Aktualności firm stowarzyszonych

Carrefour promotorem innowacji. Francusko-polskie warsztaty kuchni molekularnej w Warszawie

<p style="text-align: justify;"><strong>Carrefour we współpracy z Instytutem Francuskim zorganizował w Warszawie warsztaty kuchni molekularnej z udziałem francuskiego profesora i szefa kuchni Hervé Thisa - jednego z twórców tego nowatorskiego gatunku sztuki kulinarnej. To pierwsze z cyklu wydarzeń, w których Carrefour będzie promował w Polsce innowacyjność oraz korzyści z bliskiej współpracy świata nauki i biznesu.</strong></p>

>

Kuchnia molekularna to rodzaj sztuki kulinarnej, w której wykorzystywana jest wiedza naukowa z takich dziedzin, jak chemia czy fizyka. Przy zastosowaniu zaskakuj?cych metod i  nieprzewidywalnych poł?czeń składników, mistrzowie w tej dziedzinie potrafi? stworzyć wyj?tkowe dania prezentuj?ce unikalne doznania smakowe. Carrefour Polska wspólnie z Instytutem Francuskim postanowili przybliżyć ten innowacyjny rodzaj gotowania, organizuj?c w Polsce specjalne warsztaty kulinarne, których głównym gościem jest Hervé This, jeden z prekursorów światowej kuchni molekularnej.

Spotkanie przeprowadzone w Centrum Smak Kariery w Warszawie zostało zatytułowane „Kuchnia molekularna i jej zastosowania: kuchnia molekularna a kuchnia note a note (składnik do składnika)”. W jego trakcie odbyła się prezentacja doświadczeń naukowych poł?czona z pokazem gotowania na żywo, poprowadzonym wspólnie przez prof. Hervé Thisa oraz jednego z najzdolniejszych kucharzy młodego pokolenia, francusko-polskiego szefa kuchni Davida Gaboriaud. W efektownych warsztatach wykorzystano takie substancje jak, m.in. alginian sodu, mleczan sodu czy ciekły azot, które pozwalaj? podać, np. sok jabłkowy w postaci pianki, stworzyć makaron z zielonej herbaty czy majonez z owoców cytrusowych. W pokazie wzięli udział m.in. doktoranci Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW, a także przedstawiciele lokalnej szkoły gastronomicznej.

- Carrefour to jedna z najbardziej innowacyjnych firm handlowych w Polsce oraz na świecie. Dzięki naszemu bogatemu międzynarodowemu doświadczeniu, możemy zaoferować polskim klientom wiele nowatorskich rozwi?zań handlowych, zarówno w zakresie oferty produktów, jak również wygody i przyjemności z dokonywanych zakupów, digitalizacji, obsługi klienta czy komunikacji mówi Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska. – Dzisiaj zrobiliśmy jednak krok dalej zabieraj?c naszych gości daleko w przyszłość. Kuchnia molekularna to innowacyjne doświadczenie, które poszerza horyzonty kulinarne i otwiera uczestników na zupełnie nowe doznania. Pokazuje ona również, że bliska współpraca nauki i biznesu nie jest tylko chwilowym trendem, lecz przyszłości? handlu i gastronomii na świecie. Carrefour zamierza aktywnie uczestniczyć w tych przemianach, aby oferować klientom najlepsze zakupy na rynku – dodaje Guillaume de Colonges.

- Tak jak kompozytor, tworz?cy utwór nuta po nucie, ma ogromne możliwości ł?czenia różnych dźwięków, tak kucharz posługuj?cy się najbardziej podstawowymi zwi?zkami chemicznymi ma nieograniczone pole manewru w przygotowywaniu nowych i zaskakuj?cych potraw. St?d też pochodzi jedna z nazw nurtu kuchni molekularnej, czyli „note a note” (fr.  nuta do nuty, czyli składnik do składnika) – tłumaczy profesor Hervé This. Korzystaj?c z  zaproszenia Instytutu Francuskiego oraz Carrefour, mogę zaprezentować moim gościom w  Polsce kilka doskonałych symfonii smaków, które daje niezwykłe poł?czenie kuchni i nauki - dodajeHervé This.

Spotkanie poświęcone kuchni molekularnej jest elementem partnerstwa sieci Carrefour Polska oraz Instytutu Francuskiego w 2016 roku. W ramach współpracy partnerzy zrealizuj? szereg nowatorskich wydarzeń, maj?cych na celu promocję francuskiej kultury i sztuki, innowacyjności oraz współpracy nauki i biznesu na polskim rynku.

Informacje dodatkowe

  • Carrefour jako jeden z największych inwestorów francuskich w Polsce, angażuje się w wiele inicjatyw, których celem jest promocja Francji, francuskiej kultury i sztuki kulinarnej na polskim rynku. W 2015 roku Carrefour współpracował blisko z Instytutem Francuskim oraz podczas Warszawskich Targów Ksi?żki, których Gościem Honorowym była Francja. Spółka była również aktywnym partnerem Francuskiej Izby Handlowej, uczestnicz?c i sponsoruj?c Święto Francji, Bal Francuski, Spotkania Warszawskie czy ogólnopolsk? akcję French Touch.
  • Profesor Hervé This jest z wykształcenia fizykiem i chemikiem pracuj?cym w INRA (Państwowy Instytut Badań Agronomicznych), a także założycielem i dyrektorem Międzynarodowego Centrum Gastronomii Molekularnej AgroParisTech-INRA. Współpracuje z wieloma kucharzami francuskimi i zagranicznymi nad rozwinięciem koncepcji nowoczesnej i innowacyjnej kuchni.
  • W ubiegłym roku, podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Carrefour Polska został wyróżniony tytułem Innowatora Rynku Spożywczego. Nagroda została przyznana sieci za wprowadzenie w Polsce nowatorskich konceptów hipermarketu, supermarketu miejskiego oraz sklepu convenience, które pokazały nie tylko innowacyjne podejście firmy do handlu, ale również umiejętność szybkiego dostosowywania oferty i sklepów do oczekiwań klientów.

***

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod której szyldem działa obecnie ponad 800 sklepów w takich formatach jak: hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe oraz specjalistyczne. Spółka jest również właścicielem i zarz?dc? sieci centrów handlowych o ł?cznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz kilkudziesięciu stacji paliw.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin