Analizy i badania

5 trendów retail marketingu na 2018 rok

<p style="text-align: justify;" align="justify">Splio zostało po raz pierwszy wystawcą na targach NRF 2018, międzynarodowym wydarzeniu branży retail w Nowym Jorku. Napawa nas dumą, że jesteśmy jednym z 12 francuskich startup-ów związanych z FrenchTech, które zostały zaproszone do obecności na standzie #1155 Business France w dniach 14-16 stycznia 2018 roku. Nasza obecność na NRF nie ogranicza się tylko do bycia wystawcą, Splio jest także sponsorem wydarzeń towarzyszących: NRFrench Party oraz French Founders Retail Party. Z tej ważnej dla nas okazji dzielimy się przewidywanymi przez nas 5 trendami marketingowymi, które będą mieć wpływ na branżę retail w 2018 roku.</p>

>

Retail się zmienia. A Ty?

5 trendów retail marketingu na 2018 rok

Rok satysfakcji klienta? W Splio wierzymy, że to możliwe. To prawda, że branża retail dysponuje wszelkimi narzędziami, żeby skupić się na swoich klientach. Jednakże, satysfakcja klienta zaczyna się od zmiany nastawienia samych retailerów.

Wierzymy w koniec walki z rozdrobnieniem oprogramowania oraz zespołów. Zawsze byliśmy przekonani, że poł?czone i jednorodne zespoły marketingowe wyposażone w intuicyjn? technologię to najlepszy sposób na zaprezentowanie klientom spójnego wizerunku marki.

Wierzymy także, że retailerzy musz? zaakceptować ogromny i aktywny wpływ konsumentów, a dokładniej Millenialsów na ich markę. Digital jest części? ich codziennej aktywności, żyj? w świecie bez granic, a tempo ich życia będzie także tempem trendów retail marketingowych.

Wierzymy na pewno, że rozpoczęła się era omnicommerce. Przepowiednia na 2018 rok: poradzisz sobie z tym!

Podejście omnichannel zostało już całkowicie potwierdzone w listopadzie poprzez cyfryzację Black Friday. Teraz, czas na poł?czenie doświadczeń zakupowych jak i doświadczeń samych klientów, tak, aby usatysfakcjonować zarówno klientów jak i retailerów.

1. Poznanie klienta

Konsumenci s? otoczeni ogromn? ilości? informacji, powinni być zatem traktowani wyj?tkowo i w spersonalizowany sposób. Pamiętaj, że pod?żaj?c swoimi ścieżkami zakupowymi s? przytłoczeni ze wszystkich stron komunikacj?, tak samo jak Ty. W 2018 roku czas się skupić: centralizuj dane i korzystaj z nich, żeby tworzyć komunikację, która przyniesie widoczne efekty. To doskonały moment, żeby całkowicie skoncentrować się na klientach. Wierzymy, że rola marketingu w ułatwianiu wspólnej komunikacji wokół klienta zespołów online i offline jest kluczowa. Marketing ma unikaln? możliwość zbierania ważnych informacji w jednym kanale i przekazywania ich do innego kanału, jednocześnie zwiększaj?c ich wagę.

2. Lojalność

Czy znasz słowa popularnej piosenki „Can’t buy me love?” Cóż, nie zdziw się, że dotyczy to także Twojej marki! Oczywiście, konsumenci powinni być nagradzani za ich zakupy online i offline. Jednakże, w tym roku warto pójść o krok dalej i przyznawać punkty lojalnościowe także za inne zachowania, takie jak bycie aktywnym czytelnikiem newsletterów, użytkownikiem aplikacji mobilnej lub też ambasadorem aktywnie rekomenduj?cym Twoj? markę na portalach społecznościowych.

W 2018 roku celem marketingu jest nagradzanie lojalności konsumentów oraz ich przywi?zania do marki, aby przenieść Wasz? relację na wyższy poziom i uczynić ze zwykłych konsumentów prawdziwych ambasadorów marki.

3. Clienteling

Kluczem do sukcesu zarówno w kanałach off jak i online jest wspólna praca zespołów marketingowych i sprzedaży. Wierzymy, że czynnik ludzki jest niezbędny w transformacji cyfrowej retailerów. Wierzymy także, że zespoły marketingowe mog? być pewnym i godnym zaufania partnerem dla swoich kolegów ze sprzedaży. Co więcej, wierzymy w zwiększenie sprzedaży dzięki uzbrojeniu personelu sklepów offline w informacje o działaniach klientów. Wykorzystuj?c ten 360-stopniowy profil każdego konsumenta, sprzedawcy offline będ? mogli zaoferować mu spersonalizowane i wyj?tkowe doświadczenia w sklepie.

W 2018 roku celem marketingu jest rozpieszczanie każdego klienta odwiedzaj?cego Twoje sklepy.

4. Distributed Marketing

Kierownicy sklepów znaj? swój rynek, stany magazynowe i klientów. Powierzenie im decyzji o treści i czasie kampanii marketingowych adresowanych do ich klientów wzmacnia Twoj? markę, daj?c jej lokaln? siłę sprawcz?. Firmy powinny zaopatrzyć kierowników sklepów i franczyzobiorców w odpowiednie marketingowe narzędzia, dzięki temu ROI może się zwiększyć, a Ty przy okazji, opracujesz właściw? strategię cross-channel i wygenerujesz większy traffic w sklepie stacjonarnym.

W 2018 roku autonomia, bliskość i wydajność sprzedawców powinny być w centrum strategii marketingowej.

5. Dostarczalność

Znasz już dobrze swoich klientów, wszystko jest więc gotowe, żeby ich nagradzać. Sprzedawcy w Twoich sklepach stacjonarnych troszcz? się, żeby każda wizyta klienta w sklepie była wyj?tkowa, a koordynatorzy e-commerce przechodz? samych siebie, żeby ścieżka zakupowa była unikalnym doświadczeniem. Gratulacje! Tylko, że jaki jest tego wszystkiego sens, jeśli nie jesteś w stanie dotrzeć bezpośrednio do swoich klientów? Czyli, ostatni, ale jakże ważny punkt, nad którym trzeba pracować: dostarczalność.

W 2018 roku marketing jest w Twoim zasięgu. A zaczyna się wraz z dotarciem Twoich komunikacji do skrzynek odbiorców zgodnie z zasadami ustalonymi przez RODO.  

W Splio dbamy o, aby te 5 trendów przemieniło się w 2018 w 5 osi?gnięć.

Obserwuj Splio i dowiedz się jak tego dokonać!  

Sandra Fernandes,
Marketing and Communications Director w Splio Group  

Link do artykułu na naszym blogu: https://www.splio.com/pl/blog-pl/retail-5-trendow-marketingu-na-2018-rok/  

Kontakt dla mediów: Karolina Franczyk, kfranczyk(@)splio.pl

  

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!