK Warsaw Expo. Więcej informacji na www.renaultpassion.pl  

Badanie preferencji Polaków w kwestii wnętrz samochodów osobowych, Kantar TNS dla Renault Polska w ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION, maj-czerwiec 2017, ogólnopolska reprezentatywna grupa Polaków (użytkowników samochodów osobowych) w wieku 18+; N=1300.

Kontakt prasowy:
Constans PR, Karolina Szamałek, tel. 22  401 09 92
Renault Polska, Agata Szczech, tel. 22 541 11 63

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Analizy i badania

Jakie wnętrza aut lubią Polacy? Są bardzo praktyczni

<p style="text-align: justify;" lang="pt-BR"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span>Badanie opinii społecznej nt. wnętrz samochodów pokazało, że Polacy są bardzo praktyczni. Po pierwsze większość preferuje ciemne wnętrza (60%), po drugie najważniejsze jest poczucie komfortu (61%) i bezpieczeństwa (56%). Wygoda użytkowania i praktyczność ma bardzo duże znaczenie przy wyborze samochodu dla blisko 8 na 10 badanych, a najważniejszym aspektem wnętrza auta dla Polaków okazała się ergonomia. </span></span></p>

>

Trochę inaczej sytuacja wygl?da w przypadku użytkowników SUV-ów (którzy zakupili swoje auto jako nowe w ci?gu ostatnich dwóch lat) lub osób zainteresowanych kupnem takiego auta. Dla nich cechy zwi?zane z wygl?dem wnętrza s? równie ważne jak elementy zapewniaj?ce komfort.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenie Renault Polska w ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Elementem projektu jest konkurs na zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa. Prace konkursowe można przesyłać do 26 czerwca br. Więcej informacji na www.renaultpassion.pl  

Oczekiwania wobec wnętrza nowego samochodu

Poza komfortem i poczuciem bezpieczeństwa dla użytkowników samochodów w Polsce istotna jest nowoczesność auta, tzn. wyposażenie w nowości technologiczne. To wymaganie stawiane przez co trzeci? osobę. Dla niewiele mniejszej grupy (29%) ważne jest, aby wnętrze było proste i bez zbędnych dodatków. 1/5 respondentów wskazuje na stylowość i elegancję jako jedn? z  trzech najważniejszych cech określaj?cych ich oczekiwania. A na co statystycznie częściej od innych wskazywali właściciele SUV-ów lub osoby rozważaj?ce taki zakup? Ich zdaniem istotne jest, aby wnętrze było prestiżowe i luksusowe oraz przyjemne i miłe, gdzie ważnym elementem tworzenia tej atmosfery będzie odpowiednie oświetlenie.  

Znaczenie poszczególnych cech przy wyborze auta

Przy wyborze samochodu dla blisko 80% badanych duże znaczenie ma wygoda użytkowania (wszystko w zasięgu r?k/wzroku, funkcjonalność) oraz praktyczne wnętrze (duży bagażnik, schowki). Dla dwóch trzecich respondentów istotna jest przestronność i staranne wykończenie. Co ciekawe, osoby postrzegaj?ce siebie jako optymistów, częściej stwierdzały, że ich wymarzone auto powinno być przyjazne rodzinie i wyposażone w najnowsze technologie, a  także cechować się stylowym wnętrzem. Czy ulubiony styl wnętrz domowych może znaleźć odzwierciedlenie w wyborze wnętrza samochodu? W pewnym sensie. Osoby preferuj?ce industrialny styl wyposażenia wnętrz częściej od innych wskazuj? na nowoczesny design jako istotn? cechę wnętrza auta.  

Funkcje multimedialne

Jeśli chodzi o wyposażenie auta w nowoczesne multimedia, użytkownicy samochodów najczęściej chcieliby mieć w nowym aucie: inteligentn? nawigację, ekran dotykowy, aplikacje ułatwiaj?ce jazdę czy pełn? integrację ze smartfonem. S? to dla nich istotniejsze funkcje niż dostęp do tradycyjnych urz?dzeń takich jak radio czy odtwarzacz płyt CD. Szczególnie jest to widoczne wśród osób, które jeżdż? obecnie autem zakupionym jako nowe. Jedynie 25% z nich zadeklarowało chęć korzystania z tych urz?dzeń w kolejnym, nowym samochodzie. Ponad połowa badanych Polaków chciałaby korzystać z pełnej integracji ze smartfonem oraz korzystać z poczty e-mail i komunikatorów za pomoc? urz?dzeń zamontowanych w  samochodzie.  

Najważniejsze aspekty wnętrza auta

Zdecydowanie najważniejsz? cech? wnętrza auta jest ergonomia – w przypadku 42% badanych jest to pierwsza cecha w hierarchii potrzeb. Wnętrze samochodu powinno być również przyjazne dla użytkownika: ankietowani ceni? sobie czytelne wyświetlacze, łatwe w  obsłudze urz?dzenia oraz wielofunkcyjność kierownicy. Możliwość składania foteli jest istotna dla 27% badanych, a  możliwość aranżacji układu wnętrza dla 8%. Osoby rozważaj?ce zakup SUV-a zwracaj? częściej uwagę na wygl?d wnętrza oraz wyposażenie w nowoczesne technologie, w tym – wyświetlacz typu head-up display.  

Wnętrza domowe a kolorystyka wnętrza auta

Okazuje się, że zamiłowanie do stylu skandynawskiego ł?czy się z większ? otwartości? na jasn? kolorystykę wnętrz samochodów – wybrała j? blisko połowa miłośników tego stylu. Szczególnie przywi?zani do ciemnych wnętrz s? natomiast wielbiciele stylu ZEN. W przypadku osób, których ulubionym stylem wnętrz jest klasyczny, głosy rozkładaj? się podobnie jak w całej populacji, tzn. 60% preferuje ciemne wnętrza samochodu, a 40% jasne.  

Konkurs na zaprojektowanie wnętrza Koleosa

Wnioski z badania mog? być przydatne także dla uczestników konkursu RENAULT.PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Zaprojektowane przez nich wnętrze SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa powinno być nowatorskie i atrakcyjne wizualnie, ale warto również znać aktualne potrzeby i oczekiwania użytkowników aut. Termin nadsyłania prac upływa 26 czerwca br., a uroczyste ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród nast?pi podczas targów Warsaw Home, które odbęd? się w dniach 6-8 października br. w PTAK Warsaw Expo. Więcej informacji na www.renaultpassion.pl  

Badanie preferencji Polaków w kwestii wnętrz samochodów osobowych, Kantar TNS dla Renault Polska w ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION, maj-czerwiec 2017, ogólnopolska reprezentatywna grupa Polaków (użytkowników samochodów osobowych) w wieku 18+; N=1300.

Kontakt prasowy:
Constans PR, Karolina Szamałek, tel. 22  401 09 92
Renault Polska, Agata Szczech, tel. 22 541 11 63

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin